2017-03-19, 22:37
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jag är inte förvånad att man hör lovord om Boo Wiklander från IFK:arna. Han är den typen av spelare som ingen vettig tränare skulle tacka nej till; han gör ständigt sin omgivning bättre, uppmuntrar, manar på, sprider trygghet och lugn hos lagkamraterna.

Underbar spelare, som vi saknar Boo

Boo Wiklander är antagligen min favoritspelare i Bajen sedan jag började följa laget igen runt 2009. Fast jag har också en svaghet för stark defensiv generellt eftersom jag verkligen gillade Guldborg Christensen som räddade vårt mittlås när han kom under tiden i Superettan.
Citera
2017-03-19, 23:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Boo Wiklander är antagligen min favoritspelare i Bajen sedan jag började följa laget igen runt 2009. Fast jag har också en svaghet för stark defensiv generellt eftersom jag verkligen gillade Guldborg Christensen som räddade vårt mittlås när han kom under tiden i Superettan.
Förklara?
Citera
2017-03-20, 09:51
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förklara?

Jag följde Bajen som barn. Under en period under mina sena tonår och några år framåt hade jag annat i mitt huvud. Lirade i band, var ute och spelade, pluggade osv. En tid då intresset var lågt för annat än det jag höll på med precis då. 2009 kom jag tillbaka när jag och mina gamla vänner bestämde oss för att gå på en match. Och så började bollen rulla igen. Jag var naturligtvis Bajare under hela tiden men följde inte laget närmare som jag gjort sedan jag "kom tillbaka".

Citera
2017-03-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Haruna Garba bör signas illa kvickt. Jag har sett tillräckligt. Han kommer göra mål i Allsvenskan.

En stark mittback på det så kanske det kan bli ordning på DIF i år. Vore dock skönt att ha grejerna klara liiite tidigare nån jävla gång. Max oflyt eller inte så känns det en aning illa skött.
Håller med om Garba men inte mittback, tycker Gunnarsson och Une kan bli bra om de får spela ihop, högerback är dock något vi saknar helt det är där pengarna bör läggas.
Citera
2017-03-20, 10:09
Medlem
Citat:
Jag följde Bajen som barn. Under en period under mina sena tonår och några år framåt hade jag annat i mitt huvud. Lirade i band, var ute och spelade, pluggade osv. En tid då intresset var lågt för annat än det jag höll på med precis då. 2009 kom jag tillbaka när jag och mina gamla vänner bestämde oss för att gå på en match. Och så började bollen rulla igen. Jag var naturligtvis Bajare under hela tiden men följde inte laget närmare som jag gjort sedan jag "kom tillbaka".

Mer äkta om du tog en paus under de bra åren 2001-2008 för att återkomma 2009 när det gick utför.
Citera
2017-03-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Håller med om Garba men inte mittback, tycker Gunnarsson och Une kan bli bra om de får spela ihop, högerback är dock något vi saknar helt det är där pengarna bör läggas.
In med en mittback och spela Gunnar till höger. Varken Kebba eller Tim håller allsvensk klass i nuläget..
Citera
2017-03-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Sådär, då var säsongen återigen avslutad och det är dags för en ny Silly-tråd.

Vilka spelare säljs vart? Isak till Chelsea? Walker till Barfelona?

Väl mött.
Walker till Barcelona ?
När ?
Citera
2017-03-20, 11:01
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antion1234
Walker till Barcelona ?
När ?

Han drog i December, 3 frisparks mål mot PSG i CL. Janne Andersson vägrar dock att ta ut Walker i landslaget, detta klargjorde han på en presskonferens för en vecka sedan när han sjöng "This is not where you belong"
Citera
2017-03-20, 12:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Jag är inte förvånad att man hör lovord om Boo Wiklander från IFK:arna. Han är den typen av spelare som ingen vettig tränare skulle tacka nej till; han gör ständigt sin omgivning bättre, uppmuntrar, manar på, sprider trygghet och lugn hos lagkamraterna.

Underbar spelare, som vi saknar Boo

Hans klass som mittback är den bäste vi har just nu, sedan grips jag även av hans öde med sjukt barn och allt vad det innebär. Han gjorde ju dessutom vad alla bör göra i dylika situationer och lämnade fotbollen vid sidan av och var hos familjen. Borde vara givet att göra så men tyvärr gör inte alla människor se.
Det verkar helt enkelt, förutom hans fotbollskvalitéer, vara en beundransvärd människa.
Citera
2017-03-20, 15:18
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Mer äkta om du tog en paus under de bra åren 2001-2008 för att återkomma 2009 när det gick utför.

Det ska erkännas att jag egentligen aldrig haft ett stort fotbollsintresse fören från 2009 och framåt men jag hade en period som barn när min pappa tog med mig på lite matcher (han gick med mig och vi stod i Bajenklacken trots att han är gnagare) och jag kollade tabellerna och liknande. Jag skulle säga att det var från 1998/1999 tills 2008 som jag helt enkelt inte följde Hammarby speciellt mycket. Så det stämmer att jag missade mycket av storhetsperioden för fotbollslaget. Det år jag var som mest aktiv i att gå på matcher och liknande var faktiskt 2012. Inte den typiska utvecklingen skulle jag tro
Citera
2017-03-20, 15:19
Medlem
MrSkargards avatar
Felix Beijmo ryktas till Djurgården. Känns som att klubben behöver en stabil mittback och en pålitlig anfallare snarare än en ung högerback som aldrig spelat i Allsvenskan förut.
Senast redigerad av MrSkargard 2017-03-20 kl. 15:32.
Citera
2017-03-20, 19:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Blev mest förvånad, skulle aldrig kunna föreställa mig att intresset skulle försvinna sådär. Nåja
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Felix Beijmo ryktas till Djurgården. Känns som att klubben behöver en stabil mittback och en pålitlig anfallare snarare än en ung högerback som aldrig spelat i Allsvenskan förut.
Björkström är ju allsvenskans mest utskällda spelare så lite logik finns det i ryktena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in