Citat:
Ursprungligen postat av
FightThePower
Jag har några intressanta frågor till er på Flashback! Ni kan diskutera, resonera och bidra med svar
Vad ångrar du mest i ditt liv? Vad hade du gjort annorlunda? Vilka är dina största misstag? Vilka saker känner du dig mest nöjd med i livet? Varför?
Att jag inte gjorde tillräckligt av den tid som jag hade, när jag fortfarande mådde bra nog för att kunna förändra mitt liv. Att jag fann mig i en ohållbar livssituation i många år och inte lämnade situationer som fick mig att må dåligt. Jag antar att jag skuldbelägger mig själv i efterhand för min passivitet. Jag kunde ha besparat mig själv mycket lidande om jag hade haft mer ''go'' i mig som yngre och ansträngt mig för att förändra de aspekter av min livssituation, som skulle leda till svår depression och ångest senare. Det är lätt att vara efterklok och visst är jag fortfarande tillräckligt ung för att kunna förändra min situation till det bättre, men samtidigt så känns det lite som att trycka på bromsen efter att bilen kraschade in i bergväggen. Hade jag reagerat snabbare, så att säga, så hade jag tryckt på bromsen i tid och förhindrat den där kraschen.
Jag har inte lust att gå in djupare på specifika misstag och saker som man känner sig nöjd eller missnöjd med, men om jag ska prata om det senaste decenniet av mitt liv i generella termer, så sammanfattar ovanstående textstycke det hela på ett ganska så träffsäkert sätt.