2017-09-15, 00:09
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har du några rykten om vad som hände/händer med Ishi och Thern, och utlånade Yasin, Salétros, Sonko, Markkanen....?

(Krpic gör mål igen)

Obasi lär ha haft ett 3+1år på bordet redan i våras (därav blev det inte Strandberg).
Måste säga att källorna jag tar del av är andra/tredjehandskällor som jag anser som trovärdiga. Jag får inte något direkt till mig.

Både Ishizaki och Thern ser ut att lämna, tråkigt för Hauksson som blir ensam golfgubbe kvar. Ser ut som Elfsborg plockar över Ishi gratis men det är väl inte ett jättestort tapp? Har tappat i kvalité och hans tidigare brutala hörnor och frisparkar har vi inte sett på några månader nu. Har ju ersatts av Olsson och Affane på fasta. Therns kontrakt med Heerenveen går ut sommaren 2018 och kan inte tänka mig att det är fem högar med kontraktsförslag på köksbordet just nu. Behöver speltid och göra poäng, kan absolut spela Allsvenskan 2018 i valfritt topplag, inklusive AIK.

Yasin har inte en plats i spelsystemet och lär säljas för en peng i vinter nu när han presterat som han gjort senaste tiden.

Salétros och Markkanen är utlånade till sommaren 2018 så de är inte aktuella i trruppbyggandet i vinter och vad gäller Sonko är det väl speltid eller försäljning. Tror inte han vill sitta på bänk i AIK eller utlåning igen. Blir nog försäljning.

Blomberg har köpt nytt hus nyligen, har familj och trivs i AIK. Supportrarna, spelarna och ledarna uppskattar honom - lär krita på nytt om det kommer ett kontrakt.

Tror inte att Obasi erbjöds ett treårskontrakt. För riskabelt med tanke på skaderisken och åldern. Tror dock 1+1 över 2018. Strandberg var inte aktuell i vintras, hade väl nyss bytt klubb väl?
Senast redigerad av Eldarn. 2017-09-15 kl. 00:12.
Citera
2017-09-15, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Måste säga att källorna jag tar del av är andra/tredjehandskällor som jag anser som trovärdiga. Jag får inte något direkt till mig.

Både Ishizaki och Thern ser ut att lämna, tråkigt för Hauksson som blir ensam golfgubbe kvar. Ser ut som Elfsborg plockar över Ishi gratis men det är väl inte ett jättestort tapp? Har tappat i kvalité och hans tidigare brutala hörnor och frisparkar har vi inte sett på några månader nu. Har ju ersatts av Olsson och Affane på fasta. Therns kontrakt med Heerenveen går ut sommaren 2018 och kan inte tänka mig att det är fem högar med kontraktsförslag på köksbordet just nu. Behöver speltid och göra poäng, kan absolut spela Allsvenskan 2018 i valfritt topplag, inklusive AIK.

Yasin har inte en plats i spelsystemet och lär säljas för en peng i vinter nu när han presterat som han gjort senaste tiden.

Salétros och Markkanen är utlånade till sommaren 2018 så de är inte aktuella i trruppbyggandet i vinter och vad gäller Sonko är det väl speltid eller försäljning. Tror inte han vill sitta på bänk i AIK eller utlåning igen. Blir nog försäljning.

Blomberg har köpt nytt hus nyligen, har familj och trivs i AIK. Supportrarna, spelarna och ledarna uppskattar honom - lär krita på nytt om det kommer ett kontrakt.

Tror inte att Obasi erbjöds ett treårskontrakt. För riskabelt med tanke på skaderisken och åldern. Tror dock 1+1 över 2018. Strandberg var inte aktuell i vintras, hade väl nyss bytt klubb väl?
Delar din åsikt om Ishi. Vi har dessutom knappt gjort ngt mål på fasta (om det inte varit frisparkar direkt i mål) i år? Nesh-effekt?

Beroende på villkoren för Thernlånet - får väl det nästan ses som en flopp än så länge. Frysbox?

Blomberg har jag gärna kvar. Han serverade samtliga målchanser i Bajenderbyt?

Jag har inte heller några direktakällor, vilket gör att de går att spekulera på forum utan svika ngns förtroende. 😁

Angående Obasikontraktet så nämndes det av Noah B(?) i podden 5-3-2 (eller om det var expressens/Aftonbladets dito)

"AEG med personal" hävdar dessutom att det snart kommer en Bomb i vinter", 😁
Citera
2017-09-15, 21:40
Medlem
bagarn29s avatar
Erik Larsson till MFF för att rädda GIF:arnas dåliga ekomoni, de saknar minst 5 mille.
De gjorde väl så när "Majsan" kom till MFF och räddade ekonomin för VSK.

