Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag får väl fel direkt efter att Giffarna slår Sirius med 3-0 i helgen.

Tycker din kritik är väldigt befogad. Kan inte minnas när vi gick in i en säsong med såhär katastrofalt uselt anfall. Den som jag ser ska kunna skrälla och rädda anfallet är Sigurdsson men även det är ett långskott.
Tycker nästan det är ett hån av Urban och gå ut och förklara efter försäljningen av Silva att vi nu har lite pengar att spendera, och sen slutar det med att man värvar Hallenius. Rakt igenom pinsamt när man ger honom ett 4-års kontrakt.
Känner ändå lite hopp då som du säger att det finns även andra svaga lag detta år, även om ingen solklar räddningsplanka som Falkenberg förra året.
Det som fortfarande är jobbigt är att vi värvat en spelare från division 2, en från division 1 och nu ryktas våran viktiga mittfältsvärvning även han komma från div 1. Självklart finns det mycket fina värvningar att göra i de lägre serierna, men man måste försöka att även få in lite rutin och "spetskompetens" som kan slå sig in i laget direkt, dock såklart svårt för Sundsvall med en skral ekonomi, men tycker Urban borde kunna rycka i lite högre aktade spelare. Nu kanske det visats att dessa spelare har scoutats bra och passar perfekt in i laget, men från min synvinkel känns det mer som att dom gjort det bra på provträning och därefter chansar på dom.
Aja, nog klagande för idag, ska bli sjukt kul att se matchen på lördag! Få se nyförvärven även om Sigurdsson inte lär spela tyvärr.