2017-04-06, 08:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bergstrand är en tjurig jävel. Han gick ut med att Sarfo minst spelar i Sirius i 1.5 år till - dvs avtalstiden ut. Man ska inte ta tränares ord för givet, men här tror jag faktiskt Sirius vill ha Sarfo i truppen året ut, om än att priset i vinter kommer bli lägre än vid försäljning i sommar.

Gissningsvis beror rätt mycket på hur det går dels för honom själv men även för laget. Det internationella fönstret stänger ju siste augusti och då har vi spelat 21-22 omgångar så inte orimligt att han säljs då om kontraktet redan är så gott som säkrat och möjligheten till ädla placeringar är väck.
Citera
2017-04-06, 08:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Bergstrand är en tjurig jävel. Han gick ut med att Sarfo minst spelar i Sirius i 1.5 år till - dvs avtalstiden ut. Man ska inte ta tränares ord för givet, men här tror jag faktiskt Sirius vill ha Sarfo i truppen året ut, om än att priset i vinter kommer bli lägre än vid försäljning i sommar.

Jag tror det är fel strategi för klubben för att växa. Får man åtta-tio miljoner för Sarfo i sommar ska man sälja och sedan använda pengarna till att investera i nya lovande välscoutade spelare. En klubb som vill etablera sig i allsvenskan måste få in pengar på försäljning.
Citera
2017-04-06, 09:18
Medlem
Citat:

Hur är det ställt med föreningens ekonomi nu när Bengan inte är med längre? Har han ersatts eller är det en diet på vatten och bröd som gäller?

Kommer det ett tillräckligt bra bud kanske ni blir "tvingade" att sälja?
Citera
2017-04-06, 12:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur är det ställt med föreningens ekonomi nu när Bengan inte är med längre? Har han ersatts eller är det en diet på vatten och bröd som gäller?

Kommer det ett tillräckligt bra bud kanske ni blir "tvingade" att sälja?

Det uppvisades bra resultat för år 2016. Man gick in i 2016 med minus 1.8 miljoner i eget kapital. Det vändes till ett positivt eget kapital under 2016.

Men visst lever Sirius på gränsen.

Till kosytmnisse och mishima: Ni har nog rätt gällande tankarna. Att sälja med 10 omgångar kvar borde vi förhoppningsvis inte tappa allt för mycket på. De potentiella 10 miljonerna kommer såklart göra stor nytta.

Sirius har förövrigt budgeterat för 4.5k i hemmasnitt. De stora pengarna utgörs inte av publikintäkter, men det vore bra om man slår de budgeterade målen.
Citera
2017-04-07, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Till kosytmnisse och mishima: Ni har nog rätt gällande tankarna. Att sälja med 10 omgångar kvar borde vi förhoppningsvis inte tappa allt för mycket på. De potentiella 10 miljonerna kommer såklart göra stor nytta.

Lyckas ni få till ett avtal med en köpare som inleds efter Kalmar borta den 27e aug så har ni honom kvar i 22 omgångar.
Då har ni sedan GIF (h), ÖFK (h), J.Södra (b); ÖSK (h), Blåvitt (b), DIF (h), Bajen (b), MFf (h), AFC (b) kvar. GIF och AFC bör ni ändå slå hemma. Öfk, J.Södra,DIF, Bajen och ÖSK kan gå lite hur som helst oavsett. Ni bör ändå torska mot oss och MFF. Det lär således räcka med den poängskörd ni får ändå.
Citera
2017-04-11, 07:56
Medlem
groovesnuss avatar
Kristopher Da Graca (Arsenal ) ryktas träna med Häcken i veckan. 19 år från Hisings Backa.
Citera
2017-04-11, 10:23
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Kristopher Da Graca (Arsenal ) ryktas träna med Häcken i veckan. 19 år från Hisings Backa.

Har sett han spela, riktigt grym och kompetent mittback. Har även spelat i Häckens ungdomsled tidigare. Bra värvning ifall de får in han.. fysisk och snabb med bra bollkänsla..
Citera
2017-04-12, 17:03
Medlem
Jag trodde inför säsongen att vi skulle få se Håkan Ericsson i Häcken men det blev Stahre. Tror ni att han är en kandidat när förste tränaren får gå i sommar?
Citera
2017-04-12, 17:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag trodde inför säsongen att vi skulle få se Håkan Ericsson i Häcken men det blev Stahre. Tror ni att han är en kandidat när förste tränaren får gå i sommar?

Tror du han vill träna Stockholms Stolthet?
Citera
2017-04-12, 18:25
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Intressant, lär ju behövas en back nu. Hur hans tid varit i Arsenal?
Citera
2017-04-13, 12:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Kandidat tror jag tveklöst, har han uttalat sig något om vad han önskar göra efter u21? (Han leder la dom över sommarens mästerskap?). Han kanske gör en Lennartsson och lär sig allt om tysk fotboll...
Citera
2017-04-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror du han vill träna Stockholms Stolthet?
Han har väl mest jobbat med talanger och ungdomar senaste tiden. Funkar det med Olsson, Källström, Isakssonsatsningen?

Hur är tålamodet med Lennartsson, Norling, om man tappat toppkänningen i sommar?

Men med tanke på att han redan varit i AIK så passar han väl in i Djurgårdsprofilen. 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in