2017-06-13, 14:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tyckte Toivonen verkade rätt bestämd när han var med i Lundhs podd om att allsvenskan inte var aktuellt.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/toivonen-tveksam-till-allsvensk-aterkomst-gillar-inte-att-fotboll-spelas-pa-ko/

Citat:
Vad är det du inte gillar med konstgräs?
- Att den riktiga fotbollen spelas på riktigt gräs. Så enkelt är det. De stora cuperna, de stora mästerskapen spelas på riktigt gräs.

Då får allsvenskan böja sig för att du ska komma hem?
- Nej (skratt). Absolut inte. Konstgräs är ju väldigt bra för de unga spelarna att utvecklas. De kan träna året om liksom, men det är fortfarande det här med att matcher inte ska spelas på konstgräs.

Väljer han MFF blir det 21 matcher på gräs medan DIF ger 23 matcher på plast.

Så är det idag, vem vet hur det är om några år?
Citera
2017-06-13, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Malmös bud är alltså korrekt? Det är fullt rimligt att säljande klubb inte godtar första bästa anbud. Förhandlingar lär fortsätta.

Ska jag vara helt ärlig, ja det är mer än korrekt. Topp-5 övergång när det kommer till övergångssummor mellan svenska klubbar. Utöver det en försäljningsklausul på 30% på en spelare som mest troligt kommer sticka så fort han fått svenskt medborgarskap. Släng på en dyr lön + sign-on bonus på det och ja då är budet fullt rimligt.

Jag må vara subjektiv men ger vi mer än detta så blir jag besviken på Danne.
Citera
2017-06-13, 14:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Om nu Sarfo så gärna vill ha svenskt medborgarskap finns ju risken att han lämnar gratis nästa sommar.

Men vi skulle kunna vara lite kreativa här. 1 miljon för Sarfo och nio för...har ni någon ungdomslandslagsman kanske?

Sista ordet lär inte vara sagt här.

Är sådant handlande verkligen fotbollsmässigt lagligt? När klubbar uppenbart försöker komma runt avtal/regelverk kan man tycka att någon bestraffning borde kunna infalla. Dock är det inte mig emot om man går på din lösning.
Citera
2017-06-13, 14:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ska jag vara helt ärlig, ja det är mer än korrekt. Topp-5 övergång när det kommer till övergångssummor mellan svenska klubbar. Utöver det en försäljningsklausul på 30% på en spelare som mest troligt kommer sticka så fort han fått svenskt medborgarskap. Släng på en dyr lön + sign-on bonus på det och ja då är budet fullt rimligt.

Nej, vi ska vara kalla här. Ingen annan allsvensk klubb lär ju sno honom framför ögonen på oss. Det bekymrar inte mig om han istället hamnar i Krasnodar.

Frågan är hur kalla Sirius är när det svenska transferfönstret går mot sitt slut och han inte är såld utomlands.
Senast redigerad av mishima 2017-06-13 kl. 14:47.
Citera
2017-06-13, 14:45
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Min tanke var mest att första bud (om det nu är ett första bud) sällan blir det fastslagna priset. Budar Malmö nämnda summor tidigt, borde man vara beredda att ge lite till vid vidare förhandlingar.
Citera
2017-06-13, 14:50
Medlem
Det kan finnas viktiga parametrar vi inte känner till.

1. Man kan ha fått indikationer på att Sarfo kommer få medborgarskap under kommande månaden.
2. En utländsk klubb kan ha bjudit mer, men försäljning beror på punkt 1.

Sen så är det långt till fönstret öppnar och ännu längre tills det stänger.
Citera
2017-06-13, 14:59
Medlem
Citat:
Är sådant handlande verkligen fotbollsmässigt lagligt? När klubbar uppenbart försöker komma runt avtal/regelverk kan man tycka att någon bestraffning borde kunna infalla. Dock är det inte mig emot om man går på din lösning.
Jag själv tycker de är äckligt att två individer ska ha 50 procent av en spelare bara för de lät han bo i deras villa när han var en nobody.
Citera
2017-06-13, 15:01
Avslutad
Citat:
Nej, vi ska vara kalla här. Ingen annan allsvensk klubb lär ju sno honom framför ögonen på oss. Det bekymrar inte mig om han istället hamnar i Krasnodar.

Frågan är hur kalla Sirius är när det svenska transferfönstret går mot sitt slut han inte är såld utomlands.

Problemet som jag ser det är att ifall det kommer in en utländsk klubb så är vi körda så det gäller att agera så snabbt som möjligt. Men vill Sirius ha rejäl ersättning så är det utlandet som gäller.

Ifall vi nu skall värva Sarfo så ser jag gärna att vi värvar honom så tidigt som möjligt så att han hinner anpassa sig till vårt spelsätt innan det stundande kvalspelet.
Citera
2017-06-13, 15:09
Medlem
https://twitter.com/Nordiconsports1/status/874600156456419328

Sarfo chillar i Malmö.
Citera
2017-06-13, 15:09
Medlem
anteri17s avatar
Personliga kontraktet i princip färdigt med Malmö, enligt UNT.
Citera
2017-06-13, 15:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Personliga kontraktet i princip färdigt med Malmö, enligt UNT.

Nu har den stora stygga fotbollsvärlden satt in sin kraft. I det här fallet är det MFF och en agentfirma som sätter tryck på Sirius. I nästa led är det agent och turkisk mittenklubb som sätter tryck på MFF osv.

Jag är glad att jag inte är i er situation, men MFF hamnar där också ibland.
Senast redigerad av mishima 2017-06-13 kl. 15:19.
Citera
2017-06-13, 15:26
Medlem
Citat:
Nu har den stora stygga fotbollsvärlden satt in sin kraft. I det här fallet är det MFF och en agentfirma som sätter tryck på Sirius. I nästa led är det agent och turkisk mittenklubb som sätter tryck på MFF osv.

Jag är glad att jag inte är i er situation, men MFF hamnar där också ibland.

Bara som ren åskådare kan jag tänka mig att behålla Sarfo ett år, sportsligt vore det guld värt. Men klubben lär inte tänka i dom banorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in