Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Säger man inte så om Häcken varje år? Vad skulle vara annorlunda i år?
Häcken är "dark horse" till att vinna allt varje jävla år.
Slutar 5-10 efter att de släpper in 58 mål och gör 62 mål som alla andra säsonger.
Ser du det på allvar som att investera i Häcken och Östersund till 21 respektive 51 x pengarna?
Bortkastade pengar rakt av. Kan lika gärna skicka dina pengar till mig direkt om du vill.
Det är inte negativt med en mästar-tränare i laget. Likaså kommer både Lindgren och Farnerud göra hela säsonger - stor potential att det blir bra. Som lök på laxen skulle en skadefri Paulinho göra Häcken sylvasst (tillsammans med en kompetent ersättare till Owoeri).
Med Stahre borde rimligtvis defensiven stabiliseras, medan nog med kvalitet finns framåt för att fortsatt vara spetsiga åt det hållet.
Jag kommer vänta med att andra bolag släpper sina outrights, än finns det ingen brådska. Men ja, både Häcken och Östersund anser jag ha spelvärde.
Båda klubbarna har skyhög potential (Häcken redan nämnt) - och det är just potentialen som bör värderas om man ska spela stora underdogs som vinnarspel. Östersund har ett av Allsvenskans bästa bollhållande spel. Man har värvat intressant (ja - Bojanic, Bertilsson och Fritzon). Man har en historik av att växa in i serier över åren. Men det är den spelmässiga höjden som är intressant, få andra lag kan åka till Malmö och spela skjortan av dem.
Till Häcken och Östersunds potential ska konkurrenternas styrka ställas. Det står klart för de flesta att varken Peking eller IFK Gbg kommer vara bättre i år än förra året. AIK har tappat sina forwards - fortsatt vasst lag ändå. Malmö ser såklart råstarkt ut.
Slutsatsen blir: för en gambler så bör spel läggas om man tycker sannolikheten för rätt utfall inträffar oftare än vad oddset gör gällande, och om man är beredd att spela trots höga odds och dess medföljda varians. Jag försöker vara en duktig gambler - med resultat på plus x antal 10k kronor de senaste tre åren trots medelinsats på runt 400 kronor per spel. Långtidsspel har gett mig överlägset bäst profit (satte exempelvis Leicester, Portugal, Sirius och Peking top-3 det här året till mycket fina odds). Den här säsongen har jag läst Torino, Lazio, Palermo och Zlatans målskytte rätt.
http://www.spreadsheet.se/anteri2016
Med ovanstående facit gällande långtidsspel (min övriga betting har tydligare brister) så litar jag fullt ut på min bedömning. Om Häcken eller Östersund kommer vinna AS 2017? Högst troligt inte. Men jag hade nog kapat hälften av oddsen till lagen ifråga om jag skulle vara bookie.