2017-01-13, 11:18
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraumaura
Förhörsmässiga bevis låter väl som ett erkännande
Han kan ha erkänt att det är han på övervakningsfilmen från bussen, att han åkte taxi och hoppade av ungefär vid Råbosjön osv. Han har nekat mord men teknisk bevisning binder honom även till det. Det får anses vara bra bevisning oavsett vad Simon påstår har skett.
Citera
2017-01-13, 11:29
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Längre ner i artikeln:

Jag vill gärna höra advokaten säga det advokater alltid säger, bevisningen är svag.

Det har du ju rätt i. Det ska väl boxas lite mellan dom ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Han kan ha erkänt att det är han på övervakningsfilmen från bussen, att han åkte taxi och hoppade av ungefär vid Råbosjön osv. Han har nekat mord men teknisk bevisning binder honom även till det. Det får anses vara bra bevisning oavsett vad Simon påstår har skett.

Lite konstigt är det ju att om han klev av vid Bromsvallen så finns det ett stugområde där inne också. Där har ju (eller har haft förr i a f)Dr Alban sin stuga. Märkligt att siktet verkar inställt på Råbo.
Citera
2017-01-13, 12:09
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Var Dr Alban det egentliga målet tror du?

Simon kunde ha sökt vård hos honom om inte annat. Det kanske Simon gjorde, men Dr Alban saknade operationsverktyg.

Ja det tror jag. Han kanske har suktat efter Hello Africa guldskivan. Jag tror Simon hade ypperligt garnityr, jävligt gula var dom säkert men det går att fixa till ganska smärtfritt.

Det finns hyllmeter med bevis men det ska ju nekas så förbannat och in i det sista varenda gång det händer något sånt här. Finns hur många fall som helst. Men det är ju klart, vad skulle annars advokaterna fylla sina dagar med.
Citera
2017-01-13, 14:50
Medlem
Citat:

Finns det tekniska bevis som knyter Simon till brottsplatsen är det game over.

Att advokaten är tyst tyder på att det ser mörkt ut för hans klient.
Citera
2017-01-14, 02:24
Medlem
Citat:

Och vart har du fått information om att de skulle vara en övervakningskamera på bussen?

Sällan dom är på dessutom!

Har jobbat på bussverkstan i stan och flertal andra ställen
Citera
2017-01-14, 03:55
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Och vart har du fått information om att de skulle vara en övervakningskamera på bussen?

Varför tvivlar du på 5549's uppgift om att det finns en övervakningskamera på bussen då du själv berättar att de sällan är på? Menar du att det inte finns någon kamera på bussen som sällan är på eller att det finns kamera på bussen, som sällan är på, men annars är på? I så fall skulle ju kameran ha varit på då Simon befann sig på bussen.

Citat:

Har inte så svårt att tro dig här.
Citera
2017-01-14, 09:12
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Varför tvivlar du på 5549's uppgift om att det finns en övervakningskamera på bussen då du själv berättar att de sällan är på? Menar du att det inte finns någon kamera på bussen som sällan är på eller att det finns kamera på bussen, som sällan är på, men annars är på? I så fall skulle ju kameran ha varit på då Simon befann sig på bussen.

Har inte så svårt att tro dig här.

Jag tror han menar att det finns kameror på vissa bussmodeller och att dessa inte alltid brukar vara på. Alla bussar är inte exakt identiska som du säkert är medveten om. Endel är utrustade med kameror och andra inte.

Men hur är det med Taxibilar? Har alla kamera, vet att de största bolagen har men hur är det med de mindre bolagen och friåkare?
Citera
2017-01-14, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Jag tror han menar att det finns kameror på vissa bussmodeller och att dessa inte alltid brukar vara på. Alla bussar är inte exakt identiska som du säkert är medveten om. Endel är utrustade med kameror och andra inte.

Men hur är det med Taxibilar? Har alla kamera, vet att de största bolagen har men hur är det med de mindre bolagen och friåkare?

Exakt äntligen nån som förstod vet ej hur de är med taxibilarna i hudik med kameror och så, förvisso har jag ej hört om någon sorts bevis på att de finns nån sån bevisning, teknisk bevisning kan vara mobiltelefon är pejlad till mobilmasten?
Citera
2017-01-14, 21:20
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Exakt äntligen nån som förstod vet ej hur de är med taxibilarna i hudik med kameror och så, förvisso har jag ej hört om någon sorts bevis på att de finns nån sån bevisning, teknisk bevisning kan vara mobiltelefon är pejlad till mobilmasten?

