2017-10-21, 14:24
Medlem
Det blir Haglund en säsong till i Sirius. Har väl inte känts helt givet kanske, men med Thors/Erikssons/Björkebaums pensioneringar och Montiels brutna kontrakt i tät följd ger det lite stabilitet i lagbygget.
Citera
2017-10-22, 02:25
Medlem
OleYellers avatar
Hoppas vi släpper Walker och jobbar på att få in Adu eller FCK's Keita istället. FCK sålde på oss en dud sist och har bara fått guld från oss så det är fan dags att bjuda tillbaka nu! Bosse får lösa det.

Vänsterbacken vet jag inte hur vi ska lösa och det ängagäng som vill ta Jawo eller Garba står jag i evig tacksamhetsskuld till. Ersätta gärna med Eddari och Turay där.
Senast redigerad av OleYeller 2017-10-22 kl. 02:30.
Citera
2017-10-22, 03:09
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Vänsterbacken vet jag inte hur vi ska lösa och det ängagäng som vill ta Jawo eller Garba står jag i evig tacksamhetsskuld till. Ersätta gärna med Eddari och Turay där.
Löper inte Jawos kontrakt ut nu?
Citera
2017-10-22, 03:28
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Löper inte Jawos kontrakt ut nu?
Nej, slutet av 2018.

Om Adu vill återvända till Sverige har jag inget emot att han spelar i MFF igen - central mittfältare kan behövas om vi förlorar både Lewicki & Rakip.
Citera
2017-10-22, 08:53
Medlem
kostymnisses avatar
Den stora frågan inför nästa säsong är ju vilken klubb som nappar på Alvbåge! Det vore ju en kanonvärvning för alla lag. en helt fenomenal målis utan en enda svaghet med en liten lön och framtiden för sig.

Mer seriöst så är det givetvis så att vi inte lär ha plats för honom nästa säsong heller. Dahlberg har jag svårt att se att han redan lämnar även om möjligheten finns, skulle han lämna lär vi plocka in nån annan och som tvåa har vi redan Dahlin och bakom det kommer unge Amos.
Alvbåge är ju blåvitt så det står härliga till men håller tyvärr inte längre måttet, 2015 års siffror berodde mer på seriens överlägset bästa defensiva spelare i övrigt än just Alvbåge själv.
Citera
2017-10-22, 13:51
Medlem
Kennedy förlänger och gör sin sista säsong nästa år.

Väldigt tacksam över att få ha upplevt alla dessa år sedan millennieskiftet med Kennedy som är tidernas största i våra färger.
Citera
2017-10-22, 15:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Kennedy förlänger och gör sin sista säsong nästa år.

Väldigt tacksam över att få ha upplevt alla dessa år sedan millennieskiftet med Kennedy som är tidernas största i våra färger.
Underbart. 36 år och fortfarande "ung" (i varje fall vissa matcher).
Citera
2017-10-22, 16:17
Avslutad
AIKs trupp till 2018 ser bra ut. 1 ny målvakt, 1-2 st centrala mittfältare. Helst en av de ska vara en defensiv mittfältare till balansrollen. Olsson ersätter Ishizaki. Ishizaki är ingen stor förlust. Ny forward ifall ej obasi förlänger. Om ej han förlänger vill jag se Buya Turay. Antar att Linnér och Blomberg förlänger. Sedan kommer sonko tillbaka. Drömmen vore kofi adu till balansrollen.. Annars vill jag se Ibrahim Moro eller Keita från fck. Målvakten från BP verkar vara helt okej
Citera
2017-10-22, 16:25
Medlem
Lycka till att försöka plocka Keita ifrån FCK. Han håller en väldigt bra nivå för att vara 19 år. Fortfarande två år kvar på kontraktet.

Förövrigt skönt att Kennedy förlänger. Viktig att ha i truppen även om han inte kommer att vara en startspelare. Gör trots sin ålder bra ifrån sig när han får spela.
Citera
2017-10-22, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Lycka till att försöka plocka Keita ifrån FCK. Han håller en väldigt bra nivå för att vara 19 år. Fortfarande två år kvar på kontraktet.

Förövrigt skönt att Kennedy förlänger. Viktig att ha i truppen även om han inte kommer att vara en startspelare. Gör trots sin ålder bra ifrån sig när han får spela.
Vi får väl se. Men annars finns Ibrahim Moro
Citera
2017-10-23, 09:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Mycket trevligt med Kenka. Lite i skymundan så fick ju Solheim förlängt också, som tack för hans praktfulla självmål senast...är det tänk att han ska skifta och spela till höger nästa säsong? Han är ju trots allt högerfotad. Så vi kan spela in Krusnell till vänster.
Och Saevarsson ska ju lämna.
Citera
2017-10-25, 11:18
Medlem
Istok91s avatar
AIK kallar till presskonferens kl 14. Ryktas nu att Adu är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in