Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Har du några rykten om vad som hände/händer med Ishi och Thern, och utlånade Yasin, Salétros, Sonko, Markkanen....?
(Krpic gör mål igen)
Obasi lär ha haft ett 3+1år på bordet redan i våras (därav blev det inte Strandberg).
Måste säga att källorna jag tar del av är andra/tredjehandskällor som jag anser som trovärdiga. Jag får inte något direkt till mig.
Både Ishizaki och Thern ser ut att lämna, tråkigt för Hauksson som blir ensam golfgubbe kvar. Ser ut som Elfsborg plockar över Ishi gratis men det är väl inte ett jättestort tapp? Har tappat i kvalité och hans tidigare brutala hörnor och frisparkar har vi inte sett på några månader nu. Har ju ersatts av Olsson och Affane på fasta. Therns kontrakt med Heerenveen går ut sommaren 2018 och kan inte tänka mig att det är fem högar med kontraktsförslag på köksbordet just nu. Behöver speltid och göra poäng, kan absolut spela Allsvenskan 2018 i valfritt topplag, inklusive AIK.
Yasin har inte en plats i spelsystemet och lär säljas för en peng i vinter nu när han presterat som han gjort senaste tiden.
Salétros och Markkanen är utlånade till sommaren 2018 så de är inte aktuella i trruppbyggandet i vinter och vad gäller Sonko är det väl speltid eller försäljning. Tror inte han vill sitta på bänk i AIK eller utlåning igen. Blir nog försäljning.
Blomberg har köpt nytt hus nyligen, har familj och trivs i AIK. Supportrarna, spelarna och ledarna uppskattar honom - lär krita på nytt om det kommer ett kontrakt.
Tror inte att Obasi erbjöds ett treårskontrakt. För riskabelt med tanke på skaderisken och åldern. Tror dock 1+1 över 2018. Strandberg var inte aktuell i vintras, hade väl nyss bytt klubb väl?