Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-24, 21:19
  #169
Medlem
Snapcounts avatar
Om detta stämmer, så är det ny trailer om 10 minuter.

https://www.youtube.com/watch?v=4v1vCxkcUpY

Tillägg :

Nähä.., blir väl o vänta en halvtimme till då..

Tillägg nr 2 :

Nu har det börja att "snurra".., om 20 minuter då !
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2019-09-24 kl. 21:38.
Citera
2019-09-24, 22:22
  #170
Medlem
Snapcounts avatar
21 Februari då !

Äntligen ett datum !

Ser ut som Ellie får fightas med hundar också.
__________________
Senast redigerad av Snapcount 2019-09-24 kl. 22:30.
Citera
2019-09-24, 22:23
  #171
Medlem
Phenom82s avatar
Så LOU1 remastered som som plus spel i oktober å sen kommer lou2 i februari

Gameplay i ettan tyckte jag inte var så bra men storyn var Nice. Men ska väl ge det en chans igen innan 2an 👍
Citera
2019-09-24, 22:26
  #172
Medlem
putteH_s avatar
När en viss person kom i slutet av trailern, då rös man.

21 Februari som gäller då!
Citera
2019-09-24, 23:17
  #173
Medlem
punanihunters avatar
Shit alltså, visst att TLOU är ett mörkt spel. Men det här verkar jääävligt mörkt. Någon som sett en film eller läst en bok som varit så mörk att den fick en att må lite dåligt?
Såna vibbar fick jag av denna trailer. LÄNGTAR!
__________________
Senast redigerad av punanihunter 2019-09-24 kl. 23:20.
Citera
2019-09-25, 09:06
  #174
Medlem
freecsss avatar
Verkar lovande, hoppas på ett skoningslöst och mörkt spel vilket jag tycker trailern visade smak utav. Synd att man spoilade sig själv med en viss karaktär, hade hellre haft den rysningen när man spelade, men men, sånt som händer när man inte kan hålla sig från trailers.
Gött med ett release datum inom någorlunda snar framtid, ett av få spel jag ser fram emot på PS4 för tillfället.
Snart dags att ta av plasten på remastered versionen för en ny runda då också. Typiskt det kom på PS+ nu, kanske inte helt oväntat iofs, men är ändå lite go samlarkänsla o ha det fysiska på en del spel ändå 😊
Citera
2019-09-25, 09:51
  #175
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freecss
Verkar lovande, hoppas på ett skoningslöst och mörkt spel vilket jag tycker trailern visade smak utav. Synd att man spoilade sig själv med en viss karaktär, hade hellre haft den rysningen när man spelade, men men, sånt som händer när man inte kan hålla sig från trailers.
😊
Måste ju i princip begrava sig själv för att inte ta del av det även om man inte sett trailern. Spelutvecklare är så snabba på att visa sånt. Visst dem vill väl hypa men ändå. Hade varit ett sjukt grymt moment och se det utan att veta att
är med. Finns få överraskningsmoment kvar i spelen. Jag menar har inte ens sett trailern men det behövs inte för att få reda på sånt. Följer man spelsajter kommer det automatiskt och svårt att kalla det för spoiler då det ändå är en officiell trailer från utvecklarna.

Men aja nu spelar det ingen roll ska se trailern senare ändå, men är glad att dem släpper remastered av ettan på psplus nästa månad. Visserligen hade jag det men har inte kvar det i samlingen och plockade aldrig platinum på det så ska försöka göra det och tima in en playthrough innan tvåan spelas i februari.
Citera
2019-09-26, 07:31
  #176
Medlem
freecsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Måste ju i princip begrava sig själv för att inte ta del av det även om man inte sett trailern. Spelutvecklare är så snabba på att visa sånt. Visst dem vill väl hypa men ändå. Hade varit ett sjukt grymt moment och se det utan att veta att
är med. Finns få överraskningsmoment kvar i spelen. Jag menar har inte ens sett trailern men det behövs inte för att få reda på sånt. Följer man spelsajter kommer det automatiskt och svårt att kalla det för spoiler då det ändå är en officiell trailer från utvecklarna.

Sant, o just det där avslöjandet hade nog vart mer omöjligt att inte få reda på innan releasen än något annat.
Nu har vi ett datum iaf o har sett en del gameplay o trailers, ska försöka hålla mig från att kolla mer innan releasen 🙃
Citera
2019-09-26, 13:35
  #177
Medlem
swebarbs avatar
jävla trist att dom väntade så länge med att gå ut med ett datum, trodde verkligen det kommer iår typ november eller nåt... fan längtan blir lång dit nu
Citera
2019-09-28, 00:36
  #178
Medlem
Snapcounts avatar
Har lite tänkt angående senaste trailern och..

Citera
2019-09-29, 12:33
  #179
Medlem
Jonipoons avatar
Ser helt fantastiskt ut.

Efter att ha sett de senaste intervjuerna med Neil Druckmann om spelet så har faktiskt några av mina farhågor försvunnit. Med tanke på Druckanns tidigare SJW-kommentarer om vita män och feminism osv kombinerat med tidigare trailers, så har jag länge varit rädd att The Last of Us Part II skulle ta stryk i PK-ismens anda. Tack gode gud att så inte verkar vara fallet, i alla fall inte än så länge.

Druckmann säger t.ex. i senaste intervjun att de designat gameplay utifrån Ellies kroppsstorlek - med andra ord har de tagit hänsyn till att hon som tjej är mindre än de stora män hon slåss mot, och därför har de lagt fokus på att göra henne mer beroende av agility, dodging, samt att attackera från höjder och nivåer. Mycket bra, jag älskar att de fortsätter fokusera på realism.

Ang. Joels roll i storyn, så vill jag bara påpeka att det finns en väldigt bra teori om detta:

Citera
2019-10-01, 14:33
  #180
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har också varit lite tveksam till uppföljaren. Ettan var ju så perfekt. Och slutet kändes helt rätt. Men är nog inne på att detta inte bara når upp till ettans nivå utan kommer att överträffa den. Neil duckmann är ju inne på att det kommer bli mörkare och djupare story och relationer. Har sett trailern nu också och den fick blodet att pumpa ordentligt. Blir en lång väntan till februari.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback