2019-02-16, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du bevisar själv att ni ÄR odrägliga, självgoda och osakliga.
Du avfärdar era ”motståndare” som ”knäppisar” istället för att diskutera på sakliga grunder. Du sätter era åsikter över ”motståndarens” åsikter. Därmed visar du att ni brister i saklighet och i respekt för andra människors åsikter. Du visar själv att ni är odrägliga, självgoda och osakliga kräk.
Det går inte att diskutera med näthatare på saklig grund, det är fullständigt omöjligt.
Citera
2019-02-16, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Jag har inte sociala resurser att kunna bygga upp en motsvarighet, men försöker bidra på andra sätt. Använda plattformar som bidrar till en intellektuell och sansad debatt så som Motpol, berömma och stödja poddare och andra debattörer som på olika sätt försöker bredda debatten utan att elda på hat, samt i allmänhet själv försöka hålla god ton oavsett sammanhang. Men jag sitter ju i samma sociala och politiska bubbla som andra givetvis och det enda som kan påverka det i det stora hela är personer med stort inflytande över debattlandskapet.

Nu säger jag inte att det är JÄH eller att de på något sätt är centrala i den diskussion, men de bryter ju knappast mot samma mönster. Då har jag också svårt att se hur de skulle göra något större avtryck i förlängningen.
Du har en poäng där! Det är därför jag försöker att göra gänget tuffare. Kan låta lite snålt att svara nättroll med det goda ordet när de egentligen skulle ha sig en rejäl dagsedel så som de beter sig mot andra. Men faktum är att överallt, nästan, vi beger oss till för att skriva gott försvinner ganska snart trollen.
Citera
2019-02-16, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den som själv framhåller sin egen s.k. godhet är de facto självgod.

SJÄLVGOD: "som anser sig själv vara god l. utmärkt l. förträfflig"/SAOB

då är vi inte självgoda då för vi hävdar inte alls att vi är goda eller något annat. Vi hävdar däremot att vi använder det goda ordet i samtal med idioterna på nätet.
Citera
2019-02-16, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Och där direkt så kunde du inte argumentera med något vettigt utan att endast hinta mot att jag är en näthatare själv för att jag ställer kritiska frågor. Om man inte har något vettigt argument själv så försöker man brunmåla eller på annat sätt nedvärdera/håna motparten.
Väldigt god ton av dig där.

"Om du inte näthatar själv så hade du definierat "näthat" på ett annat sätt." är precis vad du säger bara skrivet i klarskrift. Snacka om att ha skygglappar på och därigenom totalt skita i vad någon annan tycker är "näthat".

Men då kanske du kan förklara varför detta INTE är näthat?!:

Ett enormt hyckleri som påvisas av de #JÄH utsänt "goda" som inte bryr sig ett jota när "fel" människor blir kallade för slödder, sinnesslö med mera. Vilken jäkla skämtgrupp.
Vi är alla människor som kan göra fel. Som grupp är uppgiften dock kristallklar, vi använder det goda ordet i samtal med näthatare. Det hjälper liksom inte att slå tillbaka, vi duckar bara och går vidare.
Citera
2019-02-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Våra medmänniskor är inte ondskefulla, det är bara näthatare och svärjisar som är det. De är få men skitar desto mer ner än mångdubbelt vanliga människor. Men där vi går in och lindar in deras näthat i det goda ordet försvinner de snabbt för de är inte bara onda, de är fega också.

Vad är näthatare och svärjisar för något? Är det någon typ av er påhittad ondskefull fiende ni måste kämpa mot? Det stämmer hur som helst inte då jag sett er febriga, hysteriska nätmobb drabba -ALLA- i de kommentarsfält ni valt att infestera som inte delar er homogena åsikt.

Men åter om er "godhet" som du hävdar att ni, besitter. Anser JÄHs medlemmar att deras meningsmotståndare har ondskefulla åsikter och att de själva står för godheten i kommentarsfälten? Vad är det för ondska månntro? Är det biblisk, demonisk och rent djävulsk ondska och är er godhet motpolen till detta? Är JÄH ett religiöst samfund?
Citera
2019-02-16, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Vad är näthatare och svärjisar för något? Är det någon typ av er påhittad ondskefull fiende ni måste kämpa mot? Det stämmer hur som helst inte då jag sett er febriga, hysteriska nätmobb drabba -ALLA- i de kommentarsfält ni valt att infestera som inte delar er homogena åsikt.

Men åter om er "godhet" som du hävdar att ni, besitter. Anser JÄHs medlemmar att deras meningsmotståndare har ondskefulla åsikter och att de själva står för godheten i kommentarsfälten? Vad är det för ondska månntro? Är det biblisk, demonisk och rent djävulsk ondska och är er godhet motpolen till detta? Är JÄH ett religiöst samfund?
Nej, det finns inget religiöst i #jagärhär men det finns mycket godhet vilket inte är samma sak som religiöshet. I övrigt är dina frågar för långt från verkligheten för att kunna svara på.
Citera
2019-02-16, 22:15
Medlem
Citat:
Du har en poäng där! Det är därför jag försöker att göra gänget tuffare. Kan låta lite snålt att svara nättroll med det goda ordet när de egentligen skulle ha sig en rejäl dagsedel så som de beter sig mot andra. Men faktum är att överallt, nästan, vi beger oss till för att skriva gott försvinner ganska snart trollen.

