2018-07-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Vad är problemet?

Kan någon snabbt berätta vad alla gnäller om här?

Vems gnäll specifikt? Du får läsa tråden och bilda dig en uppfattning helt enkelt.
Citera
2018-07-20, 19:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Utbilda mig behöver du inte göra. Dina åsikter får du ha om du vill. Verkar som du inte förstår hur gruppen fungerar.
Ser att diskussioner förs hela tiden på FB i olika trådar, sidor och grupper. Det du gör att som alla andra gör. Plocka ut någon/några och sen dömer du en hel grupp på 75000 pers. Det är vad ni gör här.
Ditt inlägg tycks snarast bekräfta tesen att gruppen inte behövs och bara skapar irritation och ökar polariseringen. Du och dina gelikar framför hela tiden gruppens storlek som ett argument men ...
Citat:
Jag pratade med en person igår som är med i gruppen. Varit med i över 1år tydligen men som hon hade glömt bort helt.
... många är uppenbarligen medlemmar utan att vara medvetna om det. VAD är det för mening med många medlemmar om medlemmarna inte är medvetna om att de är medlemmar?
Citat:
Sen när jag läser en hel del av de så kalkade ”bevis” som finns här från enskilda personer, mycket från twitter så är det enskildas kommentarer från någon tråd nånstans.
Sen tolkar ni det som hat. Tycker ni har en konstig syn på vad hat är isåfall.
I tråden diskuterar vi gruppen och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc.
Citat:
Ni tar ju aldrig diskussioner utan sitter här och skiter knäck och lägger upp twitterlänkar till någons kommentar.
Diskussioner pågår hela tiden i tråden. Det är du som kommer med osakliga inlägg. På vilket sätt bidrar utsagan ”sitter här och skiter knäck” till diskussionen menar du?
Citat:
Sen är det Facebook som bestämmer över sin plattform. Inte jäh.
Det är något som inte går in i era skallar tydligen
VEM eller VILKA är det som INTE förstår att det är Facebook som bestämmer över sin plattform?
Citera
2018-07-22, 11:14
Medlem
Koyaks avatar
En av dom senare aktionerna har varit på AFS (Alternativ för Sverige), ett inlägg där AFS poserar på något brandhärjat område och hjälper till med brandsläckning.
Kommentatorsfältet är överröst av hån och hat mot dom och det är i stort sätt bara #jagärhär-folk som står för kommentarerna och memesen.
Afs är ju numera en godkänd hatkyckling verkar det som.
Citera
2018-07-22, 15:38
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
En av dom senare aktionerna har varit på AFS (Alternativ för Sverige), ett inlägg där AFS poserar på något brandhärjat område och hjälper till med brandsläckning.
Kommentatorsfältet är överröst av hån och hat mot dom och det är i stort sätt bara #jagärhär-folk som står för kommentarerna och memesen.
Afs är ju numera en godkänd hatkyckling verkar det som.

Snarare att marxisterna upptäckte att AfS är värre än SD tok för sent. Då de måste koncentrera flera månaders hat på kort tid.
Citera
2018-07-28, 09:08
Bannlyst
JÄH tänker stå utanför vallokaler den 9 september och se till att du röstar "rätt"

Saxat ur Minas inlägg igår i JÄH:
Citat:
#röstamermänskligt.

Kampanjen går, precis som det låter, ut på "MER mänsklighet" i politiken.

Och innebär att alla vi engagerade människor runt om i Sverige, ska pimpa upp byråer, ställa ut dom bredvid partiernas valstugor eller på andra strategiska ställen och försöka få till möten irl med människor för att prata om mänskliga rättigheter, demokrati, mod, rädsla, xenofobi, trygghet - allt som har med samhällets grundvalar att göra.

Sedan på valdagen ska vi även gå ut till våra eller andras vallokaler och bara vara närvarande, stötta och peppa folk som röstar.

Det här är ju skandal!
Citera
2018-07-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Det här är ju skandal!

"Sedan på valdagen ska vi även gå ut till våra eller andras vallokaler och bara vara närvarande, stötta och peppa folk som röstar."

Jag fattar inte, varför skulle jag (eller någon annan) behöva "stöttning" när jag röstar? Det är väl inget jävla maraton jag ska ut och springa?
Citera
2018-07-28, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
"Sedan på valdagen ska vi även gå ut till våra eller andras vallokaler och bara vara närvarande, stötta och peppa folk som röstar."

Jag fattar inte, varför skulle jag (eller någon annan) behöva "stöttning" när jag röstar? Det är väl inget jävla maraton jag ska ut och springa?

Det är kod för att de kommer manipulera såna som inte vet vad de vill rösta på och vänder sig till JÄH i tro om hjälp. En av JÄH:s nyblivna administratörer är lägligt nog riksdagskandidat för MP lagom till valet och lägg därtill Minas öppna motstånd mot SD så har vi här valsabotörer.
Citera
2018-07-28, 13:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det är kod för att de kommer manipulera såna som inte vet vad de vill rösta på och vänder sig till JÄH i tro om hjälp. En av JÄH:s nyblivna administratörer är lägligt nog riksdagskandidat för MP lagom till valet och lägg därtill Minas öppna motstånd mot SD så har vi här valsabotörer.
Jag gick igenom de personer som listas som kontaktpersoner för dessa valbyråer och det förelåg ingen tydlig koppling till #jagärhär. Det som dominerar totalt är aktivister för ensamkommande. Cirka 80 procent var engagerade i VISU (bland dessa ordföranden för organisationen), arbetade med ensamkommande eller hyste ensamkommade som inneboende.

