Citat:
Ursprungligen postat av
mushymushy
Det är som alltid med Bajen så är det "nästa år" det gäller. Bajare talar alltid om framtiden, aldrig om nuet.
Nästa säsong bör dock förväntningarna från Bajarna vara väldigt höga. Det är väl andra gången nu på kort tid som en tränare handplockas in och får i princip helt forma truppen efter hans (och sportchefens) vilja. Och det är dessutom två tränare med ganska olika filosofier. Sånt kostar. Och jag tror inte heller att Bajen är färdiga utan det lär värvas i vinter också.
Men vi ska inte förvänta oss alltför kritiska röster från Bajare. Som sagt, det är nästa år det gäller.
Historiebeskrivningen är väl inte helt rätt, Nanne tog upp oss i Allsvenskan efter fem långa år, det var bra så, åtminstone i min bok får han godkänt.
Michelsen ska ta nästa steg och även för en otålig Bajare så kan vi nog ge honom längre tid än 20 matcher där vi under sommarfönstret värvade ÅTTA nya spelare där samtliga, förutom Benny Lekström spelat. Kanske går det fortare för ett FM-proffs att få resultat, jag vet inte?
Ja, jag vet, vi har inga krav.....