Kan det kanske vara men högst troligt handlar det ju om DNA-spår...
Citera
2017-01-14, 22:03
Medlem
5549s avatar
Citat:

Den informationen har jag inte fått någonstans ifrån, det är ren spekulation som svar på användaren fraumauras inlägg. Han kan ha erkänt att han skadat sin hand på en kniv, men inte att det har skett när han huggit någon. Han kan ha erkänt att han befunnit sig vid stugan, men inte att han haft ihjäl någon. Förstår du? Allt är spekulation för oss utan insyn i utredningen.
Citera
2017-01-16, 09:17
Medlem
Hej
Det är första gången jag skriver på FB. Ny reggad.

När jag läst denna tråd uppfattar jag det som att de flesta verkar tro/hoppas att de gripit rätt gärningsman och det gör jag också.
Men samtidigt tycker jag att det finns ett frågetecken kring taxi bilen.
Vi kallar det Taxispåret
GM hoppar av bussen, det är inget konstigt tycker jag. Kan finnas många anledningar till att hoppa av en buss: kissnödig. må illa etc
Det jag tycker är konstigt är att en taxibil stannar och plockar upp en person. Han kanske ej plockade upp honom.
Vi leker med tanken.
GM hoppar av bussen pga att han ska kissa. När han gjort det så börjar han gå mot Bergsjö. Viker då av mot husen vid Råbo sjön.
Scenario 1
Killen går mot husen i Råbosjön och möter GM som är blodig. GM attackerar killen i handen som skadas. Han flyr då in i skogen.
Scenario 2
Killen går mot husen i Råbo och han hör att det är tumult där inne, ser något och blir rädd. Tänker då att han ska gömma sig i stugan. Skär sig på fönster och börjar blöda. I skräck springer han in i skogen.
Scenario 3
Han hoppar av taxin av någon anledning och scenario 2 eller 3 uppstår.
Scenario 4
Taxikillen är GM och använder sig av historian om att han plockat upp GM och skjutsat honom 500 meter i syfte att rentvå sig själv.

Det är lite konstigt att GM uppsöker akuten för vård. Det är enklare att tänka sig ett skrämt vittne uppsöker akuten för vård.
Jag tycker inte man ska låsa sig vid att man har rätt gärningsman.
Citera
2017-01-16, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Hej
Det är första gången jag skriver på FB. Ny reggad.

När jag läst denna tråd uppfattar jag det som att de flesta verkar tro/hoppas att de gripit rätt gärningsman och det gör jag också.
Men samtidigt tycker jag att det finns ett frågetecken kring taxi bilen.
Vi kallar det Taxispåret
GM hoppar av bussen, det är inget konstigt tycker jag. Kan finnas många anledningar till att hoppa av en buss: kissnödig. må illa etc
Det jag tycker är konstigt är att en taxibil stannar och plockar upp en person. Han kanske ej plockade upp honom.
Vi leker med tanken.
GM hoppar av bussen pga att han ska kissa. När han gjort det så börjar han gå mot Bergsjö. Viker då av mot husen vid Råbo sjön.
Scenario 1
Killen går mot husen i Råbosjön och möter GM som är blodig. GM attackerar killen i handen som skadas. Han flyr då in i skogen.
Scenario 2
Killen går mot husen i Råbo och han hör att det är tumult där inne, ser något och blir rädd. Tänker då att han ska gömma sig i stugan. Skär sig på fönster och börjar blöda. I skräck springer han in i skogen.
Scenario 3
Han hoppar av taxin av någon anledning och scenario 2 eller 3 uppstår.
Scenario 4
Taxikillen är GM och använder sig av historian om att han plockat upp GM och skjutsat honom 500 meter i syfte att rentvå sig själv.

Det är lite konstigt att GM uppsöker akuten för vård. Det är enklare att tänka sig ett skrämt vittne uppsöker akuten för vård.
Jag tycker inte man ska låsa sig vid att man har rätt gärningsman.

Visst. Men risken är försvinnande liten tror jag. Tidigare i tråden framgår, om jag inte minns fel eller att den endast är trådsanning, att taxichaffisen sagt att han skjutsat MGM. Då ryker scenario 1 och 2. Scenario 3 refererar till scenario 2 med skillnaden taxin. Ok. Visst. Allt är möjligt, men jag tror inte på den teorin. Scenario 3 pekar även på sig själv = evighetsloop. Scenario 4 taxikillen GM. Nja. Om det är sant att han var på väg att hämta folk från bussen för att skjutsa sista biten hade han en tid att passa och det gör det ju mycket svårt att hinna. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in