2017-06-20, 13:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Uppgifter om att Kujovic kommer att bryta kontraktet med Gent:

https://www.fotbollskanalen.se/belgien/avslojar-kujovic-bryter-kontraktet-med-gent/

Norrköping? Djurgården? AIK?

Man undrar hur prislappen (och lönekuvertet) påverkas av ett "skitår".
Får lite Khalili-vibbar här...
Citera
2017-06-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF är kanske ett alternativ med CL kval som lockbete.
Känns inte alls som en MFF-värvning, Danne verkar betydligt smartare än så och dom brukar värva genomtänkt.

AIK kan man ju tycka är i behov av anfallsförstärkning men spelartypen Kujovic är det sista man behöver till en uppsättning bestående av Avdic, Markkanen och Goitom.

Jag kan tänka mig att DIF, Bajen och kanske någon av de mer desperata klubbarna som AFC eller Kalmar kan tänka sig att skramla ihop till en Kujovic.
Citera
2017-06-20, 14:24
Medlem
Julinhos avatar
Bajen ska tydligen ha träffat Paulinho och hans agent. Vore såklart en mycket fin värvning men är ändå tveksam pga skadehistoriken. Hur mycket har han spelat under våren?
Citera
2017-06-20, 15:39
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi har ju mött polska lag flera gånger dom senaste åren i El och det har ju inte varit något speciellt med dom. Ifjol vann vi ju med 3-0 borta t.ex.
Det är sannerligen ingen fantastisk liga baserat på det, Poznan ger en förövrigt goa nostalgivibbar från CL-kvalet när CL verkligen var CL.

Laget ni slog ut, Piast, slutade å andra sidan på plats 15 av 16 under den gångna säsongen när ni mötte dem också, så det säger kanske inte så mycket. Det blir ju som om ett polskt lag skulle säga att Allsvenskan inte är någon höjdare eftersom man slog Eskilstuna.
Citera
2017-06-20, 16:53
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Bajen ska tydligen ha träffat Paulinho och hans agent. Vore såklart en mycket fin värvning men är ändå tveksam pga skadehistoriken. Hur mycket har han spelat under våren?
Intressant! Känns som han har varit skadad till och från under mer än halva säsongen och är under rehabilitering nu. Häcken har ju varit tveksamma att förlänga hans kontrakt.
Citera
2017-06-20, 18:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel men samma agent företräder väl Romulo också? Skum värvning, om det stämmer, eftersom det går litet stick i stäv med tidigare uttalanden. En skadebenägen 30+ spelare som säkerligen kostar mycket lockar föga.
Citera
2017-06-20, 18:54
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Rätta mig om jag har fel men samma agent företräder väl Romulo också? Skum värvning, om det stämmer, eftersom det går litet stick i stäv med tidigare uttalanden. En skadebenägen 30+ spelare som säkerligen kostar mycket lockar föga.
Äh, vi kan väl testa med ett femårskontrakt, garanterad succé!
Citera
2017-06-20, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Beror ju helt på vad som finns tillgängligt och vad vi anser oss behöva. Det jag hört är att man vill ha in en mer komplett anfallare som klarar av att både agera target och djupledsforward. Bra teknik, passningsspel och näsa för mål. Vet inte om vi kan få in någon så mycket bättre än Paulinho i den rollen.

Skriver man ett kortare mer prestationsbaserat kontrakt så behöver det inte bli så dumt. Är han hel och presterar så smakar det vad det kostar. Går han runt småskadad och inte får ut så mycket så kostar han heller inte särskilt mycket.

Vill man få in etablerade anfallare så kommer det att kosta. Mer än på någon annan position.
Citera
2017-06-20, 19:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Hans skadeproblem har varit en följetång länge nu. Och ju äldre han blir ju mer går det ju även ut över spelet. Häcken räknar inte med honom sen en tid tillbaka, utan enbart som bonus. Man ville inte förlänga med honom heller. Därför får han då prata med andra klubbar. Bra spelare skadefri såklart..men frågan är hur mycket han kommer vara det. Det är knappast en slump att han är så mycket skadad.
Citera
2017-06-21, 02:00
Medlem
civilians avatar
"Detta vill ni INTE missa!"

Elfsborg håller PK imorgon, en kvalificerad gissning är väl att det är Holmén som presenteras. Spännande.

https://twitter.com/IFElfsborg1904/status/877226899944165376
Citera
2017-06-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
"Detta vill ni INTE missa!"

Elfsborg håller PK imorgon, en kvalificerad gissning är väl att det är Holmén som presenteras. Spännande.

https://twitter.com/IFElfsborg1904/status/877226899944165376
Årets sämst bevarade hemlighet inom svensk fotboll. Detta blev ju känt redan i vintras.

Men kanske bjuder dom på ytterligare en värvning?
Citera
2017-06-21, 08:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Jeppe Andersen från Esbjerg ryktas till oss (Bajen). Ingen koll på honom. Central mittfältare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in