Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
http://www.hallandsposten.se/sport/hbk/hbk-sl%C3%A4pper-rebin-asaad-gratis-1.4464540
Mittfältsreserven Rebin Asaad lämnar Halmstads BK för Hammarby. Utan övergångssumma. – Det bygger på att Hammarby tar över lönekostnaden, säger HBK:s ordförande Tony Karlsson.
Bajens” sportchef Jesper Jansson säger till klubbens officiella hemsida:
– Det kan tyckas udda att Hammarby tar in en spelare som fått sparsamt med speltid i en klubb som ligger efter Hammarby i tabellen. Men jag har följt Rebin länge och han besitter egenskaper som jag tror han kan få ut mycket mer utav under rätt förutsättningar, och de förutsättningarna tror jag finns här hos oss.
Om inte Rebin presterar så kan Jesper dra mao?
Bättre plocka in en till namnkunnig Khalili-spelare. En ung lovande spelare med bra passningsfot. Eftersom han kommer från Halmstads bänk får man anta att Jansson hade koll på honom i Ängelholm. Man kan ju skönja ett mönster bland nyförvärven. Alla har (presumtivt) bra fötter. Nanne ville ha bra fötter men spelade med träben och centrala mittfältare som wingers. Det här gillar jag. Minimal ekonomisk risk och bra bang for the buck.
12 milj för Aidoo. Är väl sådär 10 ggr mer än vad Jingblad fick in FÖR alla försäljningar, hähä!
Genk känns ju som sådär. Bänken nästa? Colley har väl ännu ej debuterat där?