2017-01-25, 08:09
Avslutad
Bajen vart totalt överkörda av Las Palmas igår på träningslägret. Bajen beskrevs: "Hammarby looks like a fighter against the ropes, holding up one after another."

Höjdpunkten för Bajen i matchen var att Kennedy fick iväg ett skott mot mål i början av 2:a halvlek.

Som Bajare får man väl glädjas över att matchen bara slutade 2-0.

Och för att föregå:
Ja, Las Palmas är mitt uppe i brinnande säsong i världens bästa liga medans Bajen just startat sin säsong.
Senast redigerad av se_där... 2017-01-25 kl. 08:18.
Citera
2017-01-25, 12:05
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bajen vart totalt överkörda av Las Palmas igår på träningslägret. Bajen beskrevs: "Hammarby looks like a fighter against the ropes, holding up one after another."

Höjdpunkten för Bajen i matchen var att Kennedy fick iväg ett skott mot mål i början av 2:a halvlek.

Som Bajare får man väl glädjas över att matchen bara slutade 2-0.

Och för att föregå:
Ja, Las Palmas är mitt uppe i brinnande säsong i världens bästa liga medans Bajen just startat sin säsong.

Får väl ses som en godkänd insats trots allt. Ska dock bli väldigt mycket intressantare att se matchen mot BP i helgen
Citera
2017-01-25, 17:36
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2017-01-25/maskeringsforbud-infors-vid-sportevenemang

så nu kommer det maskeringsförbud.

förstår dock inte hur de ska kunna stoppa pyrot? de är väl ingen som kommer till match med rånarluvan på sig och polisen lär inte springa in på läktaren.
Citera
2017-01-25, 18:59
Medlem
anteri17s avatar
Unibet har sedan en tid tillbaka släppt så kallade outrights till Allsvenskan - alltså vinnarodds.

Vi kan strunta i oddsen eftersom tråden inte har det syftet, men rankingen av lagen vilket oddsen för att vinna borde påvisa (om nu inte någon tror att att vinnarodds och sannolikhet för övrig placering inte korrelerar) är intressant.

Generella tankar är att Elfsborg och Häcken ska förbi såväl Norrköping som Göteborg. Hammarby ska droppa ner bakom Östersund, Örebro och Kalmar. Kalmar ska förbi Sirius och Örebro. Botten har jag ingen invändning mot. I just fråga om vinnarodds så är det rimligt att sätta AFC före Sundsvall - AFC har större potential att få in några vassa namn inför seriestart.

En liten oddstitt: Häcken till 21.00 och Östersund till 51.00 är jätteintressant. Det blir nog att investera i dessa två lag.

Oddsen: http://www.oddsportal.com/soccer/sweden/allsvenskan/outrights/
Citera
2017-01-25, 19:15
Medlem
Danieloss avatar
Lite märkligt att GIF Sundsvall är så nederlagstippade. De har väl klarat sig kvar utan kval två säsonger i rad.
Citera
2017-01-25, 19:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Lite märkligt att GIF Sundsvall är så nederlagstippade. De har väl klarat sig kvar utan kval två säsonger i rad.

Jag har varit snäll mot fina skribenterna Captain och xtroe - för snäll. Giffarnas lag är direkt svagt imo. Wilson är trots några mål inte tillräckligt bra för mer än en handfull mål en säsong. Smajl är för orörlig. Granat ännu för dålig. Till det har det tappats spets i Silva, islänningen (som gick i somras), Sonko (som visserligen inte jag håller högt) och även bredd i form av Tranberg. Man kan även räkna in Dibba som gick i somras, och så även Hasani.

Faktum är att det är en total nedmontering av ett lag vi ser för tillfället. Backlinjen håller fortsatt bra klass, men räcker det? Jag tror inte det. Det är dock positivt för Giffarna att J-södra, HBK och AFC ser svaga ut.
Citera
2017-01-25, 20:06
Medlem
mishimas avatar
Sundsvall tog bara åtta poäng under andra halvan förra året. Det var endast urusla Falkenberg som var sämre med två. Sundsvall räddades av sin rätt fina vår.

De måste verkligen få ut allt av truppen för att klara sig kvar.
Citera
2017-01-25, 20:33
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag har varit snäll mot fina skribenterna Captain och xtroe - för snäll. Giffarnas lag är direkt svagt imo. Wilson är trots några mål inte tillräckligt bra för mer än en handfull mål en säsong. Smajl är för orörlig. Granat ännu för dålig. Till det har det tappats spets i Silva, islänningen (som gick i somras), Sonko (som visserligen inte jag håller högt) och även bredd i form av Tranberg. Man kan även räkna in Dibba som gick i somras, och så även Hasani.

