2017-08-13, 15:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
Märklig kommentar du slänger ut om MFF. Faktum är att vi ger många unga spelare chansen. Vill dock personligen inte ha honom. Cibicki exploderar nästa säsong.

Också lite osäker på honom. Vi har tre anfallare klara till nästa år. Det är inte där vi behöver förstärka.
Citera
2017-08-13, 15:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Också lite osäker på honom. Vi har tre anfallare klara till nästa år. Det är inte där vi behöver förstärka.
Ska vi ta någon från ett annat allsvenskt lag så är det Ghoddos. Det tyckte jag redan förra säsongen.

Jag har hört och läst att Danne hade någon till på gång men det blev inte klart i tid. Vet du något om det eller är det bara en vanlig Sillygrej?
Citera
2017-08-13, 17:00
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ska vi ta någon från ett annat allsvenskt lag så är det Ghoddos. Det tyckte jag redan förra säsongen.

Jag har hört och läst att Danne hade någon till på gång men det blev inte klart i tid. Vet du något om det eller är det bara en vanlig Sillygrej?

Känns väl dock föga troligt att Ghoddos skulle gå någon annanstans i Sverige, eller? Han är ju mer än mogen för en utlandsflytt, menar jag.
Citera
2017-08-13, 17:10
Medlem
afrodisiaks avatar
Citat:

Det var norska ligans bästa spelare, Samuel Adegbenro.
Citera
2017-08-13, 17:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Det var norska ligans bästa spelare, Samuel Adegbenro.

Det visste jag om men jag hörde och läste om något nytt efter Adegbenro varit på tapeten.
Citera
2017-08-13, 17:30
Medlem
Sodomizer-s avatar
Undra om Buya Turay hamnar i Malmö.
Citera
2017-08-13, 18:47
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Nja, var duktig mot oss idag, absolut. Tror dock inte att han är aktuell för ett topplag till nästa säsong.

Enligt en turkisk tidning ryktas Milosevic tillbaka till AIK. Besiktas vill tydligen låna ut honom - konstigt dock med tanke på att svenska fönstret är stängt och ett eventuellt lån i vinter skulle medföra en hel del bänknötande under hösten.

Översatt från turkiska:
"Alexander Milosevic, who was hired for the German representative Darmstadt 98 last season, could not hold on to this team and returned to the Black Eagle.
The 28-year-old advocate, who wanted the club to find the club himself, stated that he had seen the old club with AIK through the intermediary and was waiting for an official proposal."

http://m.posta.com.tr/milosevic-aik-yi-bekliyor-haberi-1323993
Citera
2017-08-13, 18:57
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mffaren1994
Märklig kommentar du slänger ut om MFF. Faktum är att vi ger många unga spelare chansen. Vill dock personligen inte ha honom. Cibicki exploderar nästa säsong.
Varför är du bitter? Ni leder Allsvenskan med 13 poäng, visa lite glädje. Blir provocerad av att se hur ni verkar ta en 13-poängsledning som vad som helst. Vad jag skulle gjort i ditt fall behöver vi inte diskutera.

Hur som helst, var kommenterade jag att ni INTE ger ungdomar chansen? Visst, Allan Kuhn var väl inte direkt en Andreas Alm inom det området men ni har ju fått fram en massa egna produkter senaste åren, och fler är på väg. Det är jag medveten om.

Vid ett annat tillfälle kan vi även diskutera om Cibicki kommer explodera nästa säsong, tycker att han på sin höjd är en bra allsvensk spelare och kommer inte utvecklas några större steg, va? Stor i käften är han också - men det får man vara om spelar i Malmö FF 2017.
Citera
2017-08-13, 19:45
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Ironi är inte lätt på internet. Om Malmö bestämmer sig för att gå för Gyökeres kommer Gyökeres hamna i Malmö. Och om de nu värvar honom kommer han inte att få en startplats direkt - det vet vi båda om. Cibicki lånades ut till J-Södra, något liknande för Gyökeres? Rosenberg slutar, troligtvis kommer en klassanfallare in. Strandberg klar och Cibicki och Jeremejeff finns där. Behärskar Svanberg anfallarrollen? Teddy Bergqvist redo?

Teddy är utlånad till Åtvidaberg.
Citera
2017-08-14, 09:12
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi har en ung kille som i princip alltid startar våra u21 matcher, Måns Saebbö, förhoppningsvis kan han ta steget till A-laget.

http://www.expressen.se/gt/sport/mans-16-skriver-historia-med-ifk/

Det är ju honom jag tjötat om ett tag som anfallsalternativ bakom vår trio vi har nu...

Vi lär knappast spela europaspel nästa säong heller så vi klarar oss utan problem med tre forwards och en ungtupp bakom dessa som får några minuter här och där.

Citat:

Östersund har väl dock varit rätt rejält klara med att vägra sälja till andra svenska klubbar när dom vill behålla spelaren ifråga. Det får ju till en gigantisk pengapåse isf...
Citera
2017-08-14, 10:23
Medlem
nomadics avatar
Citat:

Han är så jäkla Axén som en spelare kan bli. Djupledsgående och tillräckligt stark och teknisk att kunna spela som ensam spets.

Lägg därtill att han också är ganska stökig av sig och vi får en match made in heaven.
Citera
2017-08-14, 11:09
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Är han inte lik Sarfo, så det skulle väl vara ett onödigt köp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in