Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-20, 15:40
  #37
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Att jag inte var en cool badboy när jag var 15.

Man ska inte avundas dräggen.
2017-05-20, 19:00
  #38
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Att jag lät mig födas.

Vad hade du kunnat göra annorlunda?
2017-08-30, 19:17
  #39
Medlem
flaess avatar
* Att jag blev ihop med en tjej som utåt sett framstod som attraktiv, intelligent och välmående men vars insida var ett enda kolsvart mörker. Hon mådde väldigt dåligt psykiskt i perioder, viket var väldigt påfrestande för oss båda. Men däremellan så var hon i allt väsentligt en helt underbar tjej som njöt av livet fullt ut. Så kontrasterna var milsvida.

Dessvärre så tog mörkret överhand successivt och efter ett tag så orkade jag inte längre och gjorde slut med henne. Det tog mycket lång tid innan jag vågade säga det till henne för min känsla var att självmordsrisken var överhängande. Efteråt så var jag orolig under en lång tid att hon skulle ta livet av sig, men hon lever ännu efter sex års tid. Men hennes psykiska tillstånd är minst lika illa som när det begav sig...

Jag har ända sedan det tog slut mellan oss inte kunnat förmå mig att inleda något varaktigt förhållande. Minsta lilla tecken på psykisk ohälsa hos motparten räcker för att jag skall jag avsluta förhållandet. Vill inte genomlida något dylikt ännu en gång.

Nu är jag något år över 30 och barnlös. Med avseende på det sistnämnda så är det egentligen skönt när allt kommer omkring. När inbördeskriget och/eller världskriget bryter ut så har jag åtminstone inga avkommor att oroa mig över...
2017-08-30, 19:35
  #40
Avstängd
att jag inte satsade fullt ut på det jag kan riktigt bra i livet har aldrig haft resurserna för det , men då jag är en envis jävul när det väl gäller så tror jag ändå att jag hade fixat det till slut på nått sätt ....

har också ångrat lite att jag inte släppt allt i livet och typ ensamseglat jorden runt under några år , vilket äventyr garanterat inte för sent ännu om jag skulle vilja förverkliga den drömmen
2017-08-31, 23:09
  #41
Medlem
AdFontess avatar
Utan att vara specific. Å ena sidan, alla de gånger man lät rädslan eller osäkerheten ta över och bestämma över en, finns mycket jag hade "vågat" göra eller uppleva. Den tiden får man aldrig tillbaka, nu är det för sent. Men å andra sidan, ibland tror jag att det kanske var lika bra, jag är vid liv, då kanske man har ändå gjort nåt "rätt" (när man hellre undvek risker). Kan tänka mig om nån som jag hade svängt ut svängarna och "levt ut mer", att det till slut hade slutat riktigt illa. Alla människor är inte innerst inne hyggliga, även om man vill tro det.
2021-04-24, 17:55
  #42
Medlem
Var helt nybörjare på hävstång/futures inom bitcoin förra året.
Satte in 70 usd för att testa. Priset låg på 6750 usd och jag skulle då bli likviderad vid typ 6700 usd.

Vaknade upp dagen efter med 2500 usd på konto och sålde såklart direkt. fattade fortfarande inte hur det funkade riktigt.

Hade jag låtit allt vara tills i våras hade jag haft typ 120k usd. Kring miljonen i svenska kronor alltså.
Detta eftersom bitcoinpriset aldrig gick lägre än 6750 när jag satte in de 70 usd. Så jag hade i princip gjort en 70 usd investering till över 1 miljon kronor på mindre än ett år.

Fatta känslan om man hade glömt bort det tills nu, loggat in, och sen sett man hade över 1 miljon på kontot...
2021-04-24, 18:04
  #43
Medlem
starke_adolfs avatar
Flyger inte med dagens riktlinjer. Låset på.

/Moderator
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback