2017-06-22, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Yotun ville ju lämna i sommar, har han ändrat sig?

Jonas Dahlkvist skriver på twitter att Svanberg ev. ska till Sirius, vet du något om det?
Yotun har kontrakt säsongen ut och jag tror inte att MFF är jättesugna på att släppa en gjuten startman och en av säsongens bästa spelare i det här läget. Svanberg vet jag ingenting om men en tanke som slog mig precis är att en utlåning av honom kanske är en del av dealen med Sirius. Som bekant så har externa finansiärer rätt till en stor del av Sarfo-kakan, om man bakar in utlåningen av Svanberg i köpet av Sarfo eller har det som ett separat avtal mot att övergångssumman på Sarfo blir lägre så får Sirius ett värde som inte investerarna har rätt till. Om och hur det skulle fungera vet jag inte, bara nattspekulationer från min sida. Det finns en hel del logik i att låna Svanberg i alla fall.
Citera
2017-06-22, 06:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Laget ni slog ut, Piast, slutade å andra sidan på plats 15 av 16 under den gångna säsongen när ni mötte dem också, så det säger kanske inte så mycket. Det blir ju som om ett polskt lag skulle säga att Allsvenskan inte är någon höjdare eftersom man slog Eskilstuna.

Vi slog ju ut Slask nyligen med.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Albaek på väg bort från Blåvitt. Snackas just nu om Kaiserslautern. Annars går han i vinter.

Bra spelare men ingen jag kommer att sakna. Man ser att han är en duktig spelare men överlag har han inte tillräcklig impact för att motivera en hög lön och fortsättning. Ingen riktig spets i någon av riktningarna.

Han har väl möjligen gått ner sig dom senaste matcherna men hade varit otroligt viktig likt förbannat. Framförallt hade en förläning med Mads indikerat att vi fortsatt kan hålla sådana spelare i klubben. Han har ju varit tydlig med att han kan tänka sig en lönesänkning om han bara fått ett besked om vart klubben vill dom kommande åren.
Nu riskerar vi att tappa "allt och ingen" iom att detta är den förste tyngre pjäs som lämnar isf.

Dock återstår det att se vad som sker. Givetvis bättre, i vårt läge, att casha in i sommar än att vänta ut hösten. Vi når ingen europaplats, åker inte ur... Bara att sälja direkt isf om vi som sagt inte kan behålla gubbarna ändå.
Citera
2017-06-22, 06:55
Avslutad
Då var Sarfo klar. Blev dyrare vad jag hoppades på men ifall Sportbladets uppgifter på att vidareförsäljningsklausulen hamnade endast på 10% så kan man ändå vara nöjd. Nu är det upp till bevis för Sarfo.
Citera
2017-06-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Då var Sarfo klar. Blev dyrare vad jag hoppades på men ifall Sportbladets uppgifter på att vidareförsäljningsklausulen hamnade endast på 10% så kan man ändå vara nöjd. Nu är det upp till bevis för Sarfo.

Hoppas att det är betydligt mer än 10% men det verkar iaf som att inga mellanhänder har någon rätt till vfk-pengar vilket är bra nyheter för Sirius. Inga garantier där förvisso.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/exklusivt-har-landar-kingsley-sarfo-i-malmo/
Citera
2017-06-22, 15:29
Medlem
nygards avatar
Starkt av Danne att jobba in ett kontrakt på 4,5 år med Sarfo. Spännande spelare, hoppas han kan fortsätta utvecklas hos oss.

Enligt FK ligger vi i slutförhandlingar med Johan Dahlin och Wiland ska vara påväg till bajen. Den sistnämnde har precis gift sig och har både fru och barn däruppe, så det är inte så konstigt att han vill röra på sig. Synd att vi tappar en stabil och duktig målvakt, dock. Har inte följt Dahlin så mycket men förhoppningsvis håller han fortfarande hög klass.
Citera
2017-06-22, 16:03
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Starkt av Danne att jobba in ett kontrakt på 4,5 år med Sarfo. Spännande spelare, hoppas han kan fortsätta utvecklas hos oss.

Enligt FK ligger vi i slutförhandlingar med Johan Dahlin och Wiland ska vara påväg till bajen. Den sistnämnde har precis gift sig och har både fru och barn däruppe, så det är inte så konstigt att han vill röra på sig. Synd att vi tappar en stabil och duktig målvakt, dock. Har inte följt Dahlin så mycket men förhoppningsvis håller han fortfarande hög klass.

DA spelar ett högt spel genom att sälja Wiland och ta in Dahlin i min mening.
Att rotera runt för mycket i försvaret har aldrig varit bra, och nu går vi in i CL-kval.
Rätta mig gärna om jag har fel kring detta, men han har väl inte fått fett med speltid utomlands heller?
Senast redigerad av Signaturum 2017-06-22 kl. 16:07.
Citera
2017-06-22, 16:32
Medlem
snillet_1s avatar
Enligt Sportbladet skall MFF vara nära Bahoui:

Citat:
Enligt våra källor förhandlar klubben nu med Hamburgs Nabil Bahoui.
Det har tidigare ryktats om att både AIK, där Bahoui slog igenom och blev landslagsman, och Malmö FF varit och ryckt i yttermittfältaren. Men det har också ryktats om klubbar i större ligor.
Nu verkar alltså MFF snuva den allsvenska konkurrenten på en prestigefull hemkomst till Solnaklubben.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/99pK9/avslojar-mff-nara-att-snuva-aik-pa-hemvandare
Citera
2017-06-22, 16:48
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Yoshimar Yotun har tidigare uttryckt en önskan att lämna Malmö FF. Nu jagas han av klubbar i MLS och Turkiet, skriver Sportbladet.
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/79860

Mycket på gång i Malmö nu. Om Bahoui är på väg in kanske Berget försvinner i sommar också.
Citera
2017-06-22, 16:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
DA spelar ett högt spel genom att sälja Wiland och ta in Dahlin i min mening.
Att rotera runt för mycket i försvaret har aldrig varit bra, och nu går vi in i CL-kval.
Rätta mig gärna om jag har fel kring detta, men han har väl inte fått fett med speltid utomlands heller?
16/17
Matcher-Insläppta mål-shotout-speltid.
Superligaen Championship round 9 21 - 810
Alka Superligaen Superligaen 15 19 5 1.305
Europa League Qualifiers Europa League Qualifiers 8 6 4 750
DBU Landspokal DBU Landspokal 4 5 1 390
Alka Superligaen Relegation Superligaen Releg. 1 - 1 90

37 matcher - 51 mål - 11 shotout - 3345 minuter.
Citera
2017-06-22, 17:01
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Mycket fin vänsterdojja, för fin för Allsvenskan.

Är inte 13 miljoner typ inhemskt rekord?

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Spelskicklig, vill ha boll på fötter, duktig på att värdera när man ska spela enklare och när avgörande passningar ska slås. Tidigare har han inte gjort särskilt mycket poäng, men årets skörd på 3+4 är starkt.

Tack!
Citera
2017-06-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Enligt Sportbladet skall MFF vara nära Bahoui:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/99pK9/avslojar-mff-nara-att-snuva-aik-pa-hemvandare
Vet tusan vad jag tycker om det.

Visst är Nabbe en svartgulprofil, men vad är hans fotbollsstatus just nu? Kommer han i form som i fornstora dagar så tar jag honom gärna som wingback, till en lagom peng. Stor peng och skadeskjuten är mer tveksamt.
Citera
2017-06-22, 17:20
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vet tusan vad jag tycker om det.

Visst är Nabbe en svartgulprofil, men vad är hans fotbollsstatus just nu? Kommer han i form som i fornstora dagar så tar jag honom gärna som wingback, till en lagom peng. Stor peng och skadeskjuten är mer tveksamt.
Suck.. Medans BW åker halva jorden för att hämta hem någon obskyr sydamerikan. Undrar hur resonemangen går hos oss egentligen..

Nyss var man nöjd över att det är eldighet och midsommar, nu längtar jag mer efter en ny sportchef och en ny tränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in