2017-06-29, 01:58
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
Fast nu är det inte BW som är scoutingchef utan Ackerman. Och jag förstår att BW bär det yttersta ansvaret men är det någonting som brister hos oss så är det scoutingverksamheten. Säg en sportchef (förutom iffiff's) som har såld spelare för de summor som BW har gjort under dom senaste säsongerna.
Finns många saker jag beundrar hos BW, men han var högst ansvarig för att köp såsom Krpic och Avdic (som gör det bra, men inte i perspektiv mot vad han kostat) har gått igenom.

Tycker att BW är lite blind mot vad som finns i närområdet och vill få till en supervärvning på så långt avstånd som möjligt.

För övrigt sålde fylle-Bo Olunga för 40m.
Citera
2017-06-29, 02:03
Medlem
Marskens avatar
Citat:
Fast nu är det inte BW som är scoutingchef utan Ackerman. Och jag förstår att BW bär det yttersta ansvaret men är det någonting som brister hos oss så är det scoutingverksamheten. Säg en sportchef (förutom iffiff's) som har såld spelare för de summor som BW har gjort under dom senaste säsongerna.
Bo Andersson i dif har ett rätt bra transfernetto.

Stefanelli vill till AIK och AIK vill ha honom, det här kan bli jävligt bra.
Citera
2017-06-29, 03:31
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken

Rätt bra var ingenting jag frågade efter. Hur väl tycker du att hans värvningar inför säsonger har presterat? Syftar framförallt på Källström och Olsson då dessa kostade en hel del och lite till i sign on+lön. Säg en enda sportchef i hela allsvenskan som hade sålt Eero till Real Madrid för att ta ett exempel. Jag har dock mitt fulla förtroende för Björn, som du redan märkt.

Jag håller med dig om Stefanelli, av det lilla som finns att se av honom så blir man lite betuttad. Att Obolo är en bidragande orsak till att hans namn är på tapeten gör knappast saken sämre.
Citera
2017-06-29, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsken

Nu gjorde Stefanelli mål inatt igen så jag har väldigt svårt att se hur vi ska ha råd. Har du någon länk till när Stefanelli säger att han vill till AIK?
Citera
2017-06-29, 08:48
Medlem
Citat:
Rätt bra var ingenting jag frågade efter. Hur väl tycker du att hans värvningar inför säsonger har presterat? Syftar framförallt på Källström och Olsson då dessa kostade en hel del och lite till i sign on+lön. Säg en enda sportchef i hela allsvenskan som hade sålt Eero till Real Madrid för att ta ett exempel. Jag har dock mitt fulla förtroende för Björn, som du redan märkt.

Jag håller med dig om Stefanelli, av det lilla som finns att se av honom så blir man lite betuttad. Att Obolo är en bidragande orsak till att hans namn är på tapeten gör knappast saken sämre.

Diskussionen rör väl försäljningar, inte värvningar? För du öppnar för att djurgårdare kan ställa Goitom (x3?), Krpic, Avdic osv när du drar upp Källström och Olsson.

Bosse har gjort bra sälj. Olunga är ett exempel. Amartey såldes väl för en del, men med en rejäl vidareförsäljningsklausul? Sam Johnson var också dyr har jag för mig.

Markkanen till Real Madrid är tung när man lägger upp den på det sättet. Men vi vet ju att det inte är sanningen.

På ämnet: Vilka försäljningar är de bästa som gjorts (senaste åren)?
Olunga, Markkanen, IKT, Kjartansson och Isak?
Citera
2017-06-29, 09:05
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Diskussionen rör väl försäljningar, inte värvningar? För du öppnar för att djurgårdare kan ställa Goitom (x3?), Krpic, Avdic osv när du drar upp Källström och Olsson.

Bosse har gjort bra sälj. Olunga är ett exempel. Amartey såldes väl för en del, men med en rejäl vidareförsäljningsklausul? Sam Johnson var också dyr har jag för mig.

Markkanen till Real Madrid är tung när man lägger upp den på det sättet. Men vi vet ju att det inte är sanningen.

På ämnet: Vilka försäljningar är de bästa som gjorts (senaste åren)?
Olunga, Markkanen, IKT, Kjartansson och Isak?
Kjartansson? Jag är dålig på gamla AIK:are, men menar du Vidar så var han MFF:are.
Citera
2017-06-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Kjartansson? Jag är dålig på gamla AIK:are, men menar du Vidar så var han MFF:are.

Menar generellt i Sverige. Kanske var otydligt, sorry
Citera
2017-06-29, 09:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
IKT är väl Isak Kiese-Thelin även han himmelsblå.

Eero till Real var som en mångmiljardär går och köper möbler på IKEA.
Citera
2017-06-29, 09:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Nu gjorde Stefanelli mål inatt igen så jag har väldigt svårt att se hur vi ska ha råd. Har du någon länk till när Stefanelli säger att han vill till AIK?
Jag har sökt men inte hittat någon match sedan i lördags (24/6).

Kan du länka på resultat i natt?
Citera
2017-06-29, 09:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har sökt men inte hittat någon match sedan i lördags (24/6).

Kan du länka på resultat i natt?

https://www.whoscored.com/Matches/1190706/Live/South-America-Copa-Sudamericana-2017-Defensa-y-Justicia-Chapecoense-AF

Copa Sudamericano.
Citera
2017-06-29, 10:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Du som vet, kan du delge oss andra Källströms och Olssons sign on + lön? Jag är osäker på om det någonsin varit officiellt, men eftersom du vet så..
Citera
2017-06-29, 10:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
https://www.whoscored.com/Matches/1190706/Live/South-America-Copa-Sudamericana-2017-Defensa-y-Justicia-Chapecoense-AF

Copa Sudamericano.

Tack, jag hade bara letat i PD. Det är inte ofta han spelar 90 min?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in