2017-04-13, 17:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Malmö FF har nu 13 spelare i A-laget som har fostrats i klubben.
Senaste namnen på den fronten är Samuel Adrian och Pavle Vagic som nu fått lärlingskontrakt.
Samuel Adrian kom till MFF från Blentarps BK som åttaåring medan Pavle Vagic startade sin fotbollsresa i Malmö FF.
Ingen av spelarna har ännu gjort debut men både satt på avbytarbänken när MFF säkrade guldet i matchen mot Falkenberg förra säsongen.

Kul att de ger ungdomarna en chans. Jag tror att Vagic är den med störst utveckling.

Vad säger ni andra MFF:are här i tråden?
Citera
2017-04-13, 17:37
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han har väl mest jobbat med talanger och ungdomar senaste tiden. Funkar det med Olsson, Källström, Isakssonsatsningen?

Hur är tålamodet med Lennartsson, Norling, om man tappat toppkänningen i sommar?

Men med tanke på att han redan varit i AIK så passar han väl in i Djurgårdsprofilen. 😁

Norling finns det nog tålamod med. Räcker inte laget till så blir det Wesström som får silkessnöret.
Undrar vad det finns för spännande sportchefer att plocka?
Citera
2017-04-13, 20:52
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Norling finns det nog tålamod med. Räcker inte laget till så blir det Wesström som får silkessnöret.
Undrar vad det finns för spännande sportchefer att plocka?
Går det helt snett så är Jingan snart tillbaka från semester.
Citera
2017-04-14, 08:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han har väl mest jobbat med talanger och ungdomar senaste tiden. Funkar det med Olsson, Källström, Isakssonsatsningen?

Hur är tålamodet med Lennartsson, Norling, om man tappat toppkänningen i sommar?

Men med tanke på att han redan varit i AIK så passar han väl in i Djurgårdsprofilen. 😁

Tålamodet med Lennartsson är redan slut hos dom flesta.
Citera
2017-04-14, 09:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tålamodet med Lennartsson är redan slut hos dom flesta.

Är det verkligen så då?

Känns tyvärr som de flesta gillar hans soliga optimism och dumsnälla framtoning där det inte är så viktigt att vinna utan snarare viktigt att göra en bra "mattch" med hans härliga uttal.

Han gillar ju även Liverpool, glass och tittar på sjukt mycket fotboll så han måste ju vara kunnig.
Citera
2017-04-14, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Är det verkligen så då?

Känns tyvärr som de flesta gillar hans soliga optimism och dumsnälla framtoning där det inte är så viktigt att vinna utan snarare viktigt att göra en bra "mattch" med hans härliga uttal.

Han gillar ju även Liverpool, glass och tittar på sjukt mycket fotboll så han måste ju vara kunnig.

Det kan givetvis ha att göra med vilka man umgås med men jag uppfattar att det bland dom som verkligen analyserar fotbollen och inte bara njuter av det härliga i att han kan käka fler "Halv special med en nollåtta" i rad än Reine Almqvist anser att han är körd.
Jag trodde på honom när han kom men nu har det gått för långt och det är uppfattningen hos mitt gäng på läktaren och hos dom flesta jag samtalar med.
Dock som sagt, det kan skilja mycket på olika umgängeskretsar. Jag uppfattar det som att han är uppskattad i "Klack-kretsar" för att han alltid hyllar fansen men att han sågas av oss övriga.
Citera
2017-04-14, 09:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det kan givetvis ha att göra med vilka man umgås med men jag uppfattar att det bland dom som verkligen analyserar fotbollen och inte bara njuter av det härliga i att han kan käka fler "Halv special med en nollåtta" i rad än Reine Almqvist anser att han är körd.
Jag trodde på honom när han kom men nu har det gått för långt och det är uppfattningen hos mitt gäng på läktaren och hos dom flesta jag samtalar med.
Dock som sagt, det kan skilja mycket på olika umgängeskretsar. Jag uppfattar det som att han är uppskattad i "Klack-kretsar" för att han alltid hyllar fansen men att han sågas av oss övriga.

Kanske. Får väl hoppas. Han har ju den här säsongen på sig oavsett egentligen då det ju inte finns så mycket att göra.

Men det är ju någonstans ett underbetyg om vi säsong 3 med JL ska återgå till att ligga djupt och kontra, för det kunde vi ju redan innan han kom. Jag trodde vi skulle spela tyskt med ett bra passningsspel och den vägen dominera matcher och motstånd. Jag har ingenting emot att vi spelar som vi gjort inledande 2 matcher, men kommunicera då inte ut att vi ska ha ett högt bollinnehav och spela oss fram till målchanser om vi återigen är ett mer defensivt stabilt lag.

