2026-03-29, 18:17
  #1777
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
AfS är tydliga med massiva tvångsutvisningar, vilket är väldigt mycket bättre än något som SD eller MED gaggar om. Sen kan man kritisera AfS för annat, men du är en ökänd och fjantig SD-fanboy med mentala problem som inte kan sluta tänka på AfS eller Kasselstrand.

Medborgerlig samling vill CSN-lånen för studenter. Han säger att studenter i Danmark får 16 000 medan studenter i Sverige bara får 12-13 000, vilket han tycker är för lågt. Jag håller med. Jag hoppas SD också börjar driva frågan mer.
Citera
2026-04-01, 19:30
  #1778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Det finns två alternativ i svensk politik att rösta på som kommer att resultera i verklig politik. Dels Tidö, dels rödgröna. En röst på ett mikroskopiskt parti på 0,1% är en indirekt röst på de rödgröna. Föredrar du de rödgröna framför Tidö så varsågod att rösta på MED.
Oron inom Liberalerna – ”kuppförsök” och infiltration.
Om röst för L är röst till MED skulle det blir spännande. Helt ny Tidö
Citera
2026-04-04, 15:28
  #1779
Avslutad
Läste om rykten om en högerkupp inom L utförd av MED-medlemmar. Positivt om det stämmer.

Samtliga medlemmar i MED bör rösta på L i riksdagsval och på MED i kommunval om MED är starka i kommunen. Absolut viktigast är att vi får till ett Tidö 2.0. Allra bäst vore det väl om MED lades ned som parti och blev en tankesmedja, samt att alla medlemmar går över till L och påverkar partiet i högerriktning.

Håll dig till höger Svensson: https://youtu.be/-Chm5mAGJh8?si=HsgN8yMkS5X_7eqU
Citera
2026-04-18, 22:27
  #1780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Läste om rykten om en högerkupp inom L utförd av MED-medlemmar. Positivt om det stämmer.

Samtliga medlemmar i MED bör rösta på L i riksdagsval och på MED i kommunval om MED är starka i kommunen. Absolut viktigast är att vi får till ett Tidö 2.0. Allra bäst vore det väl om MED lades ned som parti och blev en tankesmedja, samt att alla medlemmar går över till L och påverkar partiet i högerriktning.

Håll dig till höger Svensson: https://youtu.be/-Chm5mAGJh8?si=HsgN8yMkS5X_7eqU
Varför skulle de som föredrar MED rösta på ett socialistparti som L?

L kan man väl rösta på om man är sosse fast tycker att (S) går lite för långt med en del Sovjetpolitik. T ex hyresregleringen där L vill se mindre Sovjet-inslag.

Men en liberal har bara KLP och kanske MED att välja på.
Citera
2026-04-18, 22:29
  #1781
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Varför skulle de som föredrar MED rösta på ett socialistparti som L?

L kan man väl rösta på om man är sosse fast tycker att (S) går lite för långt med en del Sovjetpolitik. T ex hyresregleringen där L vill se mindre Sovjet-inslag.

Men en liberal har bara KLP och kanske MED att välja på.

Vill man ha mindre liberal politik ska man förstås rösta på MED eftersom det är en indirekt röst på vänstern. Lycka till med detta projekt.
Citera
2026-04-18, 22:33
  #1782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Mitt sista och för mig avgörande argument: Det finns bara en väg ur Matrix och det är att ackumulera kapital så man blir någorlunda fri som individ. Har man kapital kan man flytta var man vill och göra vad man vill. Därför är det av vikt att Tidö vinner valet och därför är det av vikt att man antingen lägger ned MED och dess medlemmar går över till L, alternativt att man åtminstone röstar på L i riksdagsvalet. Med Tidö 2.0 får vi lägre skatter och lättare att bygga förmögenhet.

Med det sagt så tackar jag för mig. God natt.
Tidö har väl inte uppvisat någon tillväxtpolitik under dessa 4 år.

Annie Lööf åstadkom mer under de 4 år hon hade Löfven i koppel.

Och det är väntat. Med "kommunisterna" SD så blir det ingen tillväxtpolitik. Dom kan blockera alla försök till tillväxtpolitik. Och resultatet är också att BNP/Capita har stått still. SD har lyckats. Precis som Sannfinländarna har lyckats i Finland. Finland ligger tom på minus sedan 2007. Det är helt sjukt.
Citera
2026-04-18, 22:56
  #1783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag uppfattar inte MED som särskilt liberala. Varför skulle de ha något intresse av att samarbeta med haveriet L?
L är väl inte liberala alls. MED står iaf till höger om L (och även resten av riksdagspartierna). Deras politik är väl ungefär som Schweiz. Fast lite mer socialism ändå, då man verka vilja ha kvar offentlig vård.
Citera
2026-04-27, 13:13
  #1784
Medlem
Nu börjar dom planera inför valet, jag förstår inte hur dom kan vara så korkade att dom går till val med sin nuvarande partiledare. Fattar dom inte att det är helt kört?
Citera
2026-04-27, 16:12
  #1785
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Nu börjar dom planera inför valet, jag förstår inte hur dom kan vara så korkade att dom går till val med sin nuvarande partiledare. Fattar dom inte att det är helt kört?

Hur menar du att det är kört?
Citera
2026-04-27, 23:04
  #1786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur menar du att det är kört?

Dom är ett parti som profilerar sig som ett alternativ för lag och orrdning samtidigt som dom har en partiledare som skulle kunna bli häktad vilken dag som helst pga hans affärer och är kopplad till hela Sveriges ekobrottselit.. Växer dom ens en smula så kommer massmedia att slita honom i stycken. Att dom inte har gjort det redan nu är ett mirakel.
Citera
2026-04-27, 23:52
  #1787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Dom är ett parti som profilerar sig som ett alternativ för lag och orrdning samtidigt som dom har en partiledare som skulle kunna bli häktad vilken dag som helst pga hans affärer och är kopplad till hela Sveriges ekobrottselit.. Växer dom ens en smula så kommer massmedia att slita honom i stycken. Att dom inte har gjort det redan nu är ett mirakel.
Det låter som ett problem. Kan du konkretisera?
Citera
2026-04-27, 23:55
  #1788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Vill man ha mindre liberal politik ska man förstås rösta på MED eftersom det är en indirekt röst på vänstern. Lycka till med detta projekt.
Vänster får man väl i samtliga fall?

V+SD+S+Mp har en majoritet i Riksdagen. Vänsterpolitiken går inte undvika. Det är en långsam marsch mot att göra Sverige till ett Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in