Citat:
Ursprungligen postat av
MIBR
Larsson-Danielsson-Finnen-noa-Myrestam känns som en rätt stabil försvarslinje i mina ögon. Men hur funkar Myrestam i ett 3-5-2 system? Är han värvad som mittback eller vb? Funkar han bra offensivt? Kommer ihåg innan han drog till norge att han var riktigt duktig! Hur tror du våran startelva kommer se ut?
Myrestam har som Captain.Johansson säger mest spelat vänsterback, spelade dock mittback i ett liknande system förra året i Norge när dom lyckades knipa en fjärdeplats. Och han är värvad som mittback. Få se hur det blir när han är tillbaka efter knäoperationen, 3-5 veckor snackas det om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Har spelat vänsterback i Norge men var värvad som mittback till Gif men nu när Noa kommer in samtidigt som vår vänsterkant är dålig så finns ju chansen att spela honom där istället.
5-3-2.
Naurin-
Larsson, Danielsson, Finnen, Noa, Myrestam-
Gersson, Smajl, X(Morsay om han inte är skadad annars Romson Gall nu när Granat är borta)-
Hallenius, Kristinn Sigurdsson.
Jag har haft mycket fotboll själv och har inte plus på st så jag kan ha helt fel...
Ja den elvan känns rätt stabil förutom att vi inte kommer göra några mål.

Usch vad jag är nervös med dessa anfallare. Blir jävligt intressant och se vad fan det blir för hopkok till elva på söndag.
Larsson var ju på magnetröntgen igår för sitt lår och det var iaf positiva nyheter, inget sönder och ingen inflammation, men fortfarande inte helt säkert att han är med på söndag. Aziz har likt Myrestam problem med sitt knä och även där snackades det om att det behövdes en magnetröntgen. Även Gall, Naurin och Juho har ju haft småskador så har stått över de senaste träningarna..
Jag hoppas dock fortfarande dom tar in provspelaren Gracia som jag tyckte imponerade mycket mot Frej vad nu det säger. Har även snackats lite om att han ska kunna spela defensiv mitt vilket vi fortfarande saknar, vad fan händer om Gerson går sönder eller är avstängd? Noll tyngd på mitten då. Aja några dagar kvar av fönstret, Batanero som var "klar" för typ två veckor sen är tydligen fortfarande aktuellt..