2017-01-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Återigen, de länder du räknar upp har en någorlunda fungerande administration; de är inte "failed states" som länderna på svarta listan.

Jag förstår inte vad det har med saken att göra. De har bevisligen inte bättre koll på vilka av deras medborgare som är terrorister.

När det gäller fungerande administration så skulle jag inte räkna in Pakistan.
Det har förekommit flera fall där Pakistans underrättelsetjänst har visat sig aktivt samarbeta med extremistorganisationer, bland annat Talibanerna.
I landet finns flertalet terrorgrupperingar och stödet för islamistisk extremism är hög.
Den politiska korruptionen är också väldigt omfattande.
2017-01-29, 19:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
6 dagar sen!!!
http://www.recode.net/2017/1/22/14350432/trump-press-secretary-lied-sean-spicer-meme
Han tillträdde den 20 januari.
Citat:
Inte? Märkligt, vi har ju bara här i tråden flera gånger försäkrats om att han är "god-emperor", etc.

I stand corrected
2017-01-29, 19:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Iran har en bättre administration än Pakistan. Skillnaden är att Iran har/ haft en skarp antiamerikansk policy och Pakistan varit USAs bro i diverse sammanhang. Bägge stater stödjer terrorism men Pakistan är klart värre. Du förbiser det faktum att Bin Laden fick fristad i Pakistan i många herrans år.
Om du frågar Obama kanske du får ett svar varför Iran är med på listan hans administration kompilerade. Han finns fortfarande på Twitter så det går nog bra att ställa frågan där: https://twitter.com/BarackObama

Om du frågar mig så borde de inte vara med på den. Men det är ju jag det.
2017-01-29, 19:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag förstår inte vad det har med saken att göra. De har bevisligen inte bättre koll på vilka av deras medborgare som är terrorister.

Det har förekommit flera fall där Pakistans underrättelsetjänst har visat sig aktivt samarbeta med extremistorganisationer, bland annat Talibanerna.
I landet finns flertalet terrorgrupperingar och stödet för islamistisk extremism är hög.
Men Herre Gud, det var ju därför Obamas administration satte dessa länder på listan.

Varför de även inkluderade Iran är dock en gåta.
2017-01-29, 19:12
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var inte vad jag sa, jag ifrågasatte stabiliteten och tryggheten, stor skillnad mellan att ha en fungerande centralmakt och att ha en stabil centralmakt där inre hot inte riskerar att vara ett återkommande problem.
Turkiet saknar inte problem men håller du med om att de har en fungerande centralmakt?
2017-01-29, 19:15
Avslutad
[quote=zergrush|59752205]Han var ju så jävla stolt efter 9/11, "för nu är det jag som har det högsta huset i NY!".
https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/09/11/on-911-trump-noted-that-he-now-owned-the-financial-districts-tallest-building/?utm_term=.ac22bcdc8997

Trump har alltid lyckats komma ut på topp, han var en hårsmån från att bli förklarad KK men banken lät honom behålla företaget pga att Trump-namnet på byggnaderna var ett sådant välkänt varumärke.
Senast redigerad av Wal1berg 2017-01-29 kl. 19:54. Anledning: rättning
2017-01-29, 19:25
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Men vad är det du inte förstår? Sådant lag skulle dras inför domstolen och Trump skulle förmodligen förlora. Även nuvarande lag skickar gigantiska vågor genom den "liberala" världen, så kallad "butthurt epidemic". Can you feel it?

Alltså bara 9 dagar. Det tar sin tid. Pakistan och SA får vänta.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-01-29 kl. 19:28.
2017-01-29, 19:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Lite off-topic, men eftersom du vägrade släppa den där grejen...
Vi hade ju redan kommit överens om att hela mexar-grejen var något du hade fått för dig, när det i själva verket handlade om fillipiner?

Och hur som helst var mexikaner bättre vaccinerade än vad de smittade jänkarna var, men vaccin är ju farligt i vilket fall, så...
http://www.who.int/gho/immunization/measles/en/
Just det ja. Fillipinska smittohärdar. Undrar hur vaccinationsfrekvensen ser ut i de sju länderna.

Det rör sig om några månader för att utarbeta bättre granskningssystem. Visst borde fler länder inkluderas och så vidare.
2017-01-29, 19:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Men vad är det du inte förstår? Sådant lag skulle dras inför domstolen och Trump skulle förmodligen förlora. Även nuvarande lag skickar gigantiska vågor genom den "liberala" världen, så kallad "butthurt epidemic". Can you feel it?

Alltså bara 9 dagar. Det tar sin tid. Pakistan och SA får vänta.
Något som är fantastiskt är hur Trump lyckats få massa liberaler att ropa på UTVIDGAT inreseförbud. De låter sig spelas som pianon.
2017-01-29, 19:35
Medlem
FlashyBears avatar
Det är alltså bekräftat. Presidentsordern blev utformat så för att få den snabbt igenom HD/senaten/kongressen.

http://www.nbcnews.com/meet-the-press/meet-press-01-29-17-n713751

Citat:
CHUCK TODD:

Well, let me ask about the executive order because the countries chosen, and I know you say this is countries that were codified by Congress, chosen by the Obama administration. But here's what I'm confused about, when you look at those folks that have committed terrorist acts in this country, killed Americans, Pakistan, Saudi Arabia and Egypt, you've had more terrorists come from those three countries than any of the seven that you have.

In fact, in the case of Saudi Arabia, more have come from Saudi Arabia to kill Americans than the seven countries combined. Why was Saudi Arabia, Afghanistan and Pakistan and Egypt not included on this list if you are so concerned about this issue?

REINCE PRIEBUS:

We are concerned about the issue, Chuck. And that's why we put these seven countries initially into the executive order that were identified previously by Congress, by both the House and the Senate and the Obama administration as being the seven most watched countries in regard to harboring terrorists.

But you bring up a good point. Perhaps other countries needed to be added to an executive order going forward. But in order to do this in a way that was expeditious and a way that would pass muster quickly, we used the seven countries that have already been codified and identified by both the Obama administration and the Congress.

But you bring up a good point and perhaps other countries need to be added. But this is all done for the protection of Americans. And waiting another three days and waiting another three weeks is something that we don't want to get wrong. President Trump is not willing to get this wrong which is why he wants to move forward quickly and protect Americans.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Något som är fantastiskt är hur Trump lyckats få massa liberaler att ropa på UTVIDGAT inreseförbud. De låter sig spelas som pianon.

Dumma, dumma Trump!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-01-29 kl. 19:38.
2017-01-29, 19:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om du frågar Obama kanske du får ett svar varför Iran är med på listan hans administration kompilerade. Han finns fortfarande på Twitter så det går nog bra att ställa frågan där: https://twitter.com/BarackObama

Om du frågar mig så borde de inte vara med på den. Men det är ju jag det.

Bekvämt att kunna skylla på Obama när något av Trumps beslut är ologiska eller hur? När ekonomin går åt fanders är det Obamas fel också eller hur?
2017-01-29, 19:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Bekvämt att kunna skylla på Obama när något av Trumps beslut är ologiska eller hur? När ekonomin går åt fanders är det Obamas fel också eller hur?
Vad har ekonomin med denna svarta lista att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in