Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-17, 21:30
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Mutti bjuckar på resa till Toscana med bells and whistles. Tillbaka får de hela 15k views på två dygn. Måste kännas som välinvesterade pengar, hos någon som har en kvarts miljon potentiella tittare...

Det kan vara det torftigaste jag sett. En glad Johan står i ett tomatfält, en gubbe skär itu en tomat, tomater åker på transportband. The end. Där kastade Mutti tomaterna i sjön.
Citera
2018-10-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ion-Cannon
Även om mycket av det han säger om innehållet i mat och matfusk är sant, förstår jag inte hur folk orkar lyssna på någon över 30 som låter som en gnällig tonåring. Väldigt jobbig människa.

Finns många böcker på ämnet som man kan läsa istället; till exempel de av Mats-Eric Nilsson.

Allra pinsammast är när han hittat någon ung Youtube-tjej som ger värdelösa kostråd och därför gör han en video som förklarar hur fel hon har. Han beter sig som en treåring i de klippen.
Citera
2018-10-17, 23:54
Medlem
Neonights avatar
Snabb på att dela ut kritik, slå sig för pannan osv men är väldigt känslig för kritik själv.

Edit: spana in hans Instagram tex minsta lilla kritik/skämt/pik besvaras aggressivt genom att göra ned den andra personen osv.
Senast redigerad av Neonight 2018-10-18 kl. 00:10.
Citera
2018-10-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Snabb på att dela ut kritik, slå sig för pannan osv men är väldigt känslig för kritik själv.

Edit: spana in hans Instagram tex minsta lilla kritik/skämt/pik besvaras aggressivt genom att göra ned den andra personen osv.

Jag har sagt det innan i tråden, men visst är det sjukt att en person som jobbat med PR innan inte har mer fingertoppskänsla när det kommer till att bemöta kritik.
Citera
2018-10-19, 20:24
Medlem
Leipreachans avatar
Tycker han har ett nedvärderande sätt mot folk som inte tycker som honom. Videon han gjorde mot Ida Warg, slår alla rekord i svensk Youtube. Mobbning.
Citera
2018-10-20, 12:20
Medlem
Till skillnad från vad de flesta andra i tråden verkar tycka, så anser jag att hans video gällande Ida Warg var lysande och berättigad.

Ida Warg är en enormt inflytelserik influencer. Hundratusentals ungdomar följer hennes sociala medier. Warg gick runt i mataffären och pratade goja. INGA som helst kunskaper inom nutrition eller de produkter hon sågade; enbart känsloargument och gamla myter.

Matgeek satte ner foten. Han gick inte till angrepp på henne utan vad hon påstod om maten. Inte person utan sak. Knappast mobbing.

Häver man ur sig 99% inkorrekt information om nutrition och produkter man visar upp, och dessutom är en inflytelserik influencer som Warg är - ja då måste hon tåla att någon säger emot. Kritik och påpekande av uppenbara faktafel är inte mobbing.

Hans video gällande Warg var behövlig och korrekt.

Dock håller jag med om att Hedberg själv oftast är usel på att ta kritik från andra. Att tracka ner på de egna följarna är inget vinnande koncept. Det är inte klädsamt.

Hedberg får gärna göra fler videos likt Warg-videon, för behovet finns. Uppblåsta bimbos som skall förklara hur hela världen fungerar; utan att ha någon som helst koll.
Citera
2018-10-20, 16:04
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Det kan vara det torftigaste jag sett. En glad Johan står i ett tomatfält, en gubbe skär itu en tomat, tomater åker på transportband. The end. Där kastade Mutti tomaterna i sjön.

Kan bara hålla med... vilket skit..!!!
Inte sålde han in någon Mutti där.
Genant dåligt.

Tilläggas kan att han har blivit jävligt bitchig i sitt sätt mot de som inte stryker honom medhårs.
Eller ibland räcker det att någon har valt att tänka själv för att Geeken ska sura.

Citera
2018-10-21, 20:14
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Hans video gällande Warg var behövlig och korrekt.

Hedberg får gärna göra fler videos likt Warg-videon, för behovet finns. Uppblåsta bimbos som skall förklara hur hela världen fungerar; utan att ha någon som helst koll.

Jag håller med om att dessa "bimbos" behöver bli emotsagda, men att påstå att Hedberg behövs för ändamålet, är en åsikt jag inte delar av den anledningen att han inte gör sådana videos för att han bryr sig om konsumenterna. Det har han gång efter annan visat att han INTE gör, genom att låta sig köpas av än den ena och än den andra genomruttna livsmedelstillverkaren.

