Citat:
Ursprungligen postat av
Vonsexron
Varför är Göteborg högt upp?!?? De har väll inga bra nygörvärv och ganska många tappade. Tror de snarare blir nedre halvan.
Av en startelva i höstas är det ju faktiskt ingen större skillnad. Alvbåge ut men där kommer Dahlberg in och det kan man ju se som man vill. En rutinerad målis som gjorde en av sina sämre säsonger ifjol mot en av rikets största målvaktstalanger på länge. Givetvis, innan Dahlberg visat något, en försvagning. Dock vill jag, med risk att få att få äta upp det efter ett fiasko, se det som en förstärkning om Dahlberg bara kan leva upp till en del av förhoppningarna.
I övrigt en intakt backlinje som centralt är bättre iom bytet Hjalle-Boo WIklander. Kanterna där är svagare bakom dom ordinarie dock där Adam och Billy lämnat och vi bara flyttat upp Edvin D.
På mitten har vi i skrivande stund kvar alla startspelare från ifjol så ingen skillnad där. Tom ut-Razak in, Seb O in.
Framåt tre man precis som i höstas.
Sedan kommer vi väl troligen tappa Ankersen och ev någon/några fler och inte ersätta med likvärdiga spelare så jag tvivlar starkt på att vi når en topplacering men i en nuvarande ranking är vi inte mycket sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Häcken har en ny tränare i form av Micke Stahre, det bör du ta hänsyn till.
Jag tror nog Häcken blir bättre än ifjol men någon segerkandidat är det inte, iaf inte nu. Bygget känns mer och mer som vårt 2012...