2017-06-21, 18:47
Medlem
Signaturums avatar
Av det jag förstått är Sarfo lite av en playmaker, det låter ju bra.
Snuskigt vilket mittfält MFF har isåfall med både AC och nu Sarfo.
Nu inväntar vi bara en anfallare a la Kjartansson.
Citera
2017-06-21, 18:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kombo mellan att han gått ner sig i några enstaka matcherna, Sirius skadesituation(sämre medspelare), hårdare bevakning(hänger också ihop med skadorna, lättare att plocka bort Sarfo när andra kreativa går skadade) och att det faktiskt är orimligt att han gör mycket mer än 7-8 mål på en säsong då han främst är en passningsspelare och inte besitter något bra distansskott. Som anteri skrev har han tidigare inte varit en så stor poängspelare.

Tror att han kommer rada upp assists i Malmö. Räkna inte med en målspottare.
Som Eikrem men kanske bättre i presspelet?
Citera
2017-06-21, 19:36
Medlem
Erkan Zengin och Stefan Silva på Grimsta idag
https://twitter.com/zouwa1/status/877512597431562240
Citera
2017-06-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Som Eikrem men kanske bättre i presspelet?

Du vet säkert bättre än mig om hur Eikrem är i presspelet, men Sarfo kan absolut vara ettrig och pådrivande i att vinna tillbaka bollen. Sen har jag iofs fått känslan att man kanske inte alltid velat att han ska jobba 110% bakåt i Sirius, utan att han ska spara krafterna till det offensiva.

Vad är det för surr på twitter om Mattias Svanberg till Sirius? Jonas Dahlqvist bl.a.
Citera
2017-06-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Hur bra är Sarfo, för en som inte sett så mycket av honom?
Fantastisk fin balans och lyckas kombinera snabbhet med boll och låg tyngdpunkt.
Citera
2017-06-21, 20:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Du vet säkert bättre än mig om hur Eikrem är i presspelet, men Sarfo kan absolut vara ettrig och pådrivande i att vinna tillbaka bollen. Sen har jag iofs fått känslan att man kanske inte alltid velat att han ska jobba 110% bakåt i Sirius, utan att han ska spara krafterna till det offensiva.

Vad är det för surr på twitter om Mattias Svanberg till Sirius? Jonas Dahlqvist bl.a.

Presspelet är en anledning till att Eikrem fått lite speltid.
Citera
2017-06-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Var är det tänkt att Sarfo ska spela? Tar han Yotuns plats till vänster? Och vad händer med Yotun?
Yotun är mer eller mindre som klippt och skuren för rollen ute till vänster så som MFF spelar idag, jag skulle tro att det är Rakips centrerande kantroll som ligger närmast till hands. Lewicki och Rakip får alternera bredvid AC beroende på motstånd.
Citera
2017-06-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Presspelet är en anledning till att Eikrem fått lite speltid.
*En av anledningarna.
Citera
2017-06-21, 21:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Yotun är mer eller mindre som klippt och skuren för rollen ute till vänster så som MFF spelar idag, jag skulle tro att det är Rakips centrerande kantroll som ligger närmast till hands. Lewicki och Rakip får alternera bredvid AC beroende på motstånd.

Yotun ville ju lämna i sommar, har han ändrat sig?

Jonas Dahlkvist skriver på twitter att Svanberg ev. ska till Sirius, vet du något om det?
Citera
2017-06-21, 21:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
*En av anledningarna.

Stämmer, missade ett (av).
Citera
2017-06-21, 21:23
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Årets sämst bevarade hemlighet inom svensk fotboll. Detta blev ju känt redan i vintras.

Men kanske bjuder dom på ytterligare en värvning?

Läser aftonbladet denna tråd? Det är bara en liten lätt omformulering av vad du skrev.

"Det kan vara Sveriges sämst bevarade hemlighet."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/MVnEJ/guldhjalten-klar-for-aterkomst
Citera
2017-06-21, 23:53
Medlem
snillet_1s avatar
Albaek på väg bort från Blåvitt. Snackas just nu om Kaiserslautern. Annars går han i vinter.

Bra spelare men ingen jag kommer att sakna. Man ser att han är en duktig spelare men överlag har han inte tillräcklig impact för att motivera en hög lön och fortsättning. Ingen riktig spets i någon av riktningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in