Han gör enbart sådana videos för att de ska gå virala och tjäna hans ratings. Samma sak när han angrep den där bloggaren för att hon hade fakeväskor. Vad fan har det på hans kanal att göra?

När Sebastien Boudet gick ut och kallade honom "köpt" så damp det ned en +10 min-video där Hedberg grät ut och ville ha igång drama i vanlig ordning för att boosta kanalen. Boudet bemötte honom klokt nog bara med total tystnad. Om alla hade gjort så, så hade Hedberg snart varit ett minne blott, för hans content bär inte kanalen längre.
Citera
2018-10-25, 20:47
Medlem
mjukmjukares avatar
Nä nu blir jag mättad. Duktigt.
Duktigt trött.
På ett par dagar så sveper "Mattönten" från rom från sik i norr, två delar av av allt gott (!) och det faktiskt ganska billigt om man fattar (!) på Arlanda (billigt.. matTönten ser sånt vi andra inte ser) sponsrad såklart (Swedavia). Arlanda-dyrt som fan.... Kaffe Latte schysst macka 100:- är min erfarenhet. Sen. Bedöm själva billigt?
Samtidigt på nätet Kalixromsfångst i kylan som är härligt och värt varje öre.
Äta pasta?
Äta på Arlanda på ett osmakligt sätt del 2.
Podd / Live från bilen.....

Ho och puh.... puh...

Är det kvalitet?
Vet du något ordentligt?
Har du sett ett tillgjort svep över massor med saker. Högt och lågt! Tjo o tjim.
Hade du du ett utbyte som lockade dig till något eller går det fort och känns tillgjort?

Ränna runt på Arlanda nästa gång du ska till Thailand eller Gran Canaria?
Nä. Trodde inte det. Eller fick du ett tips... nä inte det heller.... fort slarvigt visat istället för bra.
Ut och köpa Löjrom nu....?
Nä, trodde inte det heller.
Lyssna färdigt på stackars Andreas och Tönten .... nä... mest självgoderi med lite PK inlägg.

Sorry Arlanda och sorry romtillverkare i Norr.
Ni får inte ett skit för detta av Matgeek. Ämnen misshandlas då de hastigt görs med mycket tjafs om ljud och ljus istället för ämnet i sig.
Dessa ämnen kräver sin rättvisa visning.

Trist att det blir så här. Men köp inte denna slarvigt tillgjorda hastighetsproducent.

Matgeek. Börja med kvalitet.
Inte girig ekonomisk kvantitet som bara leder nedåt.

Citera
2018-10-25, 20:56
Medlem
HerrFlygmyras avatar
En kvarts miljon prenumeranter, men allt oftare 20.000 visningar. Det är hög tid att han tar reda på vad folk vill se.
Citera
2018-10-25, 21:05
Medlem
Hans senaste två videos som handlar om Arlandas matställen - VAD HÄNDE DÄR?!

Förstår ärligt talat inte hur han kan misslyckas så totalt med något sådant!

Genomstressigt genomfört, fejkat intresse, fejkade skratt.

Börjar bli så uppenbart nu; han vill fakturera! Finns liksom inget äkta intresse kvar.
Citera
2018-10-25, 21:57
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
En kvarts miljon prenumeranter, men allt oftare 20.000 visningar. Det är hög tid att han tar reda på vad folk vill se.

Det som tycks illa är att producenter tycks tro att MatTönten är en härlig och inte alls en girig kille och att han ännu lever gott på uppdrag av företagsjobb.

Jag la märke till hur han för någon dag sedan i svinkalla norr, så långt norr man kan komma och med allt som finns att berätta där, istället la ut en monolog om "sellout" om en annan betydligt mer känd gastronom som är otroligt större och skönare än vad han är. Men Gud. Han pratade länge i svinkylan ett försvarstal om sig själv undermedvetet än om denne gastronom.
Och handlade det om mat.
Nej om pengar. Stålar. Cash.

Det är ju detta det handlar om.

Fan säger jag. För fan ha en matkanal.
Mat. Föda. Även utan giriga sponsorpengar.

Usch, du är hemsk.
Och du fattar varför.
Detta handlar inte om att överleva för dig.
Detta handlar om att bara välja det som betalar bäst.
Ingen genuin kärlek till mat.
Bara till stålar och till prylar som är så jävla dyra och ofta onödiga så ingen jävel har råd men du har ekonomiska intressen.
Mat?

Nej. Stålar.
Som dina grillar som sparsamt används. Sous Vide. 200 knivar. Kaffe från 900 länder.
O.s.v för dig som inte KAN laga mat.

Herregud.
För din skull.
Stannar här.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här