2026-04-28, 00:02
  #1789
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Med Tidö 2.0 får vi lägre skatter och lättare att bygga förmögenhet.
Ser ut som att Annie Lööf lyckades sänka skattekvoten mer än Tidö, genom att avtala med Löfven. Trots att hon hade corona eländet att hantera.

Och jag är inte förvånad. Västertomtepartiet SD lär vara mycket mer motsträvig mot att backa på sin vänsterpolitik.
Citera
2026-04-28, 01:32
  #1790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det låter som ett problem. Kan du konkretisera?

Läs tråden om Valuno/Quickbit så ser du hur illa det är. Bolaget han var VD för framtills väldigt nyligen har gjort så mycket skumt under så många år och har i praktiken drivits av kriminella. Att gå från det jobbet till ett annat VD jobb eller liknande är antagligen extremt problematiskt, och att då kombinera det med att vara partiledare för ett parti som satsar på riksdagen är så dumt så det går knappt att förstå. Detf inns liksom inte på kartan att han hade kunnat sitta kvar om MED kommer in i riksdagen i höst (mot alla odds), så illa är det.
Citera
2026-04-29, 08:02
  #1791
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Vänster får man väl i samtliga fall?

V+SD+S+Mp har en majoritet i Riksdagen. Vänsterpolitiken går inte undvika. Det är en långsam marsch mot att göra Sverige till ett Nordkorea.

En röst på MED skyndar indirekt på den svenska marschen mot Nordkorea.

Med en röst på L stärker man den högra sidan av svensk politik.

Kan du räkna till tre? Ett, två ..
Citera
2026-04-29, 18:19
  #1792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
En röst på MED skyndar indirekt på den svenska marschen mot Nordkorea.

Med en röst på L stärker man den högra sidan av svensk politik.

Kan du räkna till tre? Ett, två ..
Nej så är det inte. Du har inte förstått.

V+SD+S+Mp är en majoritet i Riksdagen. Dom kommer därför att säkra att lagstiftningen går mot ett NK-samhälle. Stadigt successivt.

Om jag väljer mellan KLP, MED eller något i Riksdagen spelar ingen roll.

För att vägen mot NK skall haltas och en ny riktning tas ut mot Schweiz eller Singapore så kräver det att vänstertomtarna V+SD+S+Mp blir färre.

Mellan 2006-2010 (dvs Reinfeldts första period) så gick politiken mer i riktning mot Schweiz/Singapore. Men det var bara 4 år. Sedan hade V+SD+S+Mp>50% och då är det mot NK det går.
Citera
2026-04-29, 18:46
  #1793
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Nej så är det inte. Du har inte förstått.

V+SD+S+Mp är en majoritet i Riksdagen. Dom kommer därför att säkra att lagstiftningen går mot ett NK-samhälle. Stadigt successivt.

Om jag väljer mellan KLP, MED eller något i Riksdagen spelar ingen roll.

För att vägen mot NK skall haltas och en ny riktning tas ut mot Schweiz eller Singapore så kräver det att vänstertomtarna V+SD+S+Mp blir färre.

Mellan 2006-2010 (dvs Reinfeldts första period) så gick politiken mer i riktning mot Schweiz/Singapore. Men det var bara 4 år. Sedan hade V+SD+S+Mp>50% och då är det mot NK det går.

En röst på MED är en indirekt röst på de rödgröna. Röstar man på MED röstar man på ökad hastighet i riktning mot NK. Bara tomtar som inte förstår detta.
Citera
2026-04-29, 19:03
  #1794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
En röst på MED är en indirekt röst på de rödgröna. Röstar man på MED röstar man på ökad hastighet i riktning mot NK. Bara tomtar som inte förstår detta.
Ser inte det. Annie Lööf hade nog förmågan att bromsa. Men jag ser inte att M+KD+L har det.

M+KD har definitivt inte det. Dom satte sig ju tom i Nooshis knä och sa ja mamma när hon sa nej till att lindra den sovjetiska hyresregleringen.
Dom bromsar ingen resa mot NK.

Det måste ju du också ha sett. Eller vart tittade du då?
Citera
2026-04-29, 19:54
  #1795
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Ser inte det. Annie Lööf hade nog förmågan att bromsa. Men jag ser inte att M+KD+L har det.

M+KD har definitivt inte det. Dom satte sig ju tom i Nooshis knä och sa ja mamma när hon sa nej till att lindra den sovjetiska hyresregleringen.
Dom bromsar ingen resa mot NK.

Det måste ju du också ha sett. Eller vart tittade du då?

Alltså det finns två alternativ i svensk politik.

NK och mer NK, Tidö är NK, rödgröna mer NK.

Öppna gränser som C önskar praktisera är ytterst icke-singaporeansk politik, knappast höger. Tyvärr stöttar man indirekt rödgrön politik om man röstar på MED, men det förstår uppenbarligen inte du liksom du totalt missförstått Singapore.
__________________
Senast redigerad av ProfessorZoom 2026-04-29 kl. 20:28.
Citera
2026-04-30, 00:53
  #1796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Alltså det finns två alternativ i svensk politik.

NK och mer NK, Tidö är NK, rödgröna mer NK.
Det är vad du har hittat på och försöker lura i andra.

Ingen som är icke-socialist vill rösta på halv-kommunisterna i M och KD som kämpar för att ha kvar sovjet påhittet med hyresreglering.

Ingen.


Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Öppna gränser som C önskar praktisera är ytterst icke-singaporeansk politik, knappast höger. Tyvärr stöttar man indirekt rödgrön politik om man röstar på MED, men det förstår uppenbarligen inte du liksom du totalt missförstått Singapore.
Lööf är faktiskt den enda jag vet i Sverige (i Riksdagen då) som talat i termer om att stryka bort bidragen till asylanter. (Vilket naturligtvis gjorde SD förgrymmade. Dom vill ju ha kvar eländet).

Singapore har en enorm invandring uppemot 47% av av folket. Långt långt mer än Sverige. Schweiz har mer än Sverige också. Vilket är lite anmärkningsvärt eftersom dom båda har hög befolkningstäthet och har de skälet att bromsa. Det har inte det extremt glesbefolkade Sverige.

Det C har talat om är arbetskraftsinvandring. Dvs det man har i Singapore, i stor omfattning.

Att ta bort asylinvandringen är helt rätt enligt min mening. Precis lika rätt som att ta bort bostadsbidrag och garantipension och statliga bidrag till akassa.
Citera
2026-04-30, 12:02
  #1797
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Alltså det finns två alternativ i svensk politik.

NK och mer NK, Tidö är NK, rödgröna mer NK.

Öppna gränser som C önskar praktisera är ytterst icke-singaporeansk politik, knappast höger. Tyvärr stöttar man indirekt rödgrön politik om man röstar på MED, men det förstår uppenbarligen inte du liksom du totalt missförstått Singapore.

Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det är vad du har hittat på och försöker lura i andra.

Ingen som är icke-socialist vill rösta på halv-kommunisterna i M och KD som kämpar för att ha kvar sovjet påhittet med hyresreglering.

Ingen.

Lööf är faktiskt den enda jag vet i Sverige (i Riksdagen då) som talat i termer om att stryka bort bidragen till asylanter. (Vilket naturligtvis gjorde SD förgrymmade. Dom vill ju ha kvar eländet).

Singapore har en enorm invandring uppemot 47% av av folket. Långt långt mer än Sverige. Schweiz har mer än Sverige också. Vilket är lite anmärkningsvärt eftersom dom båda har hög befolkningstäthet och har de skälet att bromsa. Det har inte det extremt glesbefolkade Sverige.

Det C har talat om är arbetskraftsinvandring. Dvs det man har i Singapore, i stor omfattning.

Att ta bort asylinvandringen är helt rätt enligt min mening. Precis lika rätt som att ta bort bostadsbidrag och garantipension och statliga bidrag till akassa.

Apropå hyresreglering vs marknadshyra så finns det som sagt NK och mer NK i Sverige. Marknadshyror är väl MED också för så poäng till MED för detta.

Jag är 100% för marknadshyror men emot att äga fastigheter i ett land som översvämmas med analfabeter via massinvandring som du och C vill. MED är väl inte för massinvandring, varför röstar du inte på C om du vill ha sådant skräp? Varför sitter du och hejar på C i en tråd om MED, du tycks ju vara lika förvirrad som alla andra, om än av andra orsaker, som indirekt röstar på rödgrönt via en röst på MED?

