2017-01-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pata79
Ni som tror han satt och tryckte i stugan hela natten tror fel, eventuellt en annan stuga närmare Silja ja men aldrig den stugan... hur skulle han lyckats ta sig ut ur stugan och sedan ta sig vidare till Silja på morgonen när det vimlar av poliser utanför? Bara glöm det....

Vi gissar å tror i brist på vetande.
Jag tror att hundar hade haft betydligt större möjligheter att hitta honom
om han jagat runt i skogen hela natten.

Dessutom missade polis att det va bryt på stugan.
Citera
2017-01-10, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
Är själv bipolär (men typ två så får aldrig full mani) och är med i en grupp för bipolära där flera både i depression och mani har problem med vanföreställningar och att de hör röster. Det är också flera som hamnar i psykos ibland och tappar verklighetsförankringen. Men dom är fortfarande medvetna om vad som sker och förstår att det inte är på riktigt och kämpar med att motarbeta.

Bipolär sjukdom är inte någon sjukdom som brukar gå ut över omgivningen, utan destruktiviteten riktas framför allt mot en själv. Även om det givetvis finns undantag.

Tack för ditt trevliga inlägg. Det finns oftast plats för mycket kreativitet hos den som är bipolär. Jag håller med om att det handlar om att undvika det där bottenlösa depressiva stadiet då det kan hända att man skadar sig själv.

Tror sammanfattningsvis inte att Simon P är bipolär.
Citera
2017-01-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Det är just det - vad gjorde han hela natten i skogen?

Det har jag funderat på hela julhelgen och inte kommit fram till en lösning, bara fler frågor. Vad gjorde han av mordvapnet? Hade han en mobil med sig? Varför tog han med sig blodiga kläder in på akuten om det inte är hans eget blod?

Det jag har kommit fram till är. Det var inte kallt eller dåligt väder, tex snöfall eller regn som hade gjort det hart när omöjligt att vistas i skogen till dagbräckningen.
Citera
2017-01-10, 21:18
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pata79
Ni som tror han satt och tryckte i stugan hela natten tror fel, eventuellt en annan stuga närmare Silja ja men aldrig den stugan... hur skulle han lyckats ta sig ut ur stugan och sedan ta sig vidare till Silja på morgonen när det vimlar av poliser utanför? Bara glöm det....
Det du skriver stämmer troligtvis. Det vore dessutom vansinne att få fört sig att gömma sig i en stuga så pass nära.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Varför tog han med sig blodiga kläder in på akuten om det inte är hans eget blod?
Blodet på kläderna i hans ryggsäck kommer troligen från honom själv. Han kan ha använt en tröja som bandage, sedan har han även gömt handen i väskan när han fått lift.
Senast redigerad av 5549 2017-01-10 kl. 21:41.
Citera
2017-01-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi gissar å tror i brist på vetande.
Jag tror att hundar hade haft betydligt större möjligheter att hitta honom
om han jagat runt i skogen hela natten.

Dessutom missade polis att det va bryt på stugan.
Instämmer med föregående skribent.
Citera
2017-01-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det har jag funderat på hela julhelgen och inte kommit fram till en lösning, bara fler frågor. Vad gjorde han av mordvapnet? Hade han en mobil med sig? Varför tog han med sig blodiga kläder in på akuten om det inte är hans eget blod?

Det jag har kommit fram till är. Det var inte kallt eller dåligt väder, tex snöfall eller regn som hade gjort det hart när omöjligt att vistas i skogen till dagbräckningen.

Ja det finns många frågor under de timmarna. Är inte en naturlig instinkt att ge sig iväg så långt bort som möjligt från brottsplatsen? Om han var rädd för upptäckt varför gav han sig då ut på vägen i dagsljus och liftade? Beteendet är högst irrationellt ända fram till morgonliften då han uppsökte akuten. Var han chockad över vad han gjort under natten och kvicknade till på morgonen? Konstigt beteende i vilket fall.
Citera
2017-01-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Ja det finns många frågor under de timmarna. Är inte en naturlig instinkt att ge sig iväg så långt bort som möjligt från brottsplatsen? Om han var rädd för upptäckt varför gav han sig då ut på vägen i dagsljus och liftade? Beteendet är högst irrationellt ända fram till morgonliften då han uppsökte akuten. Var han chockad över vad han gjort under natten och kvicknade till på morgonen? Konstigt beteende i vilket fall.

Som du skriver, i normala fall vill man nog instinktivt lägga avstånd mellan
det jävliga som hänt och sig själv.

Men om han nu skadade sig vid morden och blöder som en stucken gris, då
vill han inte springa omkring utan hellre trycka någonstans och försöka stilla blodflödet.
Min gissning.
Citera
2017-01-10, 22:27
Medlem
Citat:
Som du skriver, i normala fall vill man nog instinktivt lägga avstånd mellan
det jävliga som hänt och sig själv.

Men om han nu skadade sig vid morden och blöder som en stucken gris, då
vill han inte springa omkring utan hellre trycka någonstans och försöka stilla blodflödet.
Min gissning.
Så kan det mycket väl ligga till. Men i så fall var han mycket logisk i sitt tänkande även efter morden. Burr!
Citera
2017-01-10, 22:33
Medlem
Citat:
Det stämmer det du skriver om Ida.

Stugan som va bruten hittade man blod i, kan ju va så illa att det inte matchar.
Nu tror jag att stugan har med morden att göra, skulle va en jäkla slump annars.

Att dom skulle tagit fel gubbe verkar också uteslutet med tanke på vittnen
på bussen, taxiföraren, å kvinnliga bilföraren hade ju SP i bilen.

Trodde åklagaren skulle bli talför igen efter omhäktning, kanske kommer.

Veckans Brott i kväll kommer sannolikt att ta upp fallet.

Var det med i Veckans brott?
Citera
2017-01-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Icke.
Citera
2017-01-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123

Inte ett ord, ingenting om att ta upp det nästa vecka heller.
Citera
2017-01-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan det inte vara typ förälder som gnäller om ditten och datten? Inte nödvändigt nedsättande. Men det måste väl ändå vara extremt ovanligt att bipolära hör röster i egentlig mening. Har de inte ofta för sig diverse ritualer som de kan bli väldigt störd över om det rubbas, i vilken ordning man tar på sig plaggen när man klär sig om morgnarna och liknande? Utöver det att börja med olika projekt som blir övermäktiga.

Bipolär sjukdom är det man förr kallade manodepressiv. Man har pendlande stämningsläge, ibland deprimerad och ibland intensiv. Vid maniska perioder är man uppvarvad, har svårt att sova, gör impulsiva saker utan att tänka på konsekvenser. Då handlar det ofta om att slösa bort pengar, vara promiskuös, tro att man klarar allt. Man blir sällan aggresiv, bara om nån närstående ifrågasätter ditt handlande och vill att man ska söka hjälp. Det är inte vanligt att bli våldsam mot andra, mer mot sig själv. Kraftiga manier kan leda till psykos, där man behöver läggas in.
Självmorden förekommer oftast när man är på väg ner från mani, till deppression. Då förstår man konsekvensernaav det man gjort, och kan ha svårt att acceptera dem.

Att höra röster och ha tvångstankar, hör oftast inte ihop med Bipolär sjukdom.
Att höra en röst som säger att du ska gå och döda två personer, hör till andra diagnoser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in