Det antyder också vad som ligger bakom kravet "Valkampanjen är öppen för alla som är för mänskliga rättigheter, demokrati, ickevåld och står bakom svensk diskrimineringslagstiftning" - den som är emot en strikt invandringspolitik och utvisning av män utan skyddsskäl göra sig icke besvär.

Jag är inte förvånad över att Mina Dennert uppmanar #jagärhär att delta i detta och visar än en gång vilken typ av organisation det handlar om.

Skrev mer om den nya gruppen här:
(FB) Aktivistgrupp vill peppa dig att #röstamermänskligt i valet
Citera
2018-07-28, 13:37
Medlem
jay.simpsons avatar
Är inte det här olagligt och bör anmälas? Hur har media reagerat om Afs, med och SD supportar går ut för att kolla så medborgare röstar rätt röstar för ett ansvarsfullt Sverige. Det har blivit en skandal utan dess like och partierna har förbjudits fortare än jag hinner säga systemkollaps.
Citera
2018-07-28, 14:06
Medlem
Citat:

Ja men vadå, ska de stå utanför vallokalerna och verbalt försöka påverka hur folk röstar? Som någon form av demonstrationer? Det bör vara ytterst få väljare som på valdagen går ner till vallokalen och är osäkra på var de ska lägga rösten.

För övrigt, är den typen av politisk lobbyism (eller aktivism om det nu är en mer korrekt benämning) vid vallokalerna ens tillåten enligt lag?
Senast redigerad av Kallfusion 2018-07-28 kl. 14:45.
Citera
2018-07-28, 18:34
Medlem
Tycker det här visar perfekt vilket sorts samhälle som #jagärhär förordar:

#Jäh's moderator skriver detta inlägg och jag ser inget problem med detta egentligen (skrivet på Aftonbladets artikel om att Regeringen vill förbjuda rasistiska organisationer):
Citat:
Emma S Nilsson Att nazister får lov att hålla torgmöten stup i kvarten och sprida sin dynga skickar signaler om att samhället anser att det är ok, vilket självklart bidrar till en normalisering av rasism och nazism. Det är en mycket farlig utveckling som bidrar till att dessa organisationer successivt trappar upp, vilket vi tydligt kunna se det senaste året.

Nu verkar det alltså äntligen som att regeringen tillsammans med oppositionen planerar att förbjuda nazistiska och rasistiska organisationer genom att använda sig av Regeringsformens andra kapitel, paragraf 24, som ger rätt att förbjuda sammanslutningar som innebär förföljelse av en folkgrupp på grund av etniskt ursprung, hudfärg eller annat liknande förhållande. Det skulle innebära att det blir omöjligt för nazist- och rasistorganisationer att få demonstrations- och mötestillstånd från polisen. Tack och lov för det, för det är faktiskt helt galet att de har tillåtits skrika ut sitt hat på våra gator under så lång tid.

Detta i sig är inget problematiskt i sig, problemet uppenbarar sig bara senare när samma människa försvarar vänsterextremister i samma post.

Random person skriver:
Citat:
XXXXXX XXXXXXXXX Förbjud även vänsterextremisters organisationer och islamistiska... rätt ska fan vara rätt
Därpå svarar sedan en annan person:
Citat:
XXXX XXXXXXXX Varför förbjuda organisationer som står upp för allas lika värde men emot rasism och nazism. Är du kränkt av att rassar och nassar förbjuds? Varför?
Och det är detta senare inlägg som Emma S Nilsson likar.

Så för att korta ner det hela så lyckas Emma S Nilsson i en och samma post visa att hon både tycker att man ska förbjuda åsikter som hon personligen inte gillar (dvs har ingenting med "rättvisa" att göra, mer hennes och således gruppens personliga tyckande) och även försvara vänsterextremister.

Sedan undrar dem varför folk tycker detta är problematiskt..

Lägg även märke till att Emma S Nilsson inte är någon random människa som inte har någon aning om att dem var tillagda i gruppen utan en mod som inte valts in demokratiskt utan personligen av gruppen av ~10pers med Dennerts och anhang.

Tycker detta lilla klipp är roligt att inflika i detta då det även visar vilka "fina gossar" det är som dessa försvarar, det så kallade "goda hatet"
https://twitter.com/hanifbali/status/800726569496952834 (videoklipp på 27sekunder)
Citera
2018-07-28, 19:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Tycker det här visar perfekt vilket sorts samhälle som #jagärhär förordar: […]
Ja, det är bedrövligt. Det är ett klassiskt fenomen med människor som, likt de i #jagärhär, inte respekterar andra människors åsikter. Våra förfäder förstod detta och gav oss bland mycket annat våra grundlagar. Men uppenbarligen behöver normer som grundläggande fri- och rättigheter värnas mot åsiktsfascister som #jagärhär. Det är ganska märkligt egentligen. VARFÖR tycks små grupper av människor hela tiden vilja styra över andras åsikter? VAD driver fram denna anomali? Jag tycker att #jagärhär är fascinerande eftersom de så tydligt visar ett skruvat tankemönster som jag inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in