Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-05, 08:43
  #49
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ellie vet ju inte vad som hände vid Fireflies på slutet. Hon vet inte vad som hände på anläggningen, hon vet inte att Joel dödade en massa Fireflies, hon vet inte att han dödade Marlene och hon vet inte att det inte alls finns många som henne som de utför dessa cure-experiment på. Det enda hon kan göra är att tro på Joels lögn, vilket gör att slutet är öppet för tolkning och därmed enligt mig rätt löst även om jag tyckte om det. TLOu2 ska handla om hat. I börjanfår vi se Fireflies på en stopp-skylt vilket hintar om att Ellie är arg på Fireflies. Det finns mycket mer att berätta i denna story. Tack gode Gud att de fortsatte med Joel och Ellie.
Ja och det var helt perfekt. Borde tagit stopp där. Men nu är det ju inte så tyvärr, då hoppas jag att man inte får reda på om Ellie vet eller inte.

Det finns säkert hur mycket som helst mer att berätta i denna story men jag tycker man borde nöjt sig sig när man fick till ett sånt mästerverk.
Citera
2016-12-05, 08:46
  #50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det finns ju alltid spoiler tags för de som inte klarat spelet. Jag tycker dock att

Jag tror iaf att part 2 kan bli bra. Uncharted 4 har jag inte spelat än.
Det är irriterande att använda spoiler-funktionen när man skriver på mobil (lös detta FB) så försöker skriva så de som förstår förstår och inte spoila för mycket.

Det är ju meningen att det ska vara så. Därför jag tyckte det var så bra och det känns konstigt att spela vidare när uppföljaren hade ett öppet slut.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-12-05 kl. 08:48.
Citera
2016-12-05, 09:06
  #51
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja och det var helt perfekt. Borde tagit stopp där. Men nu är det ju inte så tyvärr, då hoppas jag att man inte får reda på om Ellie vet eller inte.

Det finns säkert hur mycket som helst mer att berätta i denna story men jag tycker man borde nöjt sig sig när man fick till ett sånt mästerverk.

Nja, gillar inte när slutet är så öppet. Att man kan tolka det på så många olika sätt gör så att det inte känns som ett slut, snarare fortsättning följer... däremot så förstår jag de som inte vill ha mer Joel och Ellie.

Sen vad gäller spoilers om TLOU1 i den här tråden så tycker jag att en mod bör klargöra läget. Jag själv tycker att spoilers inte behövs då denna tråden inte handlar om TLOU1.
Citera
2016-12-05, 16:37
  #52
Medlem
punanihunters avatar
Om man e så dum att gå in och läsa i den här tråden utan att ha spelat TLOU1, så har man ingen annan än sig själv att skylla om man får det spoilat.
Citera
2016-12-05, 16:59
  #53
Medlem
XtraXs avatar
There are people stating that they have insider information regarding the plot and that it concerns the Fireflies and how they killed of Joels brother Tommy and Ellie surrogate family after Joel resqued her in the last chapter of the first game. Learning to play the guitar is one of those things she would have learned at the dam, were Tommy lived, and the window with white drapes and ivy growing through it is a reference to the menu screen of Last of Us, which featured the sound of running water (the dam) and Ellie's retired knife on it after you beat the game."
Citera
2016-12-05, 19:13
  #54
Medlem
Förstår inte varför folk tycker det här skulle förstöra slutet på första spelet. Spelet hade ju ett väldigt öppet (men tillfredställande) slut som hade passat väl även om inga uppföljare någonsin levererades men det finns ju ingenting i det som skulle innebära att det var ändpunkten för karaktärerna.
Citera
2016-12-05, 20:20
  #55
Medlem
Fotzens avatar
Det här kommer bli riktigt bra, skönt att de fortsätter med samma karaktärer.
Citera
2016-12-06, 00:37
  #56
Medlem
FugitiveDucks avatar
Är inte speciellt intresserad av att se mer av Ellie och Joel. Det räckte med ett spel om dem. Men, men..
Citera
2016-12-26, 21:30
  #57
Medlem
punanihunters avatar
Putsade bort allt dammet från PS3an och spelade igenom TLOU igen för 3e gången. Spelglädjen lika stor

Blir att jag får köpa PS4 bara för TLOU2
Citera
2016-12-27, 09:58
  #58
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Putsade bort allt dammet från PS3an och spelade igenom TLOU igen för 3e gången. Spelglädjen lika stor

Blir att jag får köpa PS4 bara för TLOU2

Det är värt att fixa första till PS4:an
Citera
2016-12-27, 10:02
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Är inte speciellt intresserad av att se mer av Ellie och Joel. Det räckte med ett spel om dem. Men, men..

Som att Matrix skulle slutat på första filmen och inte komma en tvåa och trea.
Citera
2016-12-27, 10:35
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Såg att det stod på Webhallens föhandsbokning att de skulle släppas 2017... men sånt kan väl kanske ändras Dom vet kanske lika lite som oss
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/...cl=search:live

Inte en chans att det släpps redan nästa år. "Super early development" sa de på PSX, samtidigt pratade Ellie (eller skådespelaren) om att ND hade kontaktat henne angående trailern för 2.5 år sedan. En trailer är inte samma sak som ett spel, så frågan år då hur tidigt i utveckligen de verkligen är. Oavsett lär vi kanske inte ens se något på nästa E3, spelet lär komma tidigast 2018.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback