2017-01-26, 01:38
Medlem
Vill bara rikta ett stort tack till John Alvbåge för tiden i AS, bättre representant för allt positivt med fotbollen är svårt att hitta.

http://www.expressen.se/gt/sport/har-tranar-john-alvbage-med-grunden-bois/
Citera
2017-01-26, 06:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Unibet har sedan en tid tillbaka släppt så kallade outrights till Allsvenskan - alltså vinnarodds.

Vi kan strunta i oddsen eftersom tråden inte har det syftet, men rankingen av lagen vilket oddsen för att vinna borde påvisa (om nu inte någon tror att att vinnarodds och sannolikhet för övrig placering inte korrelerar) är intressant.

Generella tankar är att Elfsborg och Häcken ska förbi såväl Norrköping som Göteborg. Hammarby ska droppa ner bakom Östersund, Örebro och Kalmar. Kalmar ska förbi Sirius och Örebro. Botten har jag ingen invändning mot. I just fråga om vinnarodds så är det rimligt att sätta AFC före Sundsvall - AFC har större potential att få in några vassa namn inför seriestart.

En liten oddstitt: Häcken till 21.00 och Östersund till 51.00 är jätteintressant. Det blir nog att investera i dessa två lag.

Oddsen: http://www.oddsportal.com/soccer/sweden/allsvenskan/outrights/

Säger man inte så om Häcken varje år? Vad skulle vara annorlunda i år?

Häcken är "dark horse" till att vinna allt varje jävla år.
Slutar 5-10 efter att de släpper in 58 mål och gör 62 mål som alla andra säsonger.

Ser du det på allvar som att investera i Häcken och Östersund till 21 respektive 51 x pengarna?

Bortkastade pengar rakt av. Kan lika gärna skicka dina pengar till mig direkt om du vill.
Citera
2017-01-26, 08:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Säger man inte så om Häcken varje år? Vad skulle vara annorlunda i år?

Häcken är "dark horse" till att vinna allt varje jävla år.
Slutar 5-10 efter att de släpper in 58 mål och gör 62 mål som alla andra säsonger.

Ser du det på allvar som att investera i Häcken och Östersund till 21 respektive 51 x pengarna?

Bortkastade pengar rakt av. Kan lika gärna skicka dina pengar till mig direkt om du vill.

Häcken har en ny tränare i form av Micke Stahre, det bör du ta hänsyn till.
Citera
2017-01-26, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Inte för att Stahre är en dålig tränare eller så, men vad har han bidragit med efter guldet med AIK 2009? Gjorde väl hyfsat bra ifrån sig i IFK Göteborg , men inte knallsucce heller
Citera
2017-01-26, 09:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Varför är Göteborg högt upp?!?? De har väll inga bra nygörvärv och ganska många tappade. Tror de snarare blir nedre halvan.

Av en startelva i höstas är det ju faktiskt ingen större skillnad. Alvbåge ut men där kommer Dahlberg in och det kan man ju se som man vill. En rutinerad målis som gjorde en av sina sämre säsonger ifjol mot en av rikets största målvaktstalanger på länge. Givetvis, innan Dahlberg visat något, en försvagning. Dock vill jag, med risk att få att få äta upp det efter ett fiasko, se det som en förstärkning om Dahlberg bara kan leva upp till en del av förhoppningarna.

I övrigt en intakt backlinje som centralt är bättre iom bytet Hjalle-Boo WIklander. Kanterna där är svagare bakom dom ordinarie dock där Adam och Billy lämnat och vi bara flyttat upp Edvin D.
På mitten har vi i skrivande stund kvar alla startspelare från ifjol så ingen skillnad där. Tom ut-Razak in, Seb O in.
Framåt tre man precis som i höstas.

Sedan kommer vi väl troligen tappa Ankersen och ev någon/några fler och inte ersätta med likvärdiga spelare så jag tvivlar starkt på att vi når en topplacering men i en nuvarande ranking är vi inte mycket sämre.

