2018-08-11, 21:11
Medlem
Scrollade igenom facebook - Svt nyheter om Jimmy Åkessons tal som han höll idag... Det finns många återkommande kommentarer från denna människa på facebook som andra har påpekat tidigare i tråden https://imgur.com/a/R2oZ7kT
Citera
2018-08-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntlerdBeard
Scrollade igenom facebook - Svt nyheter om Jimmy Åkessons tal som han höll idag... Det finns många återkommande kommentarer från denna människa på facebook som andra har påpekat tidigare i tråden https://imgur.com/a/R2oZ7kT

Det är ju "sakligt" och "god ton" förstår du väl, speciellt med tanke på hur många admins/moderatorer och medlemmar från #JÄH som finns närvarande som inte fördömmer hennes sätt att uttala sig.

Sotnosens säger att det är "högern" som hatar genom anonyma konton med mera men här ser vi ganska tydligt att vänstern är ganska duktiga på att hata dem med, anonyma konton eller ej.

Länk till kommentars-fältet: https://www.facebook.com/svtnyheter/posts/2176632079032987

ÅTERIGEN om #JÄH är opolitiska som dem påstår sig vara varför är dem bara där för att markera mot SD utan att nämna ett ord om alla andra "hatare" i kommentars-fältet?

Man liknar honom vid diktatorer, Trump, etc etc och tycker det är "helt okej" för det är ju okej att hata på vissa personer?
Samtidigt som man predikar "människors lika värde" t.ex
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-11 kl. 22:05.
Citera
2018-08-12, 14:45
Medlem
#JÄH säger sig stå för saklighet och opolitiskhet. Är då ganska intressant när man kan hitta #JÄH företrädare i ett kommentarsfält som detta där man ser kommentarer som denna:

Citat:
Men vilka folkmord är det du tror att Stalin och Mao begått?

Citat:
Nope! När offren för en rad enorma naturkatastrofer, förluster i långa och svåra inbördeskrig m.m. räknats bort, återstår i Sovjetunionen ett antal hundra tusen som mördats.

Blodigt som fan, men inga 100 miljoner.

Citat:
Leve antifa!

Samtidigt finns gillningar på inlägg i trådarna från både Theresa Kristiansen och Per Bengtsson, båda #JÄH medlemmar.

Märkligt hur det verkar finnas #JÄH på plats men man gör inget åt saken när man ser folk som faktiskt förnekar folkmord med mera.

https://www.facebook.com/AktuelltFokus/posts/1796710350405181?hc_location=ufi kommentarsfältet i sin helhet. Alltså vad fan är världen på väg..

Edit: Skulle inte förvåna mig om det finns fler #JÄH i kommentarerna och gillningarna, var bara dessa 2 jag kände igen direkt.
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-12 kl. 14:49.
Citera
2018-08-12, 16:43
Medlem
God ton enligt en #JÄH medlem, inlägget är skrivet om Jimmie Åkesson, SD:
Citat:
XXXXX XXXXXXXXX Vilken nolla och hycklare han är.

Än värre är folket som går på hans skitsnack.
WT människor utan empati, intelligens och sunt förnuft.

Skrämmande.
Skäms att vi har så många Sverigehatare och Landsförrädare som tänker rösta på detta vidriga parti.

En röst på SD är ett hatiskt val mot Sverige.
Ett hån.

Låt er inte luras av SD.
Har ni ens löst deras partiprogram?
Som kvinna är SD det sista partier dom borde rösta på om dom inte vill gå tillbaka till medeltiden.

Våga vägra SD.

Gillas av #JÄH medlemmen Britt-Marie Zweifel .

Någon som seriöst tror att människor står för "god ton" samtidigt som dem inte har några problem att kalla folk för "WT" (white trash), intelligensbefriade, med mera?
Citera
2018-08-12, 20:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
God ton enligt en #JÄH medlem, inlägget är skrivet om Jimmie Åkesson, SD:

Gillas av #JÄH medlemmen Britt-Marie Zweifel .

