2017-03-26, 09:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Snacket om att vi ska förlänga 1 år med JL nu är ju helt sjukt.

Nästa år är ju året vi ska bygga om vårt lag typ totalt. Varför fan ska vi isådanafall låta han vara kvar och bygga laget för att sedan dra?

Låter helt sinnessjukt. Men jag utgår i all min bitterhet ifrån att JL kommer bli kvar i Blåvitt för alltid nu typ. Nu har styrelsen hittat vad de anser är typ Sveriges och världens bästa tränare.

Jag må vara extremt trög ibland men jag fick en aha-tanke när jag insåg att lånen vi gör nu, avvaktan med att förlänga så många kontrakt, inte har klart med tränare etc mycket väl kan bero på kombinationen av hemvändare och ungtuppar 2018.
2017 ser jag, hur negativt det än må vara, som ett förlorat år som bara skall spelas av.

Skicka iväg JL, rykten som att ta hem Söder, Bärken etc lär inte ske med JL på bänken och jag tvivlar starkt på att vi kan värva så starkt med honom på bänken. Att det gick bra år 1 ser jag fortsatt som Stahres verk, det är samma sak som när JL var i Ellos med ett bra år och sedan utför.

NU hoppas jag inte på förluster men om vi efter fyra omgångar står på 1-3 pinnar (vilket inte alls är långsökt) hoppas jag vi gör oss av med Jörgen direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Till er som undrar hur det kan se ut med Discovery och allsvenskan:

Jag som bor i Norge och följer norska tippeligan (numera eliteserien) är väldigt positiv till säsongsstarten tack vare att Discovery och Eurosport har tagit över inför denna säsongen. Tippeligan har haft sjukt svårt att locka publik då alla norrmän hejar på antingen Manchester United eller Liverpool och hellre följer Premier League och inte bryr sig alls om lokal fotboll. Det Discovery gjort är att rebranda hela ligan, visar tre matcher per omgång på "gratiskanaler" eller kanaler som oftast finns i de flesta kanalpaket. Resterande matcher går på Eurosports streamingtjänst som kostar 99 kr i månaden (att jämföra med tv2 som visade en match per omgång på gratis tv och deras streamingtjänst kostade 399).

I tillägg har man för första gången fantasy, som är baserad på samma fantasy som används i Premier League och som också är helt gratis.

Detta för att få norrmänn att börja prata om Eliteserien på arbetsplatserna igen och öka intresset som är nästintill helt dött här. Jag har redan märkt att folk talar lite mer nu och det är redan 30.000 registrerade i fantasyn. Vi får hoppas att det hjälper och att jag slipper se matcher med halvfulla läktare denna säsongen så som det var förra året.

Om de gör en liknande satsning i Sverige även fast intresset är större där så ser jag det som riktigt, riktigt kul. Skall bli skoj att följa hur som helst!

Låter mycket intressant. En match lör-mån på kanal5/kanal 9 och resten via streamning för det priset är mycket bra. Det är dessutom ett pris som skulle få även en hel del mindre intresserade att köpa streamningen då en hundring är klart överkomligt i månaden medan 400 som idag inte är något man lägger om man inte är riktigt intresserad.
Citera
2017-03-26, 13:21
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Offside gjorde en ranking av guldlagen under 2000-talet hittills. Tankar?

http://www.offside.org/granskning/hela-listan-2000-talets-basta-allsvenska-mastarlag/
Helt rätt att Djurgården 2003 är etta. Det bästa laget som någonsin spelat i allsvenskan. Kim Källström var världens bästa spelare det året, och den platsen har han hållit sen dess.
Citera
2017-03-26, 14:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Helt rätt att Djurgården 2003 är etta. Det bästa laget som någonsin spelat i allsvenskan. Kim Källström var världens bästa spelare det året, och den platsen har han hållit sen dess.

Förutom typ IFK Göteborg under hela 80- och 90-talet?

/feldgrau
Citera
2017-03-26, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Förutom typ IFK Göteborg under hela 80- och 90-talet?

/feldgrau

Fast det är väl givet att ett dif som inte klarade Europakvalet eller satte några lagrekord är bäst genom tiderna.

Finns gott om MFF och ifk upplagor som tar den platsen före dif
Citera
2017-03-26, 16:12
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Känner spontant att IFK Göteborg som mer eller mindre var Svenska landslaget på 80-talet var bättre.
Alternativt MFF på 70-talet.

Men kan ha fel.
Citera
2017-03-26, 16:15
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Känner spontant att IFK Göteborg som mer eller mindre var Svenska landslaget på 80-talet var bättre.
Alternativt MFF på 70-talet.

Men kan ha fel.

Ingen inflikning på att Källström är världens bästa spelare då?
Citera
2017-03-26, 16:20
Medlem
MrSkargards avatar
Jesper Jansson ryktas vara aktuell som sportchef för Bajen. Är inte den mannen betraktad som en vandrande katastrof?
Citera
2017-03-26, 16:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jesper Jansson ryktas vara aktuell som sportchef för Bajen. Är inte den mannen betraktad som en vandrande katastrof?
Gjorde väl ett bra jobb i Helsingborg? Fast undrar om inte Judas-Jesper historien skulle dras upp igen om han kommer tillbaka till Stockholm?
Citera
2017-03-26, 16:58
Avslutad
Citat:

Gjorde ett helt okej jobb i Helsingborg med en del fina värvningar. Sen att dåvarande styrelse var inkompetenta kunde inte Jansson göra mycket åt. Har även svårt att se FCK göra misstaget att anställa en vandrande katastrof. Så jag tror han blir nyttig i Hammarby så länge man är tydlig med vad man vill uppnå.
Citera
2017-03-26, 16:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Gjorde väl ett bra jobb i Helsingborg? Fast undrar om inte Judas-Jesper historien skulle dras upp igen om han kommer tillbaka till Stockholm?

Jag har fått för mig att många HIF-supportrar anser att han är delansvarig för klubbens nuvarande situation.
Citera
2017-03-26, 19:07
Medlem
2-0 viktoria mot Peking. Goitom och Nisse gör mål.

(Imponerande att denna tråd har 70+ sidor innan säsongen börjar, jämfört hockeyn som ändå spelas i 75 omgångar och ett oändligt slutspel.)
Citera
2017-03-26, 19:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Jag har fått för mig att många HIF-supportrar anser att han är delansvarig för klubbens nuvarande situation.
Fast om han bara var en vanlig sportchef har jag svårt att se hans ansvar. Såvida inte han har gått bakom ryggen eller förskingrat på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in