2017-01-02, 21:05
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej det konstigaste är beckmörkret. Ingen kan snubbla sig fram över ändlösa hyggen fulla av stubbar och rotvältor utan att ge upp. Tro mig jag har stor vana att gå i skog och mark på dagen.
Men i kolmörker går det inte utan ficklampa.
Dagsljuset framträder halv 9. Han måste ha kvarterat någonstans innan avfärden mot Silja by.

Nu kommer vi genast in på jägare spåret.
Han är uppvuxen i en familj som lever friluftsliv ute i skog och mark. Jag vill fortfarande belysa tanken på att Simon är van vid kombinationen skog och slakt.
Tyvärr
Citera
2017-01-02, 21:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Enligt en uppgift har han sagt att han aldrig lämnade stan.

Om jag inte minns helt galet kom det från hans advokat.

Det har jag missat, jag har bara sett stt han nekar och påstår sig fått skadorna under eftermiddagen i stan.
Citera
2017-01-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Nu kommer vi genast in på jägare spåret.
Han är uppvuxen i en familj som lever friluftsliv ute i skog och mark. Jag vill fortfarande belysa tanken på att Simon är van vid kombinationen skog och slakt.
Tyvärr

Är inte närpå alla det där i hälsingeskogarna?
Citera
2017-01-02, 21:15
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är inte närpå alla det där i hälsingeskogarna?

Många verkar ha ett blodtörstigt liv, slakta djur och lägga ut bilder på sig själv stolt poserande framför det oskyldiga bytet. Klart att om man som barn har ett liberalt tänkande/uppväxt med slakt och knivar mot oskyldiga djur och dessutom får svagt psyke så kan detta hända.
Citera
2017-01-02, 21:18
Medlem
BaraBiffens avatar
Rykten säger att GM var sur på KL över att han inte fick vara med och spela i fotbollslaget när han var mindre, pga att han var för dålig. Någon som vet om det stämmer?
Citera
2017-01-02, 21:19
Medlem
ni som säger att jägare övergår till att mörda människor -vänligen visa statistik på detta
Citera
2017-01-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldvag
ni som säger att jägare övergår till att mörda människor -vänligen visa statistik på detta

Nuförtiden säger man väl inte "ni" när man adresserar en person, det är bara en person i tråden som hävdar det.
Citera
2017-01-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Rykten säger att GM var sur på KL över att han inte fick vara med och spela i fotbollslaget när han var mindre, pga att han var för dålig. Någon som vet om det stämmer?

På mindre orter brukar inte ens första laget bland vuxna tillhöra eliten. På knattenivå brukar man måna om att alla ska få vara med så jag gissar att det är osant rykte. Om List dock har tränat SP så är det väl tänkbart dock att kanske SP haft svårt att ta kritik och instruktioner kanske, att han ser det som "hackande" och inte tar till sig att det är för att han ska förbättra sig, att han upplever sig tvingas till övningar med de moment han är sämre på eller så?

På många håll får man väl vara glad om man ens får ihop tillräckligt många deltagare ien åldersgrupp för att ens kunna anmäla ett lag till turnering, det finns helt enkelt inte förutsättning för elitsatsning bland juniorer som kanske finns i större städer. Även bland vuxna är premisserna att idrotten kommer efter jobb, familj skola.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-02 kl. 22:00.
Citera
2017-01-02, 21:33
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Det där låter extremt långsökt. Vart har du hört dessa rykten?
Citera
2017-01-02, 21:41
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nuförtiden säger man väl inte "ni" när man adresserar en person, det är bara en person i tråden som hävdar det.

Förmodar att du menar mig.

Mr Missuppfatta, jag har aldrig hävdat att jägare övergår till att mörda människor. Vart har du läst det?

Jag vet att barndomen sätter stora spår i oss människor, för vissa stora spår och för andra ingenting alls. I detta fall ser jag ett mönster i en barndom kantad med blod, slakt och mördande av djur. Allt detta som en självklarhet och naturligt. Tyvärr har sonen tydligen fått ett skevt psyke som resulterat i en mycket tragisk händelse troligtvis med sin barndom i bagaget.

Har aldrig sagt att jägare blir mördare, läs och försök förstå tack!
Citera
2017-01-02, 21:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Förmodar att du menar mig.

Mr Missuppfatta, jag har aldrig hävdat att jägare övergår till att mörda människor. Vart har du läst det?

Jag vet att barndomen sätter stora spår i oss människor, för vissa stora spår och för andra ingenting alls. I detta fall ser jag ett mönster i en barndom kantad med blod, slakt och mördande av djur. Allt detta som en självklarhet och naturligt. Tyvärr har sonen tydligen fått ett skevt psyke som resulterat i en mycket tragisk händelse troligtvis med sin barndom i bagaget.

Har aldrig sagt att jägare blir mördare, läs och försök förstå tack!
Nej, men du påstår att hans skeva psyke är ett resultat av hans barndom med "blod, slakt och mördande av djur". Kan du inte försöka lägga det där resonemanget åt sidan ett tag? Du har upprepat detta säkert 20 gånger. Det finns säkert ett lämpligt forum för det snacket.
Citera
2017-01-02, 21:51
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, men du påstår att hans skeva psyke är ett resultat av hans barndom med "blod, slakt och mördande av djur". Kan du inte försöka lägga det där resonemanget åt sidan ett tag? Du har upprepat detta säkert 20 gånger. Det finns säkert ett lämpligt forum för det snacket.

Nej jag har skrivit att hans barndom med slakt osv på ngt sätt återspeglas i hans liv och då han tydligen varit inne på psyk så tror jag att hans barndom har ventilerats där och att den satt sina spår i hans liv. Har aldrig sagt att hans skeva psyke är ett resultat av hans barndom.

Kommenterar inte detta ngt mer om det stör er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in