Någon som seriöst tror att människor står för "god ton" samtidigt som dem inte har några problem att kalla folk för "WT" (white trash), intelligensbefriade, med mera?
Det kanske mest bisarra med dessa människors ständiga inlägg och kommentarer är tomheten och elakheten. Det finns ingen substans. Inget sakligt innehåll. Bara elaka och osakliga anklagelser mot andra. Det finns inga fakta. Ingen analys. Inget resonemang. Bara småsinta och elaka personangrepp. Det är symtomatiskt för dessa människor tycker jag.
Citera
2018-08-13, 17:22
Medlem
I Aftonbladets artikel om SD:s valarbetare som blev fysiskt attackerad så visar en "god" #JÄH:are återigen vad man besitter för åsikter:

Citat:
det är väl inte konstigt att ungdomarna beter sig så säger att ni är rasister är ju sant tål ni inte saningen?

Gillas av Anki Nilzén, #JÄH medlem

Massor av människor tar avstånd från fysiska attacker på meningsmotståndare i kommentarsfältet, men inte våran "goda" #JÄH medlem.

Det är väl inte konstigt om folk vill misshandla en för att man besitter fel åsikter? Eller?
Citera
2018-08-13, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Ni ringar tillsammans in Sotnosens framfart i tråden rätt bra. Det, och att frenetiskt klippa och klistra in sina egna långa haranger sedan tidigare som oftast helt saknar relevans för den pågående diskussionen. Men upprepas ska de likt förbaskat. Antingen gör hen vad den kan för att bara åstadkomma "white noise" i textform, för att trötta ut och punktera diskussionen - inte helt olikt det #JÄH själva sysslat med i sociala medier. Eller så är hen på riktigt oförmögen att ta till sig vad folk skriver och faktiskt tror att det hen skriver har relevans för tråden och diskussionen. Jag tror nog på det första. Speciellt då tillvägagångssättet liknar andra JÄH-försvarares beteenden tidigare i trådens historia.

Att totius och några till med en dåres envishet fortsätter ställa diagnoser eller kalla mig saker få man väl göra då. Härskartekniker finns det gott om.

I många fall där ni tar upp exempel om sk God ton, är fan i mig patetiska exempel.
I denna tråd så verkar alla meningar som inte är Jesus kristus fromma land och exempel från meningar i en barnbok från 1 års åldern som hat.
Ni är rätt patetiska i att ta upp exempel.
Att några svävar ut och inte hör till jäh. Visst, fine, jag köper det. Ni drar fortfarande hela gruppen till svars.
Att sen försvara nassarna att dom tagit över uthängningen av jäh medlemmar gör det inte bättre heller.

Ni är bara rädda.. att en grupp pratar mer än vad ni kan hota till tystnad gör att brunränderna i era kallingar ökar för varje dag.

Väx upp, å ta diskussionerna i sociala medier istället.
Citera
2018-08-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Att totius och några till med en dåres envishet fortsätter ställa diagnoser eller kalla mig saker få man väl göra då. Härskartekniker finns det gott om.

I många fall där ni tar upp exempel om sk God ton, är fan i mig patetiska exempel.
I denna tråd så verkar alla meningar som inte är Jesus kristus fromma land och exempel från meningar i en barnbok från 1 års åldern som hat.
Att några svävar ut och inte hör till jäh. Visst, fine, jag köper det. Ni drar fortfarande hela gruppen till svars.
Att sen försvara nassarna att dom tagit över uthängningen av jäh medlemmar gör det inte bättre heller.

Ni är bara rädda.. att en grupp pratar mer än vad ni kan hota till tystnad gör att brunränderna i era kallingar ökar för varje dag.

Du säger hela tiden att vi ska gå ut och ta diskussionen på sociala medier men då kan du vara föredöme och posta dina personliga uppgifter här då?
Med tanke på vad som syns på t.ex FB så borde du inte ha något problem med detta eller?

Återigen så har #JÄH medlemmar och mods ställt krav på Hanif Bali att han ska ta ansvar för sin "klan" (har påpekat detta för dig tidigare men du verkar ha helt skitit i det..) och Katerina Janouch för sin "svans" så varför skulle inte #JÄH göra samma sak?
Eller försöker du bara få gruppen att framstå som hycklare?

Säger även ganska mycket om dig själv när du säger det är "patetiska exempel" som tas upp när jag t.ex länkar till #JÄH:are som inte verkar ha något problem med fysiska attacker mot meningsmotståndare.
Eller du kanske tycker är sånt här är okej?
Citat:
Micke Andersson Kan ju hoppas på att Åkesson & Co. är i stugan när det brinner - ett problem mindre 😂😂😉

Citat:
Micke Andersson
Added by Görel Envall on 2 November 2017

Det är ju väldigt "goda" människor som håller på och skämtar (hoppas jag) om att man vill att en partiledare ska dö i en brand.

