Citat:
Ursprungligen postat av
Lars1989
Rätt bra var ingenting jag frågade efter. Hur väl tycker du att hans värvningar inför säsonger har presterat? Syftar framförallt på Källström och Olsson då dessa kostade en hel del och lite till i sign on+lön. Säg en enda sportchef i hela allsvenskan som hade sålt Eero till Real Madrid för att ta ett exempel. Jag har dock mitt fulla förtroende för Björn, som du redan märkt.
Jag håller med dig om Stefanelli, av det lilla som finns att se av honom så blir man lite betuttad. Att Obolo är en bidragande orsak till att hans namn är på tapeten gör knappast saken sämre.
Diskussionen rör väl försäljningar, inte värvningar? För du öppnar för att djurgårdare kan ställa Goitom (x3?), Krpic, Avdic osv när du drar upp Källström och Olsson.
Bosse har gjort bra sälj. Olunga är ett exempel. Amartey såldes väl för en del, men med en rejäl vidareförsäljningsklausul? Sam Johnson var också dyr har jag för mig.
Markkanen till Real Madrid är tung när man lägger upp den på det sättet. Men vi vet ju att det inte är sanningen.
På ämnet: Vilka försäljningar är de bästa som gjorts (senaste åren)?
Olunga, Markkanen, IKT, Kjartansson och Isak?