Är det helt plötsligt nättroll ni kämpar emot? I andra kommentarer skriver du att det är "näthatare" det handlar om, i ännu någon annan kommentar är det "idioter" du beskriver.

Jag antar att det i själva verket är vilka människor som helst du irriterar dig på vars åsikt du inte delar och/eller vars argument du inte rår på som tilldelas dessa epitet och får er mobb efter sig.
Citera
2019-02-16, 22:24
Medlem
Citat:
Nej, det finns inget religiöst i #jagärhär men det finns mycket godhet vilket inte är samma sak som religiöshet. I övrigt är dina frågar för långt från verkligheten för att kunna svara på.

Du menar med andra ord att du slingrar dig?

Men om det nu inte är godhet och ondska i biblisk mening du pratar om, definiera då vad godhet är i #JÄHs ögon, och vad är ondska? Hur går resonemanget när ni stämplar någon som "ondskefull" baserat på att dennes åsikter
nte rimmar med era egna?
Citera
2019-02-16, 23:07
Medlem
Citat:
Vi är alla människor som kan göra fel. Som grupp är uppgiften dock kristallklar, vi använder det goda ordet i samtal med näthatare. Det hjälper liksom inte att slå tillbaka, vi duckar bara och går vidare.

Givetvis är alla människor som kan göra fel och man ska lämna detta och gå vidare etc.
Problemet är däremot att i stort sett samtliga i ledande befattningar (mods/admins/m.fl) vägrar göra detta och tycker att SD ska hållas ansvariga för vad privatpersoner i Sverige gör.

Finns t.ex exempel tidigare i tråden som jag postat där SD ska hållas ansvariga för att någon random idiot vid en bullhållplats har sagt något olämpligt. Lägg märke då till att denna random idiot inte har förknippats med SD på något vis.

Min poäng är att #JÄH som grupp gärna vill hålla diverse grupper ansvariga för vad privatpersoner gör samtidigt som man själva inte vill kunna ställas till svars enligt detta.

Och detta i sig gör gruppen i mina ögon till extrema hycklare.
Citera
2019-02-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du menar med andra ord att du slingrar dig?

Men om det nu inte är godhet och ondska i biblisk mening du pratar om, definiera då vad godhet är i #JÄHs ögon, och vad är ondska? Hur går resonemanget när ni stämplar någon som "ondskefull" baserat på att dennes åsikter
nte rimmar med era egna?

Kosto har absolut 0 intresse av att ens kritisera den egna gruppen och dess problem.
När det är uppenbart hyckleri så är det problem man bara kan "ducka för" och skita i som skrivet här ovan.
Citat:
Det hjälper liksom inte att slå tillbaka, vi duckar bara och går vidare.

Man har 0 intresse av att förbättra den egna gruppen utan bara ute efter att slå ner på människor som inte delar deras vision av hur Sverige ska vara i framtiden.

T.ex som här där en #JÄH moderator tycker det är skamligt att man ens anmäler misstänkt åldersfusk.
Citat:
Emma S Nilsson Tack för det tydliga inlägget! Det är rent skamligt av Skurups kommun att polisanmäla barn och ungdomar enbart för att plocka politiska poäng. De flesta av de anmälda är mellan 16-22 år enligt folkbokföringen. Den yngsta har inte fyllt tolv än. Vad tänker de att anmälan ska leda till mer än att ytterligare misstänkliggöra ungdomarna?

Även en pleteora av andra #JÄH användare och mods går att hitta bland kommentarerna som tycker det är oerhört problematiskt att vissa misstänkta brott anmäls.
Vad sänder detta för sorts signaler till samhället egentligen?
Senast redigerad av RandomAssHamster 2019-02-16 kl. 23:25.
Citera
2019-02-18, 01:06
Medlem
Hur skall #JÄH kunna ses som sakligt när inte ens deras mods kan hålla sig till sanningen?

Se: https://twitter.com/Klokryparen/status/1097193553091063808
Citera
2019-02-18, 01:19
Medlem
Eller är det kanske sakligt när Loan Sundman (researchgruppen) delar en status som denna:
Citat:
Loan Sundman 🐊 🦄 🐱 📎
@LoanSundman
Den kvinnosyn och synen på barn som @hanifbali här framför skulle jag påstå är extremt lik Daeshs syn på kvinnor och barn. Det är alltså inte bara skägget som gör honom lik dem han hatar. Sans och förnuft går ut där hat går in.
En ny oroväckande människosyn i Sveriges riksdag.

Detta då som svar efter att Bali skrivit:
Citat:
Dessa IS-honor som nu tigger om att hämtas tillbaka nu borde låtas ruttna kvar där. Fullständigt irrelevant om deras jihadiavkommor är ”oskyldiga”.

Om ni vill stilla ert samvete så kan ni väl adoptera någon av de tusentals yezidiska föräldralösa krigsbarnen istället.

Så om man inte tycker att folk som frivilligt anslutit sig till IS ska få komma tillbaka så har man samma kvinnosyn som Daesh/IS.
Surprise surprise så är det även en mängd #JÄH människor som gillat Loans inlägg.

Snacka om att vara hjärndöd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in