Citat:
Hej
Det är första gången jag skriver på FB. Ny reggad.
När jag läst denna tråd uppfattar jag det som att de flesta verkar tro/hoppas att de gripit rätt gärningsman och det gör jag också.
Men samtidigt tycker jag att det finns ett frågetecken kring taxi bilen.
Vi kallar det Taxispåret
GM hoppar av bussen, det är inget konstigt tycker jag. Kan finnas många anledningar till att hoppa av en buss: kissnödig. må illa etc
Det jag tycker är konstigt är att en taxibil stannar och plockar upp en person. Han kanske ej plockade upp honom.
Vi leker med tanken.
GM hoppar av bussen pga att han ska kissa. När han gjort det så börjar han gå mot Bergsjö. Viker då av mot husen vid Råbo sjön.
Scenario 1
Killen går mot husen i Råbosjön och möter GM som är blodig. GM attackerar killen i handen som skadas. Han flyr då in i skogen.
Scenario 2
Killen går mot husen i Råbo och han hör att det är tumult där inne, ser något och blir rädd. Tänker då att han ska gömma sig i stugan. Skär sig på fönster och börjar blöda. I skräck springer han in i skogen.
Scenario 3
Han hoppar av taxin av någon anledning och scenario 2 eller 3 uppstår.
Scenario 4
Taxikillen är GM och använder sig av historian om att han plockat upp GM och skjutsat honom 500 meter i syfte att rentvå sig själv.
Det är lite konstigt att GM uppsöker akuten för vård. Det är enklare att tänka sig ett skrämt vittne uppsöker akuten för vård.
Jag tycker inte man ska låsa sig vid att man har rätt gärningsman.
Det är första gången jag skriver på FB. Ny reggad.
När jag läst denna tråd uppfattar jag det som att de flesta verkar tro/hoppas att de gripit rätt gärningsman och det gör jag också.
Men samtidigt tycker jag att det finns ett frågetecken kring taxi bilen.
Vi kallar det Taxispåret
GM hoppar av bussen, det är inget konstigt tycker jag. Kan finnas många anledningar till att hoppa av en buss: kissnödig. må illa etc
Det jag tycker är konstigt är att en taxibil stannar och plockar upp en person. Han kanske ej plockade upp honom.
Vi leker med tanken.
GM hoppar av bussen pga att han ska kissa. När han gjort det så börjar han gå mot Bergsjö. Viker då av mot husen vid Råbo sjön.
Scenario 1
Killen går mot husen i Råbosjön och möter GM som är blodig. GM attackerar killen i handen som skadas. Han flyr då in i skogen.
Scenario 2
Killen går mot husen i Råbo och han hör att det är tumult där inne, ser något och blir rädd. Tänker då att han ska gömma sig i stugan. Skär sig på fönster och börjar blöda. I skräck springer han in i skogen.
Scenario 3
Han hoppar av taxin av någon anledning och scenario 2 eller 3 uppstår.
Scenario 4
Taxikillen är GM och använder sig av historian om att han plockat upp GM och skjutsat honom 500 meter i syfte att rentvå sig själv.
Det är lite konstigt att GM uppsöker akuten för vård. Det är enklare att tänka sig ett skrämt vittne uppsöker akuten för vård.
Jag tycker inte man ska låsa sig vid att man har rätt gärningsman.
Taxichauffören var på väg till bergsjö för att plocka upp folk, såg en man gående efter vägen i kolsvarta mörkret, var då schysst och körde den MGM dock bara 5-600meter. Detta är bekräftat utav diverse personal samt Chauffören själv. GPSen i taxin kan visa exakt vart bilen varit och vilken rutt, och skulle han ha åkt in till råbo och mördat två personer för att sedan fortsätta sitt arbete så skulle centralen blivit fundersam skulle jag tro. Det har även framkommit att offren ringde sos i lugnan ro och det var inget tumult, utan det urartade under samtalet.
Om taxichauffören var på väg till bergsjö, varför skulle han då vända och åka mot hudik, sen vända igen och bege sig mot bergsjö? Han kom från stan. Det här är redan fastställt, tror nog att taxirutten redan är kontrollerad dessutom.
Ingenting som är konstigt med att han uppsöker vård, har var rejält skadad, och vid det där laget visste alla att detta hade hänt. Om han nu är oskyldig, varför sa han då att han aldrig hade lämnat staden? Om han bara klev av vid bromsvallen för att kissa, eller för att han mådde dåligt. Vad gjorde han då i Silja morgonen efter morden om han skulle hem till älgered?
Senast redigerad av Buddisten 2017-01-16 kl. 11:08.
Senast redigerad av Buddisten 2017-01-16 kl. 11:08.