2017-03-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Igen?!

Från startelvan år 2015 genomgående under säsongen till dubbla utlåningar till Giffarna. Sorglig utveckling!
Han kanske kommit på kant med Norling (ursäkta göteborgskan). Frågan är väl vem som ska vara fjärde man i trebackslinjen. Väisänen, Pertan, Nisse, Nyholm, Sonko. Bättre att spela med Godtemplarna än bänken säger kanske någon.
Citera
2017-03-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag har förstått det rätt så ska Mr X vara den störste som någonsin spelat i allsvenskan. Litmanen är den som nämnts nu.

Jag tycker nog att Henke är större sett till meriter.

Zlatan har ju trots allt spelat några matcher i allsvenskan, även om hans meriter kom efter han lämnat allsvenskan.

Fönstret stängs väl midnatt till lördag?
Det är helt omöjligt att tycka att Henke var större än Jari fucking Litmanen.
Citera
2017-03-28, 13:27
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Går väl in som start mittback och Myrestam kan spela vänsterback, är väl annars Björkander som är den enda reserv mittback som faktiskt kan spela i allsvenskan, Sahlin håller inte.
Larsson, Danielsson, Finnen, Noa, Myrestam. Känns som en stabil backlinje. Och då har vi alternativ med Myrestam bland mittbackarna och Dennis Olsson och Rajalakso.

Vi blir nog ganska målsnåla i år, inga farliga offensiva spelare heller.

Larsson-Danielsson-Finnen-noa-Myrestam känns som en rätt stabil försvarslinje i mina ögon. Men hur funkar Myrestam i ett 3-5-2 system? Är han värvad som mittback eller vb? Funkar han bra offensivt? Kommer ihåg innan han drog till norge att han var riktigt duktig! Hur tror du våran startelva kommer se ut?
Citera
2017-03-28, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han kanske kommit på kant med Norling (ursäkta göteborgskan). Frågan är väl vem som ska vara fjärde man i trebackslinjen. Väisänen, Pertan, Nisse, Nyholm, Sonko. Bättre att spela med Godtemplarna än bänken säger kanske någon.
Hauksson
Citera
2017-03-28, 14:35
Medlem
MrSkargards avatar
Kpozo har lånats ut till Tromsö.
Citera
2017-03-28, 14:52
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Larsson-Danielsson-Finnen-noa-Myrestam känns som en rätt stabil försvarslinje i mina ögon. Men hur funkar Myrestam i ett 3-5-2 system? Är han värvad som mittback eller vb? Funkar han bra offensivt? Kommer ihåg innan han drog till norge att han var riktigt duktig! Hur tror du våran startelva kommer se ut?
Har spelat vänsterback i Norge men var värvad som mittback till Gif men nu när Noa kommer in samtidigt som vår vänsterkant är dålig så finns ju chansen att spela honom där istället.

5-3-2.
Naurin-
Larsson, Danielsson, Finnen, Noa, Myrestam-
Gersson, Smajl, X(Morsay om han inte är skadad annars Romson Gall nu när Granat är borta)-
Hallenius, Kristinn Sigurdsson.

Jag har haft mycket fotboll själv och har inte plus på st så jag kan ha helt fel...
Citera
2017-03-28, 15:39
Medlem
Ingen erton!
Citera
2017-03-28, 15:42
Medlem
Salorms avatar
Skönt som fan att vi slapp Erton. Sarpsborg kan ta honom. Sveriges pengakåtaste lirare.
Citera
2017-03-28, 18:09
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR

Myrestam har som Captain.Johansson säger mest spelat vänsterback, spelade dock mittback i ett liknande system förra året i Norge när dom lyckades knipa en fjärdeplats. Och han är värvad som mittback. Få se hur det blir när han är tillbaka efter knäoperationen, 3-5 veckor snackas det om.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Har spelat vänsterback i Norge men var värvad som mittback till Gif men nu när Noa kommer in samtidigt som vår vänsterkant är dålig så finns ju chansen att spela honom där istället.

5-3-2.
Naurin-
Larsson, Danielsson, Finnen, Noa, Myrestam-
Gersson, Smajl, X(Morsay om han inte är skadad annars Romson Gall nu när Granat är borta)-
Hallenius, Kristinn Sigurdsson.

Jag har haft mycket fotboll själv och har inte plus på st så jag kan ha helt fel...

Ja den elvan känns rätt stabil förutom att vi inte kommer göra några mål. Usch vad jag är nervös med dessa anfallare. Blir jävligt intressant och se vad fan det blir för hopkok till elva på söndag.

Larsson var ju på magnetröntgen igår för sitt lår och det var iaf positiva nyheter, inget sönder och ingen inflammation, men fortfarande inte helt säkert att han är med på söndag. Aziz har likt Myrestam problem med sitt knä och även där snackades det om att det behövdes en magnetröntgen. Även Gall, Naurin och Juho har ju haft småskador så har stått över de senaste träningarna..

Jag hoppas dock fortfarande dom tar in provspelaren Gracia som jag tyckte imponerade mycket mot Frej vad nu det säger. Har även snackats lite om att han ska kunna spela defensiv mitt vilket vi fortfarande saknar, vad fan händer om Gerson går sönder eller är avstängd? Noll tyngd på mitten då. Aja några dagar kvar av fönstret, Batanero som var "klar" för typ två veckor sen är tydligen fortfarande aktuellt..
Citera
2017-03-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Hauksson
Haukur är väl mer en kantspringare som Sundgren?
Citera
2017-03-28, 19:05
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Myrestam har som Captain.Johansson säger mest spelat vänsterback, spelade dock mittback i ett liknande system förra året i Norge när dom lyckades knipa en fjärdeplats. Och han är värvad som mittback. Få se hur det blir när han är tillbaka efter knäoperationen, 3-5 veckor snackas det om.

Ja den elvan känns rätt stabil förutom att vi inte kommer göra några mål. Usch vad jag är nervös med dessa anfallare. Blir jävligt intressant och se vad fan det blir för hopkok till elva på söndag.

Larsson var ju på magnetröntgen igår för sitt lår och det var iaf positiva nyheter, inget sönder och ingen inflammation, men fortfarande inte helt säkert att han är med på söndag. Aziz har likt Myrestam problem med sitt knä och även där snackades det om att det behövdes en magnetröntgen. Även Gall, Naurin och Juho har ju haft småskador så har stått över de senaste träningarna..

Jag hoppas dock fortfarande dom tar in provspelaren Gracia som jag tyckte imponerade mycket mot Frej vad nu det säger. Har även snackats lite om att han ska kunna spela defensiv mitt vilket vi fortfarande saknar, vad fan händer om Gerson går sönder eller är avstängd? Noll tyngd på mitten då. Aja några dagar kvar av fönstret, Batanero som var "klar" för typ två veckor sen är tydligen fortfarande aktuellt..
Bra information!
Bredden är ju usel och är några borta är vi direkt försvagade ganska hårt.
Enda positiva är väl att många tippat oss att åka ur, då kan vi bara överraska i positiv bemärkelse...

Synd om vi ska ha några borta direkt och förlora mot en konkurrent.
Citera
2017-03-28, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Haukur är väl mer en kantspringare som Sundgren?
Kan spela mittback, spelade mittback i söndags mot Peking och gjorde det bra. Sonko var på bänken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in