2017-01-12, 17:55
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det finns problem med föreningsdemokrati och det borde du känna till med tanke på att diverse feminister, med noll intresse för fotboll, försökte kuppa fram ett damlag inom MFF för inte alls längesedan. Du vet vad jag syftar på.

Jag var en av dem som röstade för damlaget på årsmötet. Gjorde förra säsongen mitt tionde år på ståplats, är jag en av de "diverse feminister, med noll intresse för fotboll" då?

På vilket sätt är en motion en kupp, förresten?

Jag tycker bara de är uppfriskande för debatten med en som dig, men berätta gärna var i 51%-frågan du står från början.
Citera
2017-01-12, 17:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Jag var en av dem som röstade för damlaget på årsmötet. Gjorde förra säsongen mitt tionde år på ståplats, är jag en av de "diverse feminister, med noll intresse för fotboll" då?

På vilket sätt är en motion en kupp, förresten?

Jag tycker bara de är uppfriskande för debatten med en som dig, men berätta gärna var i 51%-frågan du står från början.

Jag skrev inte att alla som röstade ja är feminister. Vad gäller föreningsdemokrati så ser det fint ut på papperet men risken att en förening infiltreras eller kuppas av negativa element existerar och bör tas på allvar.
Citera
2017-01-12, 19:59
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att alla som röstade ja är feminister. Vad gäller föreningsdemokrati så ser det fint ut på papperet men risken att en förening infiltreras eller kuppas av negativa element existerar och bör tas på allvar.
Demokrati är inte oproblematiskt varken i föreningslivet eller övriga samhället men alternativen är sämre. Berätta nu mer om det påstådda kuppförsöket.
Citera
2017-01-12, 20:14
Avslutad
Citat:
Det finns problem med föreningsdemokrati och det borde du känna till med tanke på att diverse feminister, med noll intresse för fotboll, försökte kuppa fram ett damlag inom MFF för inte alls längesedan. Du vet vad jag syftar på.

Nja problemet är nog snarare din syn på "demokrati" eller mer känt som "demokrati är ok om bara åsikter jag stödjer får plats".

Det var ingen kup, det var ett förslag som förlorade med 250 mot 150.

Förslaget kom från en grupp med långt aktivt intresse i MFF så ingen Kup från några utifrån.

Det fanns en god långsiktig tanke med förslag att göra klubben mer öppen för flickor/kvinnor.
Senast redigerad av PalmiNio 2017-01-12 kl. 20:16.
Citera
2017-01-12, 20:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Demokrati är inte oproblematiskt varken i föreningslivet eller övriga samhället men alternativen är sämre. Berätta nu mer om det påstådda kuppförsöket.

Jag betraktar det som ett kuppförsök med tanke på att det inte var MFF:s väl och ve som var avgörande för motionärerna utan snarare feministiska värderinger. Thelma Ernst, Anni Tjebbes och Agnes Gertten är uttalade feminister och damfotbollen har blivit en feministisk fråga. Vad den annars skulle vara är svårt att veta för den har inte ett dugg med sporten fotboll att göra.
Senast redigerad av MrSkargard 2017-01-12 kl. 20:21.
Citera
2017-01-12, 21:54
Medlem
Citat:
Jag betraktar det som ett kuppförsök med tanke på att det inte var MFF:s väl och ve som var avgörande för motionärerna utan snarare feministiska värderinger. Thelma Ernst, Anni Tjebbes och Agnes Gertten är uttalade feminister och damfotbollen har blivit en feministisk fråga. Vad den annars skulle vara är svårt att veta för den har inte ett dugg med sporten fotboll att göra.
Dina meningsmotståndare är alltså ett hot mot demokratin och trots att deras arbete sker helt och hållet inom demokratins ramar så är det ett kuppförsök. Jag är inte ett dugg förvånad att det är så du ser på saken. Du skrev att motionärerna inte brydde sig om fotboll, varför och vad har du för belägg? Kan man inte kombinera politiskt engagemang med ett fotbollsintresse? Du klarar ju av att vara nazist/rasist/whatever och skriva i den här delen av forumet eller använder du bara fotbollstrådarna som en plattform att sprida din dynga? Vad som är MFF:s ve och väl avgör medlemmarna, den här gången blev det en kompromiss och om motionen varit lite annorlunda formulerad så hade den sannolikt gått igenom. Damfotboll är per definition fotboll och således har motionen till 100% med sporten att göra.

Du tog tidigare upp AIK som ett föredöme när det gäller att hålla odemokratiska element borta, hur resonerar du kring att de har damlag i ett helt gäng olika sporter? Det borde betyda att extremfeministvänstern är ordentligt rotad i klubben. Är det feminister som infiltrerat de odemokratiska kapitalistklubbarna runt om på kontinenten och tagit ett sådant punggrepp på diverse ryssar och araber att de tvingas investera i damfotbollen eller kan det finnas andra motiv än politiska agendor för att satsa på damfotboll?
Citera
2017-01-13, 22:03
Medlem
Citat:
ÖFK är nog den mest vänsterliberala fotbollsklubben i Sverige. Inte nog med att klubben "HBTQ-certifierats" så har den nu fått en "konstnärlig ledare" i form av den talanglösa vänsterextremisten Maxida Märak: http://www.kingsizemag.se/noje/maxida-marak-blir-konstnarlig-ledare-for-ostersunds-fk/ Det börjar bli lite löjligt nu.

Herregud. Skulle inte förvåna mig om dom kommer spela i regnbågensfärger kommande säsong.
All PR är bra PR? 😀
Citera
2017-01-13, 23:21
Medlem
Möjligen har jag fel om Daniel Andersson. Men han känns inte som den hårda typen.
Citera
2017-01-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Möjligen har jag fel om Daniel Andersson. Men han känns inte som den hårda typen.
Man blir inte lagkapten i MFF och Serie A om man är en mesig pushover. Han är inte den gapiga typen men pondus och ledarskap har han massor av.
Citera
2017-01-14, 13:11
Avslutad
Citat:

Likt sin bror så har han pondusen i hur han uppträder istället för hur han snackar.
Citera
2017-01-14, 18:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Har aldrig förstått varför så många(som uppenbarligen bara gissar) ser honom som en sorts "mjukis"? Ni är medvetna om vilken familj han kommer från? Och hur han var som spelare?

Tvärtom verkar han ju hålla tränarna i ett järngrepp, men han har varit framgångsrik hittills får man säga.
Citera
2017-01-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Du tog tidigare upp AIK som ett föredöme när det gäller att hålla odemokratiska element borta, hur resonerar du kring att de har damlag i ett helt gäng olika sporter? Det borde betyda att extremfeministvänstern är ordentligt rotad i klubben. Är det feminister som infiltrerat de odemokratiska kapitalistklubbarna runt om på kontinenten och tagit ett sådant punggrepp på diverse ryssar och araber att de tvingas investera i damfotbollen eller kan det finnas andra motiv än politiska agendor för att satsa på damfotboll?

MFF var ett av de första som startade med damfotboll och jag har en Årets fotboll där det står att det är tur att damerna finns när herrarna går så knackigt. Vill inte MFF ha fler SM-guld i föreningen? Nu är det Rosengård som ståtar med SM-guld som MFFs förening tagit.

Men är inte hela diskussionen egentligen off topic då det väl är herrarna vi ska diskutera?

Jag blir 43 i år och känner hur jag inte uppskattar idrott på samma sätt som tidigare, beror detta på att jag blivit så mycket äldre än de som håller på?

Så länge som IFK klarar sig ovanför strecken är det en framgång i år verkar det som på snacket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in