Vad tror ni?
Citera
2017-09-15, 21:51
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Erik Larsson till MFF för att rädda GIF:arnas dåliga ekomoni, de saknar minst 5 mille.
De gjorde väl så när "Majsan" kom till MFF och räddade ekonomin för VSK.

Vad tror ni?
Har utgående kontrakt och är nog redan klar för en klubb. Står väl mellan Göteborg, Malmö och någon till svensk klubb. Utländska klubbar är också ute efter honom.

Har ni inte Tinnerholm och Vindheim på högerbacken redan?
Citera
2017-09-16, 00:34
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Tinnerholm har utgående kontrakt och Vindheim har fortfarande inte visat att han håller som regelbunden startspelare.
Citera
2017-09-16, 08:46
Medlem
Pallestroms avatar
Jo Erik Larsson kommer nog till Malmö i vinter, tänkt som ersättare till Tinnerholm.
Om inte ninja Danne återigen plockar fram nån bättre helt okänd för oss😊
Typ Ricardinho eller Yotun.
Citera
2017-09-16, 09:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Har utgående kontrakt och är nog redan klar för en klubb. Står väl mellan Göteborg, Malmö och någon till svensk klubb. Utländska klubbar är också ute efter honom.

Vi har ju Emil på högerbacken och såvida han stannar är han fortsatt given. Må vara inte lika dominant som innan men ändå en av seriens bästa. Det är backupmässigt det är tunt men där lär inte någon annan än nån billig gubbe ta plats.
Citera
2017-09-16, 21:49
Medlem
Citat:

.....

....
Med tanke på Gnagets målproduktion, kanske man borde se över spelsystemet istället.

Häcken har bara släppt in 16 mål på 23 omgångar så dey verkar gå att kombinera offensiv/defensiv? Yasin har gjort 7 mål på 9 matcher (+assist) rätt ok snitt?
Citera
2017-09-17, 11:32
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Med tanke på Gnagets målproduktion, kanske man borde se över spelsystemet istället.

Häcken har bara släppt in 16 mål på 23 omgångar så dey verkar gå att kombinera offensiv/defensiv? Yasin har gjort 7 mål på 9 matcher (+assist) rätt ok snitt?
Ja absolut, dock är detta egentligen fel tråd att diskutera spelsystem i. Yasin är på sin höjd en bra allsvensk fotbollspelare (det ser vi nu) men finns det toppform så finns det bottenform. Kolla bara Celso Borges som la ner varje minut under hela våren 2014 på att förbereda sig för sin karriärs största händelse - VM 2014 med Costa Rica. Han lös under hela våren, har aldrig sett en så bra spelare i Allsvenskan. Sedan kom VM, en stoppad utlandsflytt och han var inte alls på samma nivå under hösten. Lagkapten/vicelagkapten i La Liga nu förresten.

Häcken ligger där Häcken ska ligga, inget märkligt med det. Tycker inte de går under radarn eller skräller utan man har en av Allsvenskans bästa ekonomier och faciliteter. Då ska man ligga i toppen och kunna kombinera offensiv och defensiv. Yasins snitt är riktigt bra, lite likt Broberg för någon höst sedan. Var är han nu? Norge?
Citera
2017-09-18, 10:11
Medlem
jacoooops avatar
Tyckte kommentatorn under MFF - Hammarby nämnde att Bajen ryktas ha några tyngre nyförvärv på gång i vinter. Någon som hörde samma eller kanske har hört vilka spelare det ryktas om?
Citera
2017-09-18, 12:22
Medlem
Jaxxxs avatar
Är inte förväntningarna på Hammarby lite väl låga? De har ändå spenderat en hel del i sommar.
Deras tränare blir alltid hyllad, samtidigt som laget ligger 10a.
Citera
2017-09-18, 13:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Är inte förväntningarna på Hammarby lite väl låga? De har ändå spenderat en hel del i sommar.
Deras tränare blir alltid hyllad, samtidigt som laget ligger 10a.

Det ser ut som de slutar ungefär på samma ställe som förra året, marginellt lite bättre kanske. Nu har de 30 poäng och ligger 10:a. Förra året slutade 11:a på 39.

På ny dyr tränare och förmodligen höjd lönebudget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in