Eller det kanske är sånt här du syftar på när du pratar om dena "goda tonen"?

Citat:
Micke Andersson Och dessa inavlade SD:are syns överallt pga obegriplig text, odugliga på att stava, nazistiska synpunkter och så sjukt lågutbildade att en amöba fattar mer OCH bättre - galet är bara förnamnet!

Självklart ska INGET parti "samarbeta" med nynazister som SD, självklart INTE...Tjing!

Citat:
Roland Melin
Ringer man till nollorna på landsbygden och till Danderyd, Långedrag och Kungsbacka så får man de svar man vill ha.

Citat:
Roland Melin
Added by Jens Rosbäck on 20 November 2016

Verkar ha riktigt fin människosyn på dem som tycker olika inne i gruppen måste jag säga!

Edit: Visst kanske något av mina exempel inte är lika grova som andra men är mer ute av att visa mängden av personer i #JÄH som inte har något emot att håna folk som har (i deras ögon) fel åsikt.
Kan ge dig många mer exempel om du är intresserad av skit #JÄH:are säger
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-08-13 kl. 22:02.
Citera
2018-08-13, 22:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[…] ta diskussionerna i sociala medier istället.
Men snälla du, vi diskuterar ju för fullt här på Flashback! Här diskuterar vi gruppen och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc. #Jagärhär är en obehaglig grupp som INTE ALLS motsvarar vad den utger sig för att vara.

Du får gärna ge något exempel där medlemmar från #jagärhär för en saklig diskussion. Hittills har ingen kunnat visa något sådant exempel. Det är bara osakligheter och personangrepp. Precis som du håller på med.
Citera
2018-08-13, 22:21
Medlem
Citat:

Vad har den här harangen att göra med det faktum att du saknar förmågan att föra en koherent diskussion?
Citera
2018-08-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Du säger hela tiden att vi ska gå ut och ta diskussionen på sociala medier men då kan du vara föredöme och posta dina personliga uppgifter här då?
Med tanke på vad som syns på t.ex FB så borde du inte ha något problem med detta eller?

Återigen så har #JÄH medlemmar och mods ställt krav på Hanif Bali att han ska ta ansvar för sin "klan" (har påpekat detta för dig tidigare men du verkar ha helt skitit i det..) och Katerina Janouch för sin "svans" så varför skulle inte #JÄH göra samma sak?
Eller försöker du bara få gruppen att framstå som hycklare?

Säger även ganska mycket om dig själv när du säger det är "patetiska exempel" som tas upp när jag t.ex länkar till #JÄH:are som inte verkar ha något problem med fysiska attacker mot meningsmotståndare.
Eller du kanske tycker är sånt här är okej?

Det är ju väldigt "goda" människor som håller på och skämtar (hoppas jag) om att man vill att en partiledare ska dö i en brand.

Eller det kanske är sånt här du syftar på när du pratar om dena "goda tonen"?

Verkar ha riktigt fin människosyn på dem som tycker olika inne i gruppen måste jag säga!

Edit: Visst kanske något av mina exempel inte är lika grova som andra men är mer ute av att visa mängden av personer i #JÄH som inte har något emot att håna folk som har (i deras ögon) fel åsikt.
Kan ge dig många mer exempel om du är intresserad av skit #JÄH:are säger

Vad menar du? Syns på Facebook????
Citera
2018-08-13, 23:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du Totius. Lilla vän, du har ställt diagnoser, sagt att jag är oförmögen, ingen läsförståelse osv osv. Sen säger du att jag kör med personangrepp?

Du Totius, känns som att du nog ska kolla i backspegeln lite.
Backspegeln visar att alla dina inlägg är ungefär likadana. Du klagar på vad folk skriver, kommer med mer eller mindre oförskämda påhopp, påstår att vi bara är rädda (oklart för vad), babblar om brunränder i kallingar och så vidare. Det är bara osakligheter, dumheter och påhopp. Trams.

Alla sakfrågor viftar du hånfullt bort utan att ens försöka bry dig om frågan eller ge ett adekvat svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in