Att han 2 matcher från allsvensk premiär väljer att byta spelsystem visar ju att han och Gren värvar spelare och formerar sedan laget utefter vad de får in.
Citera
2017-04-14, 09:20
Medlem
Svårt att inte gilla tjackisen Stahre tycker jag, personligen kommer jag alltid komma ihåg hur knarkad han var på rent adrenalin och ilska i pausen mot GAIS 2012, skulle gissa på att utskällningen gubbarna fick i paus antagligen är topp 3 i allsvenskan, någonsin. Sedan gick dom in och ägde andra. Gött är det.

Dessutom vågade han använda unga spelare. Ludde, Jakob och Sam är de tre bästa exemplaren.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-04-14 kl. 09:24.
Citera
2017-04-14, 09:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Kanske. Får väl hoppas. Han har ju den här säsongen på sig oavsett egentligen då det ju inte finns så mycket att göra.

Men det är ju någonstans ett underbetyg om vi säsong 3 med JL ska återgå till att ligga djupt och kontra, för det kunde vi ju redan innan han kom. Jag trodde vi skulle spela tyskt med ett bra passningsspel och den vägen dominera matcher och motstånd. Jag har ingenting emot att vi spelar som vi gjort inledande 2 matcher, men kommunicera då inte ut att vi ska ha ett högt bollinnehav och spela oss fram till målchanser om vi återigen är ett mer defensivt stabilt lag.

Att han 2 matcher från allsvensk premiär väljer att byta spelsystem visar ju att han och Gren värvar spelare och formerar sedan laget utefter vad de får in.

Ja, vi har ju inte råd att sparka honom och betala en annan tränare utan isf får han lämna för ett annat jobb direkt så vi slipper den kostnaden.

Bytet av spelsystem så tajt inpå p.g.a. att vi lånat in spelare tyder på ren och skär desperation. Värst är ju som vi varit inne på innan att han körde samma spel i 30 omgångar ifjol men erkände att det inte höll utan Gurra. Han såg alltså felet, gjorde inget åt det och beklagade sig sedan...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Svårt att inte gilla tjackisen Stahre tycker jag, personligen kommer jag alltid komma ihåg hur knarkad han var på rent adrenalin och ilska i pausen mot GAIS 2012, skulle gissa på att utskällningen gubbarna fick i paus antagligen är topp 3 i allsvenskan, någonsin. Sedan gick dom in och ägde andra. Gött är det.

Stahre gillade jag med även om det är en klar känsla att tiden med Stahre är lite som skoltiden d.v.s. man minns bara det roliga såhär i efterhand.
Jag hade gärna sett honom utveckla laget vidare. Jag är rätt säker på att vi faktiskt vunnit guldet om han fått fortsätta.
Citera
2017-04-14, 09:25
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Har inga som helst problem att gå tillbaka till en stabil defensiv med snabba kontringar. Problemet är ju som du säger att han kommunicerar en sak och gör en annan. Speciellt då vi knappast har spelarmaterial att spela med stort bollinnehav och utvecklat passningsspel. Det känns lite grann som att JL och MG inte riktigt är på speaking terms med varandra när det kommer till spelsystem och värvningar. Det viktiga är trots allt att vinna matcher och vara med i toppen ända in till slutet och helst vinna serien.
Citera
2017-04-14, 09:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Dessutom vågade han använda unga spelare. Ludde, Jakob och Sam är de tre bästa exemplaren.

Samt Engvall förstås som fick debutera redan som 16-åring.

Jag tycker starten på säsongen samt en hel del intentioner i de båda två matcherna bådar gott. Jag tror att avsaknad av Europa kan gynna oss till ett bättre resultat i allsvenkan, men i grund och botten tror inte jag på JL tillräckligt mycket för att tro på att han ska kunna "överprestera".

Hans resultat hittills är varken över eller underprestation, han har presterat typ exakt som man kan förvänta sig. Hade ju varit att man någon gång blev överraskad och man fick en känsla av att ha en tränare som får ut MAX av en ganska habil allsvensk trupp. Inte kör slut på den genom en sjukt stark vår och sen ha 13 spelare som knappt kan springa när halva säsongen är kvar.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-04-14 kl. 09:31.
Citera
2017-04-14, 12:45
Medlem
Jörgen har jag väl inte varit ett fan av någon gång egentligen, men med sagt så tror jag att vi kan bli betydligt farligare än vad många proffstyckare har gett uttryck för. Skillnaden mellan 2015 och 2016 var att vi tappade allsvenskans kanske bästa städgubbe, Gurra, har Jörgen och co insett att försvaret sattes i skiten konstant förra året pga avsaknad av defensivt mittfält så kan året bli bra. Jag tycker vårt mittfält har löst den uppgiften bra de två inledande matcherna, dvs skydda de 4 där bak, gör vi det bra i år kommer vi kanske till och med vara med och slåss om titeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in