Citat:

Jag tror nog Häcken blir bättre än ifjol men någon segerkandidat är det inte, iaf inte nu. Bygget känns mer och mer som vårt 2012...
Citera
2017-01-26, 10:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte för att Stahre är en dålig tränare eller så, men vad har han bidragit med efter guldet med AIK 2009? Gjorde väl hyfsat bra ifrån sig i IFK Göteborg , men inte knallsucce heller

Mikael Stahres enda riktigt misslyckade tränaruppdrag efter SM-guldet är det han hade i Grekland. Efter det så gjorde han Blåvitt till ett topp3-lag och ledde klubben till seger i Svenska Cupen. Att han fick sparken efter detta är svårt att förstå men jag är inte en Blåvitt-supporter så jag vet knappt någonting om omständigheterna kring det där. Efter tiden i Göteborg var han nära att föra upp Dalian Yifang till Chinese Super League under sin första säsong i klubben. Säsongen därpå fick han oförklarligt nog sparken när Dalian befann sig en poäng från uppflyttningsplatserna i den kinesiska andraligan. Jag tycker att detta talar för sig själv.
Senast redigerad av MrSkargard 2017-01-26 kl. 10:13.
Citera
2017-01-26, 10:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Mikael Stahres enda riktigt misslyckade tränaruppdrag efter SM-guldet är det han hade i Grekland. Efter det så gjorde han Blåvitt till ett topp3-lag och ledde klubben till seger i Svenska Cupen. Att han fick sparken efter detta är svårt att förstå men jag är inte en Blåvitt-supporter så jag vet knappt någonting om omständigheterna kring det där. Efter tiden i Göteborg var han nära att föra upp Dalian Yifang till den Chinese Super League under sin första säsong i klubben. Säsongen därpå fick han oförklarligt nog sparken när Dalian befann sig en poäng från uppflyttningsplatserna i den kinesiska andraligan. Jag tycker att detta talar för sig själv.

Det är kanske något med personen Stahre som gör att det skär sig. Kuhn tog MFF till guld men fick ändå gå.
Citera
2017-01-26, 10:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jo..vill nog säga att han fick ordentlig fason till slut på IFK. Att han fick lämna när nye sportchefen kom var märkligt. Det tyckte dom flesta. En cup-titel och två topp3?-placeringar är inte fy skam
Citera
2017-01-26, 11:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Mikael Stahres enda riktigt misslyckade tränaruppdrag efter SM-guldet är det han hade i Grekland. Efter det så gjorde han Blåvitt till ett topp3-lag och ledde klubben till seger i Svenska Cupen. Att han fick sparken efter detta är svårt att förstå men jag är inte en Blåvitt-supporter så jag vet knappt någonting om omständigheterna kring det där. Efter tiden i Göteborg var han nära att föra upp Dalian Yifang till Chinese Super League under sin första säsong i klubben. Säsongen därpå fick han oförklarligt nog sparken när Dalian befann sig en poäng från uppflyttningsplatserna i den kinesiska andraligan. Jag tycker att detta talar för sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo..vill nog säga att han fick ordentlig fason till slut på IFK. Att han fick lämna när nye sportchefen kom var märkligt. Det tyckte dom flesta. En cup-titel och två topp3?-placeringar är inte fy skam

Beträffande Stahres sorti var anledningen att vi när han hade ett år kvar på kontraktet var tvungna att förlänga det med 2 alt 3 år ytterligare vilket vi valde att inte göra.
Sedan att Gren ville ha in en annan tränare är givetvis bidragande men kontraktssituationen var det absolut största skälet.

Jag tillhör dom som gärna sett att Stahre fått fortsätta. Visst att man ofta svor över att vi skulle säkra en pinne istället för gå för tre etc men vi gjorde det ändå bra under hans ledning, speciellt sett till vad vi kom ifrån säsongerna innan. Att det tog en halv säsong att få fason på saker och ting är en annan femma...
Citera
2017-01-26, 12:57
Medlem
Salorms avatar
Idag är det 3000 dagar sedan bajen senast söitade före DIF i allsvenskan. Nåt att vara glad för
Citera
2017-01-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Idag är det 3000 dagar sedan bajen senast söitade före DIF i allsvenskan. Nåt att vara glad för
Hur många dagar sen var det ni hade en meningsfull slutplacering i Allsvenskan? Dvs som innebar SM-Guld/Europaplats.
Citera
2017-01-26, 14:13
Medlem
aliasjomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Hur många dagar sen var det ni hade en meningsfull slutplacering i Allsvenskan? Dvs som innebar SM-Guld/Europaplats.

Det är väl allmänt känt att Hammarby supportrar inte bryr sig särskilt mycket om sportsliga framgångar, utan mer om publiksiffror och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in