2018-07-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Nej, efter uppdateringar som jag har kört på min ipad så kan jag nu inte se medlemslistan heller.
När jag skrev att jag kunde det hade uppdateringarna inte körts.

Kanske gled iväg lite där men för att svara på frågan, nej jag kommer inte åt medlemslistan längre.

Ok, gotcha. Så med andra ord var vi andra inte några lögnare ändå då.
Citera
2018-07-18, 19:46
Medlem
Citat:
Har plöjt igenom många sidor i denna tråd, läst hälften nu ca.

Så du har läst halva tråden och väljer fortfarande att ta #JÄH i försvar? Intressant.

Citat:
"Ni tappar den viktigaste delen i att hela tiden koppla allt vad folk skriver till gruppen?"

"...citat från enskilda människor och sen ordbajsa över en grupp."

"Det senaste har istället vara att plocka upp enskildas kommentarer och sen säga att detta är vad gruppen håller på med trots att det är den enskilde som faktiskt får skriva vad man vill."

Du har även läst halva tråden och fortfarande inte plockat upp det vi upprepat till leda, nämligen att som medlem i en grupp som utger sig för att arbeta för ett bättre samtalsklimat, mot hat och hot och dylikt så axlar man ett ansvar att faktiskt leva enligt dessa riktlinjer även privat. Annars urholkas hela meningen med gruppen om människor struntar i dess idébas när det passar dem.

Liknelser har tidigare gjorts med medlemmar i en Non Fighting-organisation som på fritiden går ut och startar slagsmål på stan, medlemmar i naturvårdsorganisationer som på fritiden går ut och dumpar miljöfarligt avfall i vattendragen osv. Det skulle inte färga av sig särskilt bra på dessa organisationer oavsett om dess medlemmar gjorde dessa för organisationen idébas-brytande aktiviteter "privat" eller ej och det kom fram, eller hur?

Där har du skillnaden på varför det även "privat" på nätet finns ett uppförande- och beteendekrav på medlemmar i #JÄH som inte existerar för någon som är medlem i tex en ornitologigrupp, knypplingsgrupp eller en grupp för cineaster. Beter sig kända #JÄH-medlemmar eller förespråkare som mobbande skithögar på nätet så framstår hela gruppens ideologi och idébas som ett meningslöst luftslott helt enkelt.
Citera
2018-07-18, 21:37
Medlem
FM2018s avatar
Och hur hade de tänkt stoppa hatet?
Citera
2018-07-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FM2018
Och hur hade de tänkt stoppa hatet?

Hat är ju bara en känsla, så det går givetvis inte att stoppa.
Citera
2018-07-19, 10:32
Medlem

Sotnosen

Citat:
Nej, efter uppdateringar som jag har kört på min ipad så kan jag nu inte se medlemslistan heller.
När jag skrev att jag kunde det hade uppdateringarna inte körts.

En uppenbar lögn. Förändringen ligger hos facebook inte i dina appar på ipaden, alltså det spelar ingen roll om du sitter med ett oupdaterat system och appar. Vem eller vilka i din omgivning tycker att det uttalandet är trovärdigt. Är det inte dags att avsluta farsen om att du inte är åtminstone medlem.
Citera
2018-07-19, 10:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Hat är ju bara en känsla, så det går givetvis inte att stoppa.
Precis. Dessutom tar sig #jagärhär rätten att egenmäktigt definiera VAD som är hat – alltså VAD andra människor KÄNNER. Det är alldeles oerhört. Snacka om skruvad och uppblåst självbild hos de som ger sig själva rätten att tala om för andra vad de känner.
Citera
2018-07-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Precis. Dessutom tar sig #jagärhär rätten att egenmäktigt definiera VAD som är hat – alltså VAD andra människor KÄNNER. Det är alldeles oerhört. Snacka om skruvad och uppblåst självbild hos de som ger sig själva rätten att tala om för andra vad de känner.

Jäh?Du menar Facebook? Gruppen kan inte bestämma över FB. Det är ett Amerikanskt företag som finns i hela världen. 1 miljard användare?
Å lilla jäh gruppen bestämmer?

Sen vill jag bara inflika att jag har läst och följt de senaste som skrivits i denna tråd. Däremot har jag läst kommentarerna här från början. Inte gjort i en handvändning. Jobbar på dagarna och en del nätter.
Citera
2018-07-19, 22:21
Medlem
Citat:

Har plöjt igenom många sidor i denna tråd, läst hälften nu ca.

Peace..
Varför engagerar du dig i det här totalt urspårade projektet. Du verkar ju ha fullt upp att göra ändå.
Tycker faktiskt synd om dig. Stänga ned andras hemsidor är ju inte normalt svenskt beteende.
Du kan ju själv se att våldsmän som man inte vill ta i ens med tång är djupt involverade i JÄH.
Hatmängden har faktiskt ökat sedan JÄH bärjade med sina massanmälningar som direkt leder till avstängningar.
Folk hatar er av samma anledning som folk hatar dem som framställer datavirus som minskar möjligheterna att använda en dator.
Ingen har blivit mer vänligt stämd till den globalistiska agendan genom er verksamhet.
Citera
2018-07-20, 08:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jäh?Du menar Facebook? Gruppen kan inte bestämma över FB. Det är ett Amerikanskt företag som finns i hela världen. 1 miljard användare?
Å lilla jäh gruppen bestämmer?