Dina lögner om Singapore (som du tycks vara helt ensam om) får du ta i lämpligare tråd.
Citera
2026-06-24, 23:15
  #1798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det är vad du har hittat på och försöker lura i andra.

Ingen som är icke-socialist vill rösta på halv-kommunisterna i M och KD som kämpar för att ha kvar sovjet påhittet med hyresreglering.

Ingen.



Lööf är faktiskt den enda jag vet i Sverige (i Riksdagen då) som talat i termer om att stryka bort bidragen till asylanter. (Vilket naturligtvis gjorde SD förgrymmade. Dom vill ju ha kvar eländet).

Singapore har en enorm invandring uppemot 47% av av folket. Långt långt mer än Sverige. Schweiz har mer än Sverige också. Vilket är lite anmärkningsvärt eftersom dom båda har hög befolkningstäthet och har de skälet att bromsa. Det har inte det extremt glesbefolkade Sverige.

Det C har talat om är arbetskraftsinvandring. Dvs det man har i Singapore, i stor omfattning.

Att ta bort asylinvandringen är helt rätt enligt min mening. Precis lika rätt som att ta bort bostadsbidrag och garantipension och statliga bidrag till akassa.

Det är en jävla skillnad på singapores arbetskraftsinvandring från områden nära singapore med liknande kultur och Annie Lööfs rymdingenjörer från nordafrika och mellanöstern.
Citera
2026-06-25, 19:48
  #1799
Medlem
Driftstopps avatar
Finns det en enda arbetare eller bidragstagare här inne?
Har ni läst deras politik?

-De vill luckra upp LAS. (ditt anställningskydd) Inte bara luckra upp, de reformera hela paketet likt USA.
-De vill kringå kollektivavtal.
-De vill att facket ska ha mindre inflytande och HR ska ha större kraft vid uppsägning.
-De vill sparka en anställd mycket lättare och att staten ska ge ett litet engångsbelopp.
Det vill de inte själva betala utan staten ska göra det.
-De vill förbjuda strejk.
-De vill flytta sitt företag till annan kommun om skatten är billigare och här kommer LAS in.
Att personal inte ska rättigheter att följa med.
-De vill radikalt minska pengar till offentliga sektorn. Vård, skola ,omsorg.

Lycka till om du får ont i ryggen eller vabbar lite för mycket.
De avskyr folk som arbetar halvtid eller har ett liv utanför jobbet.

De har tagit sin modell från USA, där du kan sparka en servitris på direkten om du råkar hamna i trafiken och kommer försent.

Bara en idiot röstar på detta parti-
__________________
Senast redigerad av Driftstopp 2026-06-25 kl. 20:14.
Citera
2026-06-25, 20:35
  #1800
Medlem
NoTruces avatar
Jag läser följande i MED:s social- och arbetsmarknadspolitiska program:

Citat:
Öka incitamenten att ta enkla jobb

Medborgerlig Samling vill att alla former av arbetsmarknadspolitiska åtgärder samt bostadsbidrag och försörjningsstöd slopas för dem som har full förmåga att arbeta. När det gäller personer med funktionsnedsättning kan däremot lönesubventioner vara en modell för att ge dem möjlighet att delta i arbetslivet. När alternativet att försörja sig genom arbetsmarknadspolitiska åtgärder och andra statliga subventioner försvinner för fullt arbetsföra blir det mer attraktivt att ta ett osubventionerat jobb även om det innebär lägre lön eller byte av arbetsuppgifter jämfört med en tidigare situation.

https://www.med.se/politik/partiprogram/social-arbetsmarknadspolitiskt-program

Det fetade: När staten under lång tid lärt arbetsgivare att de kan komma undan stora kostnader i form av löner och arbetsgivaravgifter kan man ju inte rimligen tro att de skulle bli mer benägna att börja anställa om staten rycker dessa subventioner. Det är knappast en situation som enbart kan läggas arbetstagaren till last. Denne har ju inte valt situationen. Vad anser ni om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in