Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-08, 14:10
Medlem
yooiis avatar
Men finns det ens något skvaller om han?

Allt jag läser här är yviga feberdrömmar och en massa hatiska kommentarer som grundar sig i missförståndet att allt på internet måste vara gratis och reklamfilm.
Citera
2018-08-08, 20:06
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men du kan väl, mot alla andra på YT, betala 4.99dollar pga att Johan är vänsterhänt och måste öppna ostron med "andra handen" trots att att han inte tycker om ostron. Men handsken 3.000:- isch...
Och kommer aldrig användas.

90% av prylgeekens sammanfattning.

Men du sponsrar.... DU!!!!

Eftersom jag är en riktig man så öppnar jag mina ostron med ostronkniv, skyddar handen med en handduk.

Jag fortsätter att kolla på Matgeek, ska dit nu och klicka mig igenom ett par videos så han får upp sina siffror, jag uppmanar alla Svenskar att göra likadant
Citera
2018-08-08, 20:09
Medlem
Dr.Katis avatar
Vidrig självgod ursäkt till människa, pengar är vad allt handlar om.
Matgreed vore ett bättre nick.
Citera
2018-08-08, 21:41
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Vidrig självgod ursäkt till människa, pengar är vad allt handlar om.
Matgreed vore ett bättre nick.
Jag jobbar inte gratis, gör du?
Citera
2018-08-08, 23:19
Medlem
Hela den här tråden verkar fylld av bittra kommunister, jag gillar inte heller Matgeek men inte på grund av han försöker tjäna pengar genom Youtube, det är för helsicke att hans jobb. Jobbar ni som gnäller gratis på era jobb?
Citera
2018-08-08, 23:23
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hela fejden mellan Boudet och Matgeek startade kanske här på allvar? En lång tråd som handlar om Saltå kvarn och antroposofi. https://www.facebook.com/MatgeekSE/videos/1036303573113846/?comment_id=1036487379762132&comment_tracking=%7B% 22tn%22%3A%22R9%22%7D

Fast han "älskar" Boudet, inledningsvis iaf: https://www.youtube.com/watch?v=LCFamTwhpCs
Måste ge Matgeek cred till att han orkar ta debatten med massa antivaccinflummare i alla fall.
Citera
2018-08-08, 23:59
Medlem
Lillarapunzels avatar
Vilken negativ ton många i denna tråden verkar ha. Matgeek är ju jättehärlig att titta på! Gillar hans ofta lite ironiska humor och att han alltid håller sig saklig. En av mina absoluta favorit YT:ers!
Citera
2018-08-09, 02:45
Medlem
flippwrs avatar
Han är en PR snubbe han och vet hur man kränger saker men det blir så uppenbart att allt blir ''billigt'' Personligen har jag svårt för reklam och så kommer denna nisse och säger att jag ska köpa det och det. Jag behöver ingen på youtube som säger mig det. Jag tyckte han var skön när det kom recept. Men nu vägrar jag att se!
Citera
2018-08-09, 15:25
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Vilken negativ ton många i denna tråden verkar ha. Matgeek är ju jättehärlig att titta på! Gillar hans ofta lite ironiska humor och att han alltid håller sig saklig. En av mina absoluta favorit YT:ers!

Han kör dubbel agenda i andan av att han är så förbenat transparent med allt. Det är ett trix med speglar.
Han visar reklamsaker som är betalda flera gånger och som vi tittar på i en kanal med reklam.
Om han sen visar detta igen och om "Du" vill pröjsa 50:-/mån för det, så fine with me...
Hans "spontana" tokhärliga sida är hans verktyg. Och han använder dessa.

Men alla andra YT:ers som säljer in prylar på ett så otroligt mycket mer lättsamt sätt är att föredra för mig. Där ett ämne, ett skills, en historia etc. är i fokus. Kanske en maträtt istället för den svinskitdyra utrustningen som krävs för att koka korven.
Inte bara prylar till förbannelse för priser jag aldrig har råd med och i övrigt annat smykfokus på ekonomi.
Matgeekeriet är ju helt borta.

Men var och en blir salig på sin tro....och...
Vem är jag att säga vad alla ska se och tycka?

Citera
2018-08-09, 19:53
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Hela den här tråden verkar fylld av bittra kommunister, jag gillar inte heller Matgeek men inte på grund av han försöker tjäna pengar genom Youtube, det är för helsicke att hans jobb. Jobbar ni som gnäller gratis på era jobb?

Jag tror inte att de flesta stör sig på att han tjänar pengar - det finns det många som gör. Men han är extremt girig och riktigt falsk och detta lyser igenom ganska snabbt. Han har noll respekt för sina tittare och ser dem enbart som en väg till pengar, prylar och berömmelse. Filmerna blir allt sämre och reklambudskapen allt längre.

Förmodligen vet han att man har kort brinntid i den branschen, men någon form av självrespekt kan man ju ändå kosta på sig.
Citera
2018-08-09, 21:18
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Jag tror inte att de flesta stör sig på att han tjänar pengar - det finns det många som gör. Men han är extremt girig och riktigt falsk och detta lyser igenom ganska snabbt. Han har noll respekt för sina tittare och ser dem enbart som en väg till pengar, prylar och berömmelse. Filmerna blir allt sämre och reklambudskapen allt längre.

Förmodligen vet han att man har kort brinntid i den branschen, men någon form av självrespekt kan man ju ändå kosta på sig.

Exakt såhär tänker jag också!

´
Citera
2018-08-10, 17:06
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Han gjorde en livesändning idag från Milanos flypats Linate. Var rätt avslappnad stämning och han hejade till, med nästan undertryckt brunstighet, när en betalande medlem dök upp i liveflödet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in