2016-12-05, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Att någon talar långsamt är ju inte samma sak som att vederbörande är dum i huvudet. Förstår inte ens varför folk lyfter upp hur han talar. Om det nu var hans sätt att tala du syftade på.

Jag vet inte med er men jag gillar fan när han pratar, han har ett lugn i rösten. Lite seg, men skön att lyssna på. :P
Citera
2016-12-05, 17:32
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
89Spartan skrev

Skönt att det dyker upp lite nya namn, allt lär vara bättre än dom gamla namnen.

Det viktiga är ju att Donald Trump får tag på en person som kan driva igenom det som Donald Trump vill.

Citat:
Carson fick sig en plats också, som väntat. Det är ju mysigt. Jag gillar Carson, han är lite seg, men han har rätt tänk.

Ben Carson är en av dom ursprungliga anti-etablissemangs kandidaterna. HUD är ett av de mest korrupta departementen:

http://www.judicialwatch.org/blog/tag/hud/

#DrainTheSwamp
Citera
2016-12-05, 17:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mera namn nu som SoS:

Joyce Karam ‏@Joyce_Karam

New names circulating for State:
•Rex Tillerson (CEO, Exxon)
•Joe Manchin (D Sen., WV)
•Adm. Stavridis

Joyce Karam ‏@Joyce_Karam

Old names still circulating: Bolton, Petraeus, Romney, Giuliani. | #Trump will meet Rex Tillerson this week (WSJ)

Att galningen Bolton fortfarande skulle vara aktuell tror jag mest är önsketänkande från nykonservativa Wall Street Journal. De flesta andra media har i stället Corker i de fyras gäng. Flera källor påstår dessutom att både Romney och Giuliani är ute ur bliden.
Citera
2016-12-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Jag vet inte med er men jag gillar fan när han pratar, han har ett lugn i rösten. Lite seg, men skön att lyssna på. :P

Jag är med dig broder. Minns att jag blev en smula irriterad på Trump när han gav sig på Carson i primärvalet men skönt nog så släppte han den striden snabbt. Trump insåg väl att Carson ändå hade så pass små chanser att ta hem nomineringen att det inte fanns någon anledning att bränna den bron..

Överhuvudtaget så är Carson en av de personer i Trumps krets som jag känner störst förtroende för. Till skillnad från exempelvis Christie som är en sann opportunist som fram tills för ett år sedan varit en del av "the swamp" så kommer Carson precis som Trump från den riktiga världen. Inte lika rik som Trump men tillräckligt för att inte frestas av en väska med pengar om nu den starka gudstron skulle svikta. Är övertygad att Carson kommer att göra ett bra jobb..
Citera
2016-12-05, 18:05
Medlem
E.Merckxs avatar
C-Spans länk Trump Tower är uppe igen:

https://www.c-span.org/video/?419569-1/watch-pool-feed-trump-tower-lobby&live

Al Gore var där nyss för möte med Ivanka Trump om klimatförändringar.
Citera
2016-12-06, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att galningen Bolton fortfarande skulle vara aktuell tror jag mest är önsketänkande från nykonservativa Wall Street Journal. De flesta andra media har i stället Corker i de fyras gäng. Flera källor påstår dessutom att både Romney och Giuliani är ute ur bliden.

Jag kan inte förstå antipatin mot Bolton. Bolton uttalade sig mycket klokt och Trumps Taiwan-samtal.

Varför är detta negativt?
Citera
2016-12-06, 02:39
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Både Huntsman och Romney är mormoner, om det nu spelar roll. Huntsman uppfattar jag som en rätt så harmlös och jagsvag person som kommer att göra som han blir tillsagd. Romney däremot skulle börja konspirera från dag ett för att bli president 2020.

Bäst är naturligtvis om Rohrabacher blir utrikesminister men jag undrar om det inte kan leda till att militären tar över i en statskupp.

Tulsi Gabbard vore nog den bästa om nu gänget kring Trump verkligen vill ha en vettig utrikesminister. Hon verkar dock inte aktuell längre, om hon nu någonsin varit det. Rohrabacher har också bra åsikter men verkar lite kufisk och flummig. Någon kupp behöver du inte oroa dig över. Amerikanska högre officerare är påfallande ofta skeptiska mot neokonservativ interventionspolitik, precis som Rohrabacher.

Jag skulle dock bli ytterst förvånad om valet föll på någon av dessa. Jag tror inte någon av dem övervägs på allvar.
Senast redigerad av Stabskapten 2016-12-06 kl. 02:45.
Citera
2016-12-06, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Tulsi Gabbard vore nog den bästa om nu gänget kring Trump verkligen vill ha en vettig utrikesminister. Hon verkar dock inte aktuell längre, om hon nu någonsin varit det. Rohrabacher har också bra åsikter men verkar lite kufisk och flummig. Någon kupp behöver du inte oroa dig över. Amerikanska högre officerare är påfallande ofta skeptiska mot neokonservativ interventionspolitik, precis som Rohrabacher.

Jag skulle dock bli ytterst förvånad om valet föll på någon av dessa. Jag tror inte någon av dem övervägs på allvar.
Pentagon gjorde en neokonservativ kupp redan förra mandatperioden, nämligen när man saboterade Obamas överenskommelse med Ryssland genom att börja skjuta på syriska regeringstrupper av "misstag". Rohrabacher har beskrivits som Rysslands man i kongressen, och det skulle inte förvåna mig om militären försöker stoppa honom som utrikesminister redan nu genom informella samtal med the president-elect.
Citera
2016-12-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad har det för betydelse?

Pentagon ligger i D.C!

Ska man vara petnoga ligger Pentagon inte i DC utan i Virginia, i den del som delstaten krävde - och fick - tillbaka av den federala regeringen 1846, närmare bestämt är det Arlington County. (Tittar du på kartan är DC en "bruten" romb jämfört med hur det var de första 45 åren.)
Citera
2016-12-07, 16:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trump plockar Gen. John Kelly som inrikessäkerhetsminister:

Donald Trump picks Gen. John Kelly for DHS secretary

http://www.msn.com/en-us/news/politics/donald-trump-picks-gen-john-kelly-for-dhs-secretary/ar-AAlghlK
Citera
2016-12-07, 17:13
Medlem
E.Merckxs avatar
Iowas guvernör Terry Branstad blir ambassadör i Kina:

"The offer, announced during a fundraiser Wednesday morning, highlights Branstad’s decades-long “friendship” with Chinese President Xi Jinping and years-long efforts to build strong economic and trade ties between the state of Iowa and the world’s most populous nation.

Branstad has accepted the offer, Miller said. A statement officially announcing the appointment is expected later on Wednesday."

http://www.desmoinesregister.com/story/news/politics/2016/12/07/reports-trump-offers-branstad-china-ambassador-position/95042390/

David Gura @davidgura

Xi Jinping and Terry Branstad (1985)

https://twitter.com/davidgura/status/806447155762302976
Senast redigerad av E.Merckx 2016-12-07 kl. 17:17.
Citera
2016-12-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump plockar Gen. John Kelly som inrikessäkerhetsminister:

Donald Trump picks Gen. John Kelly for DHS secretary

http://www.msn.com/en-us/news/politics/donald-trump-picks-gen-john-kelly-for-dhs-secretary/ar-AAlghlK

3 st generaler nu.

Trump försäkrar sig att det inte blir en Turkiet med erdogan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in