Faktum är att det är en total nedmontering av ett lag vi ser för tillfället. Backlinjen håller fortsatt bra klass, men räcker det? Jag tror inte det. Det är dock positivt för Giffarna att J-södra, HBK och AFC ser svaga ut.
Snällt att du är snäll med oss, det ska man vara med de sämre...

Annars håller jag med, jag känner mig långt från säker att vi ska ta kliv utan det blir slåss för glatta livet.
Jag hoppas att Hallenius bara använts fel som vår gode sportchef sa vid den värvningen och att de nya spelarna som är lite okända skräller och blir succéer.

Wilson fick ju en fantastisk start och red sedan på det, frågan är om han klarar av när det går lite sämre.
Hallenius-Wilson som forwards par skrämmer nog få backar, pratas lite om att vi ska spela en annan formation än 4-4-2, får se hur det blir mot Sirius.
Citera
2017-01-25, 20:38
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Snällt att du är snäll med oss, det ska man vara med de sämre...

Annars håller jag med, jag känner mig långt från säker att vi ska ta kliv utan det blir slåss för glatta livet.
Jag hoppas att Hallenius bara använts fel som vår gode sportchef sa vid den värvningen och att de nya spelarna som är lite okända skräller och blir succéer.

Wilson fick ju en fantastisk start och red sedan på det, frågan är om han klarar av när det går lite sämre.
Hallenius-Wilson som forwards par skrämmer nog få backar, pratas lite om att vi ska spela en annan formation än 4-4-2, får se hur det blir mot Sirius.

Jag får väl fel direkt efter att Giffarna slår Sirius med 3-0 i helgen.
Citera
2017-01-25, 21:34
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Jag får väl fel direkt efter att Giffarna slår Sirius med 3-0 i helgen.
Tycker din kritik är väldigt befogad. Kan inte minnas när vi gick in i en säsong med såhär katastrofalt uselt anfall. Den som jag ser ska kunna skrälla och rädda anfallet är Sigurdsson men även det är ett långskott.

Tycker nästan det är ett hån av Urban och gå ut och förklara efter försäljningen av Silva att vi nu har lite pengar att spendera, och sen slutar det med att man värvar Hallenius. Rakt igenom pinsamt när man ger honom ett 4-års kontrakt.

Känner ändå lite hopp då som du säger att det finns även andra svaga lag detta år, även om ingen solklar räddningsplanka som Falkenberg förra året.

Det som fortfarande är jobbigt är att vi värvat en spelare från division 2, en från division 1 och nu ryktas våran viktiga mittfältsvärvning även han komma från div 1. Självklart finns det mycket fina värvningar att göra i de lägre serierna, men man måste försöka att även få in lite rutin och "spetskompetens" som kan slå sig in i laget direkt, dock såklart svårt för Sundsvall med en skral ekonomi, men tycker Urban borde kunna rycka i lite högre aktade spelare. Nu kanske det visats att dessa spelare har scoutats bra och passar perfekt in i laget, men från min synvinkel känns det mer som att dom gjort det bra på provträning och därefter chansar på dom.

Aja, nog klagande för idag, ska bli sjukt kul att se matchen på lördag! Få se nyförvärven även om Sigurdsson inte lär spela tyvärr.
Citera
2017-01-25, 22:06
Medlem
Citat:
Unibet har sedan en tid tillbaka släppt så kallade outrights till Allsvenskan - alltså vinnarodds.

Vi kan strunta i oddsen eftersom tråden inte har det syftet, men rankingen av lagen vilket oddsen för att vinna borde påvisa (om nu inte någon tror att att vinnarodds och sannolikhet för övrig placering inte korrelerar) är intressant.

Generella tankar är att Elfsborg och Häcken ska förbi såväl Norrköping som Göteborg. Hammarby ska droppa ner bakom Östersund, Örebro och Kalmar. Kalmar ska förbi Sirius och Örebro. Botten har jag ingen invändning mot. I just fråga om vinnarodds så är det rimligt att sätta AFC före Sundsvall - AFC har större potential att få in några vassa namn inför seriestart.

En liten oddstitt: Häcken till 21.00 och Östersund till 51.00 är jätteintressant. Det blir nog att investera i dessa två lag.

Oddsen: http://www.oddsportal.com/soccer/sweden/allsvenskan/outrights/

Varför är Göteborg högt upp?!?? De har väll inga bra nygörvärv och ganska många tappade. Tror de snarare blir nedre halvan.
Citera
2017-01-25, 22:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Varför är Göteborg högt upp?!?? De har väll inga bra nygörvärv och ganska många tappade. Tror de snarare blir nedre halvan.

För att spelbolag inte alltid gör rätt bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in