2017-09-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Är inte förväntningarna på Hammarby lite väl låga? De har ändå spenderat en hel del i sommar.
Deras tränare blir alltid hyllad, samtidigt som laget ligger 10a.
Det är som alltid med Bajen så är det "nästa år" det gäller. Bajare talar alltid om framtiden, aldrig om nuet.

Nästa säsong bör dock förväntningarna från Bajarna vara väldigt höga. Det är väl andra gången nu på kort tid som en tränare handplockas in och får i princip helt forma truppen efter hans (och sportchefens) vilja. Och det är dessutom två tränare med ganska olika filosofier. Sånt kostar. Och jag tror inte heller att Bajen är färdiga utan det lär värvas i vinter också.

Men vi ska inte förvänta oss alltför kritiska röster från Bajare. Som sagt, det är nästa år det gäller.
Citera
2017-09-18, 14:33
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Det är som alltid med Bajen så är det "nästa år" det gäller. Bajare talar alltid om framtiden, aldrig om nuet.

Nästa säsong bör dock förväntningarna från Bajarna vara väldigt höga. Det är väl andra gången nu på kort tid som en tränare handplockas in och får i princip helt forma truppen efter hans (och sportchefens) vilja. Och det är dessutom två tränare med ganska olika filosofier. Sånt kostar. Och jag tror inte heller att Bajen är färdiga utan det lär värvas i vinter också.

Men vi ska inte förvänta oss alltför kritiska röster från Bajare. Som sagt, det är nästa år det gäller.
Historiebeskrivningen är väl inte helt rätt, Nanne tog upp oss i Allsvenskan efter fem långa år, det var bra så, åtminstone i min bok får han godkänt.

Michelsen ska ta nästa steg och även för en otålig Bajare så kan vi nog ge honom längre tid än 20 matcher där vi under sommarfönstret värvade ÅTTA nya spelare där samtliga, förutom Benny Lekström spelat. Kanske går det fortare för ett FM-proffs att få resultat, jag vet inte?

Ja, jag vet, vi har inga krav.....
Citera
2017-09-18, 15:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy

Fast ärligt talat så känner jag nog att "nästa år" varit vi i DIF en jävla massa år nu..
Citera
2017-09-18, 16:20
Medlem
AIK får 2.5 - 5 Mkr netto för Eliasson. Får väl ses som ok för en spelare som inte blommade i vår nuvarande miljö?
http://www.aikfotboll.se/nyheter/information-angaende-ersattning-for-niclas-eliassons-transfer
Citera
2017-09-18, 17:22
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Historiebeskrivningen är väl inte helt rätt, Nanne tog upp oss i Allsvenskan efter fem långa år, det var bra så, åtminstone i min bok får han godkänt.

Michelsen ska ta nästa steg och även för en otålig Bajare så kan vi nog ge honom längre tid än 20 matcher där vi under sommarfönstret värvade ÅTTA nya spelare där samtliga, förutom Benny Lekström spelat. Kanske går det fortare för ett FM-proffs att få resultat, jag vet inte?

Ja, jag vet, vi har inga krav.....

Jag reagerade också först på allt snack om nästa säsong. Det känns som om man hört det alltför ofta. men tittar vi tillbaka lite är det egentligen inte alls så. I Superettan letades det snabba lösning för att gå upp så fort som möjligt. Minns när Runa och Paulinho skrev på. Oj, då skulle det bli åka av! Sedan kom Berhalter och det fanns stora förhoppningar (kanske mycket för att vi inledde fantastiskt den säsongen). Och så Nanne som lyckades direkt att ta upp oss. Sedan blev det en del prat om "framtidens fotboll" men som i praktiken slutade med plats 11 i Allsvenskan två år i rad.

Och så Michelsen nu. helt rätt att dra ner förväntningarna givetvis. Han vill bygga sitt eget lag. Själv hoppas jag bara att han får tid på sig. men det känns faktiskt som att Hammarby är en förening mer lite mer tålamod nuförtiden.
Citera
2017-09-18, 17:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag reagerade också först på allt snack om nästa säsong. Det känns som om man hört det alltför ofta. men tittar vi tillbaka lite är det egentligen inte alls så. I Superettan letades det snabba lösning för att gå upp så fort som möjligt. Minns när Runa och Paulinho skrev på. Oj, då skulle det bli åka av! Sedan kom Berhalter och det fanns stora förhoppningar (kanske mycket för att vi inledde fantastiskt den säsongen). Och så Nanne som lyckades direkt att ta upp oss. Sedan blev det en del prat om "framtidens fotboll" men som i praktiken slutade med plats 11 i Allsvenskan två år i rad.

Och så Michelsen nu. helt rätt att dra ner förväntningarna givetvis. Han vill bygga sitt eget lag. Själv hoppas jag bara att han får tid på sig. men det känns faktiskt som att Hammarby är en förening mer lite mer tålamod nuförtiden.
Ja, givetvis är man less på "nästa säsong då jävlar", men ibland får man svälja klyschan, som nu!
Citera
2017-09-19, 13:27
Medlem
simonvps avatar
http://www.expressen.se/sport/hammarby-vill-varva-konkurrentens-stjarna/

Oh the irony....
Citera
2017-09-19, 13:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
http://www.expressen.se/sport/hammarby-vill-varva-konkurrentens-stjarna/

Oh the irony....

Vill Hammarby ha en dyr glaslirare?
Citera
2017-09-19, 13:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vill Hammarby ha en dyr glaslirare?

En inte så ung zenit-passerad filmande glaslirare som sänkt oss Gud vet hur många gånger....nja, jag står över!
Citera
2017-09-19, 14:02
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
En inte så ung zenit-passerad filmande glaslirare som sänkt oss Gud vet hur många gånger....nja, jag står över!
Fast då kan han ju inte sänka oss mer
Citera
2017-09-19, 14:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Fast då kan han ju inte sänka oss mer

Vi värvar honom så att inte dif kan värva
Citera
2017-09-19, 21:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ja, givetvis är man less på "nästa säsong då jävlar", men ibland får man svälja klyschan, som nu!
Han var tydlig med att han behövde 3 fönster för att forma sitt lag. Kontraktet är säkrat och man kan laborera. Däremot om vi ligger 11 nästa år med top5 lönebudget är det ej godkänt. Gå in på svenskafans och läs så kan ni få se kritiska foliehattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in