2017-02-01, 07:55
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag är ju livrädd att AIK eller Malmö kommer lägga ett par, tre miljoner på Sarfo. Pengar finns, uppsidan är enorm, och i värsta fall kommer man få en bollspelare som med bollen vid fötterna är bland de bättre i svensk fotboll.
Tror inte AIK kommer att gå för honom, i alla fall inte detta fönster. Då hade man inte sagt att det är Olsson som ersätter Ofori, för visst är Sarfo och Ofori väldigt lika varandra i spelet?

Vet att AIK var där och nosade för 1-2 år sedan men då pratades det om att man backade för att det var mycket struligt runt honom i det privata. Det är i och för sig ingenting som har stoppat AIK tidigare, men efter de problem som varit med T.Bangura vid ungefär den tidpunkten tror jag att man var särskilt restriktiva. Du kanske har bättre koll på vad det gällde eller om det bara var snack? För övrigt obegripligt att ingen allsvensk klubb plockade honom inför förra säsongen kan jag tycka.
Citera
2017-02-01, 08:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag är ju livrädd att AIK eller Malmö kommer lägga ett par, tre miljoner på Sarfo. Pengar finns, uppsidan är enorm, och i värsta fall kommer man få en bollspelare som med bollen vid fötterna är bland de bättre i svensk fotboll.

Han är nog endast aktuell om någon lämnar. Vi har det fullt på mittfältet och det är ju inte omöjligt att Hamad kommer på det.

Men jag byter gärna ut Sana mot Sarfo.
Senast redigerad av mishima 2017-02-01 kl. 08:37.
Citera
2017-02-01, 08:59
Medlem
kostymnisses avatar
DIFs grej igår när alla trodde/hoppades på Källström men det blev nån afrikan (som kan visa sig vara grym dock,har ingen aning själv om honom...) känns som när blåvitt en morgon gick ut med att man skulle presentera något stort förvärv under eftermiddagen.
Vartenda forum etc var helt till sig och när sedan presskonferensen sändes var det nåt j-a kontokortsföretag man signat som sponsor... Det där var INTE poppis.

Nåja, en del snack om Kim till såväl DIF, Häcken och några yrar om oss iom gbgkopplingen.
Jag har egentligen bara en enda sak som kunnat få folk att koppla ihop honom med oss istället för Häcken om han nu väljer Gbg och det är att vi har en riktig fotbollsplan. Kim tillhör ju dom som sågat plasten.
Nu ser jag dock inte ens till 1% chans att han väljer oss utan tror han väljer att flytta hem och lägger av. Han har pengar så han klarar sig, det äldsta barnet är i skolåldern (sju) varvid det vore helt logiskt att låta dom gå i samma skola så gott som hela skolgången.
Brister motivationen i Grasshoppers lär det inte vara mer lockande att resa till en bortamatch 50-60 mil bort på plast...

Själva är det mer eller mindre nu vi kan börja jaga spelare som inte fick vad dom ville i det stora fönstret...
Citera
2017-02-01, 09:06
Medlem
snurresnigels avatar
Äh Bosse hade nog aldrig gjort så om inte Kim är väldigt nära! Bosse gillar att retas och överraska. Vi ryktas dra i Kim och han förhandlar om att bryta kontraktet och har hintat om att flytta hem.. 1 + 1.

För två-tre år sedan hade man ju varit rejält missnöjd över en okänd Afrikan. Men efter att vi haft fyra stycken här på sistone som utvecklats och gått för stora summor så blir man ju nästan glad av att höra om att vi plockar in en till, som är med i Senegals U20-landslag (12 mål på 12 matcher) och haft ögon på sig från större klubbar. Självklart måste vi dock ha in en mer etablerad anfallare också!
Senast redigerad av snurresnigel 2017-02-01 kl. 09:21.
Citera
2017-02-01, 09:37
Avslutad
investeringen är redan betald med Oforis övergång till AIK samt kontraktet tills igår. Sedan pengar från Quaisons övergång till mainz
Citera
2017-02-01, 10:46
Medlem
Salorms avatar
GOIF Kåre slängde ut på facebook att Kim är deras första nyförvärv. Vore helt fantastiskt!
Citera
2017-02-01, 11:26
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
investeringen är redan betald med Oforis övergång till AIK samt kontraktet tills igår. Sedan pengar från Quaisons övergång till mainz

AIK ser ruggigt starka ut iår.

Får hoppas att mitt bajen gör några smarta värvningar fram tills Mars.
Citera
2017-02-01, 12:04
Medlem
eternussermos avatar
Lite bitterhet kan anas hos Peking, men summan verkar högre än vad som tidigare rapporterats?

http://www.fotbolldirekt.se/2017/02/01/pa-fd-norrkopingsbasen-om-aik-kuppen-vi-bjod-plus-10-miljoner/

Många trodde det skulle bli hemkomst till IFK Norrköping. Men i går presenterades Kristoffer Olsson av AIK. Norrköpings ordförande Peter Hunt säger att man inte var beredda att gå så långt som AIK:
– Totalt sett blir det här en väldigt dyr affär för AIK, säger Hunt till FotbollDirekt.se

....
Ett åttasiffrigt belopp?

– Plus 10 miljoner. Då har vi inte heller räknat in vidareförsäljningar och inte heller lönesats. Så totalt sett blir det för AIK en väldigt dyr affär. Men det är deras beslut, och det lägger inte jag mig i.
Senast redigerad av eternussermo 2017-02-01 kl. 12:11.
Citera
2017-02-01, 12:06
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
AIK ser ruggigt starka ut iår.

Får hoppas att mitt bajen gör några smarta värvningar fram tills Mars.

Utveckla gärna det.

Ofori, Obasi, Carlgren, Hooiveld, Isak, Yasin, Chibuike, Eliasson, Nikolic och Etuhu ut (jag vet, vissa var ju redan utlånade och i princip borta osv).

Sonko, Olsson, Rebandi in.

Laget ser sämre ut än i fjol, eller missar jag något?

Edit: Visst, pengar finns. Men vart leder det? Goitom och Bahoui?
Senast redigerad av Ernst.Hugo 2017-02-01 kl. 12:17.
Citera
2017-02-01, 12:31
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
GOIF Kåre slängde ut på facebook att Kim är deras första nyförvärv. Vore helt fantastiskt!

Skulle inte förvåna om det var futsallaget men i fotbollsklubben blir det för tung konkurrens på mitten när de redan har Sveriges rappaste innermitt i sitt talanglag.
Citera
2017-02-01, 12:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Utveckla gärna det.

Ofori, Obasi, Carlgren, Hooiveld, Isak, Yasin, Chibuike, Eliasson, Nikolic och Etuhu ut (jag vet, vissa var ju redan utlånade och i princip borta osv).

Sonko, Olsson, Rebandi in.

Laget ser sämre ut än i fjol, eller missar jag något?

Edit: Visst, pengar finns. Men vart leder det? Goitom och Bahoui?

Rebandi?
Citera
2017-02-01, 12:43
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Rebandi?

Gick från Fotbollstransfers sida. Någon ung målvakt insåg jag nu när jag googlade lite. Dvs inte särskilt tungt namn på den listan antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in