Sen vill jag bara inflika att jag har läst och följt de senaste som skrivits i denna tråd. Däremot har jag läst kommentarerna här från början. Inte gjort i en handvändning. Jobbar på dagarna och en del nätter.
Nej, jag menar givetvis #jagärhär. Det räcker inte att du läser tråden – du behöver förstå det som skrivs också. Gruppen gör ingen nytta, tvärtom agerar tongivande medlemmar och anhängare som åsiktspoliser och mobbare. Gruppen agerar inte alls enligt sitt syfte och gör väsentligt mer skada än nytta. Gruppens agerande skapar ”hat” i betydelsen ”avsky” och ”stark motvilja”, se vidare https://www.synonymer.se/sv-syn/hat. Som du ser kan ”hat” ges många olika betydelser, att känna avsky och stark motvilja mot vidriga mobbartyper är en sund reaktion.
Citera
2018-07-20, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, jag menar givetvis #jagärhär. Det räcker inte att du läser tråden – du behöver förstå det som skrivs också. Gruppen gör ingen nytta, tvärtom agerar tongivande medlemmar och anhängare som åsiktspoliser och mobbare. Gruppen agerar inte alls enligt sitt syfte och gör väsentligt mer skada än nytta. Gruppens agerande skapar ”hat” i betydelsen ”avsky” och ”stark motvilja”, se vidare https://www.synonymer.se/sv-syn/hat. Som du ser kan ”hat” ges många olika betydelser, att känna avsky och stark motvilja mot vidriga mobbartyper är en sund reaktion.

Utbilda mig behöver du inte göra. Dina åsikter får du ha om du vill. Verkar som du inte förstår hur gruppen fungerar.
Ser att diskussioner förs hela tiden på FB i olika trådar, sidor och grupper. Det du gör att som alla andra gör. Plocka ut någon/några och sen dömer du en hel grupp på 75000 pers. Det är vad ni gör här.
Jag pratade med en person igår som är med i gruppen. Varit med i över 1år tydligen men som hon hade glömt bort helt. Ändå blev hon uthängd som terrorist. Visserligen visste hon inte det förrän jag skickade dumpar från GRS/GS härjande och nu som nassarna har tagit över.
Läste någon kommentar att har man vart med en gång så straffas man på livstid.
Har vart ett tafatt försök att tysta ner gruppen men blev tvärtom till många högerfolks förtret.
Även vänsterextrema personer har gått på gruppen.

Sen när jag läser en hel del av de så kalkade ”bevis” som finns här från enskilda personer, mycket från twitter så är det enskildas kommentarer från någon tråd nånstans.
Sen tolkar ni det som hat. Tycker ni har en konstig syn på vad hat är isåfall.

Jäh har blivit massanmäld rätt länge nu men gruppen är fortfarande kvar på Fb. Och på twitter är det väl ingen grupp någonstansvad jag vet utan personer som twittrar.

Ni tar ju aldrig diskussioner utan sitter här och skiter knäck och lägger upp twitterlänkar till någons kommentar.
Sen är det Facebook som bestämmer över sin plattform. Inte jäh.
Det är något som inte går in i era skallar tydligen.
Citera
2018-07-20, 16:48
Medlem
löls avatar
Vad är problemet?

Kan någon snabbt berätta vad alla gnäller om här?
Citera
2018-07-20, 18:44
Medlem
Citat:
"Plocka ut någon/några och sen dömer du en hel grupp på 75000 pers. Det är vad ni gör här."

"Sen när jag läser en hel del av de så kalkade ”bevis” som finns här från enskilda personer, mycket från twitter så är det enskildas kommentarer från någon tråd nånstans."

"Och på twitter är det väl ingen grupp någonstansvad jag vet utan personer som twittrar."

Av någon anledning verkar du ha missat mitt svar till dig några kommentarer upp där jag svarar på ungefär samma saker från dig som jag nu citerat från ditt senaste inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du har även läst halva tråden och fortfarande inte plockat upp det vi upprepat till leda, nämligen att som medlem i en grupp som utger sig för att arbeta för ett bättre samtalsklimat, mot hat och hot och dylikt så axlar man ett ansvar att faktiskt leva enligt dessa riktlinjer även privat. Annars urholkas hela meningen med gruppen om människor struntar i dess idébas när det passar dem.

Liknelser har tidigare gjorts med medlemmar i en Non Fighting-organisation som på fritiden går ut och startar slagsmål på stan, medlemmar i naturvårdsorganisationer som på fritiden går ut och dumpar miljöfarligt avfall i vattendragen osv. Det skulle inte färga av sig särskilt bra på dessa organisationer oavsett om dess medlemmar gjorde dessa för organisationen idébas-brytande aktiviteter "privat" eller ej och det kom fram, eller hur?

Där har du skillnaden på varför det även "privat" på nätet finns ett uppförande- och beteendekrav på medlemmar i #JÄH som inte existerar för någon som är medlem i tex en ornitologigrupp, knypplingsgrupp eller en grupp för cineaster. Beter sig kända #JÄH-medlemmar eller förespråkare som mobbande skithögar på nätet så framstår hela gruppens ideologi och idébas som ett meningslöst luftslott helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in