2017-06-22, 17:25
Bannlyst
Malmö vill vara redo för CL!
Citera
2017-06-22, 17:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
http://www.fotbolltransfers.com/site/news/79860

Mycket på gång i Malmö nu. Om Bahoui är på väg in kanske Berget försvinner i sommar också.

Jag är tveksam till honom. 67 minuter i Bundesliga och 90 minuter i Regionalliga Nord. Det är all speltid under 16/17 enl. transfermarkt.

Det är dags att låta Svanberg få speltid. Han visade i fjol att han duger i allsvenskan. Har MP gett någon av påläggskalvarna speltid utan att vara tvungen till det?
Citera
2017-06-22, 17:36
Medlem
foool13s avatar
Vilken utlandskarriär för Bahoui... hade vissa förhoppningar på honom. Kan kanske komma ut en vända till dock..
Senast redigerad av foool13 2017-06-22 kl. 17:38.
Citera
2017-06-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Då var Sarfo klar. Blev dyrare vad jag hoppades på men ifall Sportbladets uppgifter på att vidareförsäljningsklausulen hamnade endast på 10% så kan man ändå vara nöjd. Nu är det upp till bevis för Sarfo.
13 miljoner enligt Niva. En av de dyraste övergångarna inom allsvenskan, övriga över 10.
Ranegie (15 miljoner, Malmö)
Källström (15 miljoner, Djurgården)
Alves (12 miljoner, Malmö)

Utan att veta vad Sarfo själv får (mer än medborgarskap). Är han värd det, har han visat att han håller sådan klass över tid? Jag har bara sett någon match.

AIK värvade "nästan" hela sitt vinterfönster (Nyholm, Olsson, Goitom, Thern, Stipe & Krpic) för samma peng. (Jag vet att jämförelsen inte kan göras rakt av.)
Citera
2017-06-22, 18:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
13 miljoner enligt Niva. En av de dyraste övergångarna inom allsvenskan, övriga över 10.
Ranegie (15 miljoner, Malmö)
Källström (15 miljoner, Djurgården)
Alves (12 miljoner, Malmö)

Utan att veta vad Sarfo själv får (mer än medborgarskap). Är han värd det, har han visat att han håller sådan klass över tid? Jag har bara sett någon match.

AIK värvade "nästan" hela sitt vinterfönster (Nyholm, Olsson, Goitom, Thern, Stipe & Krpic) för samma peng. (Jag vet att jämförelsen inte kan göras rakt av.)

Kort sagt: spelar Sarfo som i Sirius är han definitivt värd pengarna. Sedan är det alltid en viss risk med ett klubbyte. Men hans mjuka fötter kommer inte försvinna. I värsta fall gör han inte så mycket poäng, men blir en väldigt bra possessionspelare.
Citera
2017-06-22, 18:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kort sagt: spelar Sarfo som i Sirius är han definitivt värd pengarna. Sedan är det alltid en viss risk med ett klubbyte. Men hans mjuka fötter kommer inte försvinna. I värsta fall gör han inte så mycket poäng, men blir en väldigt bra possessionspelare.

Jag är supernöjd och tycker han är värd pengarna. Han passar perfekt på vår högerkant i fri roll. Jag trodde dock på ett kortare kontrakt och att han skulle lämna nästa år när medborgarskapet är fixat, men 4,5 tyder kanske på annat.

...
På det rykten om Dahlin och Bahoi. Glad midsommar!
Citera
2017-06-22, 18:31
Medlem
simonvps avatar
Wiland ja tack som interimslösning på typ 1,5-2 år. Dock är man ju skadad av senaste värvningen vi gjorde av en andremålis från landslaget

Hur har Wiland varit i år? Visst har han varit sämre än tidigare? Mot oss var han ju exempelvis felplacerad på Arnors 1-0.

Hur som så borde det ändå vara ett uppköp med tanke på hur Ögat svajat i år. Kommer han hyfsat billigt också vore det toppen.
Citera
2017-06-22, 18:37
Medlem
Julinhos avatar
Vad är Eikrems status i Malmö? Lutar det åt Molde för hans del?

När en förmodligen ganska naiv förhoppning om att Bajen är med och hugger när hans kontrakt löper ut.
Citera
2017-06-22, 19:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Wiland ja tack som interimslösning på typ 1,5-2 år. Dock är man ju skadad av senaste värvningen vi gjorde av en andremålis från landslaget

Hur har Wiland varit i år? Visst har han varit sämre än tidigare? Mot oss var han ju exempelvis felplacerad på Arnors 1-0.

Hur som så borde det ändå vara ett uppköp med tanke på hur Ögat svajat i år. Kommer han hyfsat billigt också vore det toppen.

Det var länge sedan Wiland var andramålis i landslaget. Han håller dock hög klass fortfarande. Han är bättre än Kristinsson.
Citera
2017-06-22, 19:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

När en förmodligen ganska naiv förhoppning om att Bajen är med och hugger när hans kontrakt löper ut.

Det är en naiv förhoppning. Problemet med Eikrem (samt Berget) är att de har spelat här i tre år på expertskatt. Mer får de inte på grund av svenska regler. Det innebär att han kommer att bli rätt dyr om någon svensk klubb vill ta honom.
Citera
2017-06-22, 19:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Som jag har uppfattat det så är en av anledningarna hans dåliga presspel som inte ger honom speltid.
En annan sak som troligen spelar in är att artistskatten upphör vid årsskiftet.
Citera
2017-06-22, 20:05
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är tveksam till honom. 67 minuter i Bundesliga och 90 minuter i Regionalliga Nord. Det är all speltid under 16/17 enl. transfermarkt.

Det är dags att låta Svanberg få speltid. Han visade i fjol att han duger i allsvenskan. Har MP gett någon av påläggskalvarna speltid utan att vara tvungen till det?

Det är knappast värre än hur Hamads situation var och han har varit ganska bra. Får han bara lite matcher bör han väl kunna komma upp i samma nivå som i AIK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in