Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Vad har vi för belägg för att han var störig på bussen. Den uppgiften verkar vara en intern trådidé. Finns det belägg för det så lägg ut en länk. Jag har inte läst det nånstans i media.
Det störiga kunde möjligen ha varit att han bett busschauffören stanna i en ödebyggd utan hållplats.
Nån sa att där får en buss inte stanna. Men jag tror att det är mindre noga på landet som här. Det gick säkert bra utan vidare tjafs.
Jag har kört buss så jag kan intyga att på många turer utanför tätbebyggt område kliver folk av helt oberoende av busshållplatser.
Föraren har säkert koll på Simon P när han kliver på i Hudik. Förare på X-trafik eller annan länstraf har som regel bra bra koll på pundare och/eller labila personer.
Det syns på de tomma ögonen att någonting inte stämmer. En stor trunk eller väska triggar igång alla varningssignaler.
Det måste finnas vittnen i bussen som också sett att något är galet. Om en person skulle gå helt bananas på en buss ringer föraren trafikledningen som larmar polis. Men det har inte skett.
Så kanske Simon P plingat eller gått fram till chaffisen och frågat om han kan bli avsläppt någonstans nära byn xyz.
Så Simon P måste ha vetat vart han skulle. Det är möjligt att han ballat ut på platsen för dubbelmordet.