2016-12-05, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är lustigt att det är så många som gillar honom. Samtidigt finns det inget skäl till att göra det. Jag har inte sett något någonsin i denna tråd.

Vad jag däremot vet är att han medverkat på Bill Mahers talkshow ett antal gånger. Han har blivit överkörd varje gång. Uppenbarligen imponerar detta på sådana som ni. Ni äcklar mig.

Jag gillar också Bill Maher men som alla människor har han sina svagheter och blinda fläckar. Att i egenskap av komiker anfäkta den mest breda plebejiska åsiktsfloran gör honom till tillfällets clown. Jag tror du har problem om du låter Bill Maher & Co mobba dig till dina åsikter.

Det lilla jag vet om Rohrabacher är att han verkar ha en någorlunda verklighetsförankrad idé om USA's omvärld. Han har dessutom varit ut i bushen på riktigt, i miljöer som är relevanta för dagen.
Ingen stor grej förresten, att Trump vann var det viktiga.
Citera
2016-12-05, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Jag gillar också Bill Maher men som alla människor har han sina svagheter och blinda fläckar.

När du skriver "också" - vem syftar du på utöver dig själv?

Citat:
Att i egenskap av komiker anfäkta den mest breda plebejiska åsiktsfloran gör honom till tillfällets clown. Jag tror du har problem om du låter Bill Maher & Co mobba dig till dina åsikter.

Exakt, och det är detta. Hur kan man imponeras av Rohrbacher när han blir totalt överkörd av en komiker. Och han skulle vara ett bra val som utrikesminister? Hur fan resonerar man då?

Citat:
Det lilla jag vet om Rohrabacher är att han verkar ha en någorlunda verklighetsförankrad idé om USA's omvärld. Han har dessutom varit ut i bushen på riktigt, i miljöer som är relevanta för dagen.
Ingen stor grej förresten, att Trump vann var det viktiga.

Det här låter som kryperi för Mexiko. Och för Kina. Och för Iran. Och för Nordkorea. Menar du något annat?
Citera
2016-12-05, 12:44
Medlem
BootyLuvs avatar
Dr. Ben Carson har nominerats till 'secretary of the Department of Housing and Urban Development'.

Länk: http://edition.cnn.com/2016/12/05/politics/ben-carson-hud-secretary-nomination/index.html?adkey=bn

Någon form av post inom hälsovård hade jag kunnat förstå, men stadsutveckling? Vad har Dr. Carson för kompetens inom det området? Förstår inte riktigt hur Trump tänkte där.
Citera
2016-12-05, 14:11
Medlem
Citat:
När du skriver "också" - vem syftar du på utöver dig själv?

Exakt, och det är detta. Hur kan man imponeras av Rohrbacher när han blir totalt överkörd av en komiker. Och han skulle vara ett bra val som utrikesminister? Hur fan resonerar man då?

Det här låter som kryperi för Mexiko. Och för Kina. Och för Iran. Och för Nordkorea. Menar du något annat?

Alltså dude..
Jag har helt missat att du håller den här nivån. Har visserligen sett andra inlägg som bashat din debattstil men jag läser så flyktigt nuförtiden..

Jag diskuterar inte med troll. Sorry.
Citera
2016-12-05, 14:26
Medlem
Citat:
Alltså dude..
Jag har helt missat att du håller den här nivån. Har visserligen sett andra inlägg som bashat din debattstil men jag läser så flyktigt nuförtiden..

Jag diskuterar inte med troll. Sorry.

Troll?

Vad menar du?
Citera
2016-12-05, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv
Dr. Ben Carson har nominerats till 'secretary of the Department of Housing and Urban Development'.

Länk: http://edition.cnn.com/2016/12/05/politics/ben-carson-hud-secretary-nomination/index.html?adkey=bn

Någon form av post inom hälsovård hade jag kunnat förstå, men stadsutveckling? Vad har Dr. Carson för kompetens inom det området? Förstår inte riktigt hur Trump tänkte där.

Lita aldrig på CNN.
Citera
2016-12-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BootyLuv

Housing and Urban Developmen har med afrosvenskar att göra. Carson är afrosvensk.

Kristen dessutom. Sättet på vilket man får afrosvenska väljare är genom kyrkor (detta fick Bernie erfara i primärvalet).
Citera
2016-12-05, 14:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Yaskaleh skrev

Lita aldrig på CNN.

Nej, CNNishitler. Men Donald Trump har gått ut med ett statement idag:

"Ben Carson, who took Donald J. Trump on a tour of blighted neighborhoods in Detroit during the presidential campaign, including his boyhood home, has been chosen by Mr. Trump to oversee one of the government’s main efforts to lift American cities as secretary of the Department of Housing and Urban Development."

“Ben Carson has a brilliant mind and is passionate about strengthening communities and families within those communities,” Mr. Trump said in a statement Monday morning. “We have talked at length about my urban renewal agenda and our message of economic revival, very much including our inner cities.”

“Ben shares my optimism about the future of our country and is part of ensuring that this is a presidency representing all Americans,” he added. “He is a tough competitor and never gives up.”

http://www.nytimes.com/2016/12/05/us/politics/ben-carson-housing-urban-development-trump.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&clickSo urce=story-heading&module=second-column-region&region=top-news&WT.nav=top-news

Bra val.
Citera
2016-12-05, 15:22
Medlem
Citat:
Housing and Urban Developmen har med afrosvenskar att göra. Carson är afrosvensk.

Kristen dessutom. Sättet på vilket man får afrosvenska väljare är genom kyrkor (detta fick Bernie erfara i primärvalet).

Afrosvensk? Afrosvenskar? Afrosvenska väljare?
Citera
2016-12-05, 15:28
Medlem
E.Merckxs avatar
Mera namn nu som SoS:

Joyce Karam ‏@Joyce_Karam

New names circulating for State:
•Rex Tillerson (CEO, Exxon)
•Joe Manchin (D Sen., WV)
•Adm. Stavridis

Old names still circulating: Bolton, Petraeus, Romney, Giuliani. | #Trump will meet Rex Tillerson this week (WSJ)
Citera
2016-12-05, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mera namn nu som SoS:

New names circulating for State:
•Rex Tillerson (CEO, Exxon)
•Joe Manchin (D Sen., WV)
•Adm. Stavridis

Old names still circulating: Bolton, Petraeus, Romney, Giuliani. | #Trump will meet Rex Tillerson this week (WSJ)
Skönt att det dyker upp lite nya namn, allt lär vara bättre än dom gamla namnen.

Carson fick sig en plats också, som väntat. Det är ju mysigt. Jag gillar Carson, han är lite seg, men han har rätt tänk.
Citera
2016-12-05, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Skönt att det dyker upp lite nya namn, allt lär vara bättre än dom gamla namnen.

Carson fick sig en plats också, som väntat. Det är ju mysigt. Jag gillar Carson, han är lite seg, men han har rätt tänk.
Att någon talar långsamt är ju inte samma sak som att vederbörande är dum i huvudet. Förstår inte ens varför folk lyfter upp hur han talar. Om det nu var hans sätt att tala du syftade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in