Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Killen lägger upp filmer på youtube, en del gillar det andra inte. Exakt var kommer "kritiskt tänkande" in i bilden? Jag tillhör den skaran som gillar det han lägger upp, berätta gärna hur jag saknar kritiskt tänkande.
Till er som klagar på reklam: Hur skulle han annars kunna försörja sig? Ni hade knappast betalat för filmerna och ni tror väl inte att han skulle kunna göra det på heltid gratis? Tänk att folk har så svårt att förstå konceptet med att folk måste försörja sig. Han är dessutom supertydlig med vilka filmer som är sponsrade, så han försöker inte lura folk.
Nu är jag inte intresserad av den här karln alls förvisso men fenomenet du tar upp är intressant och brett så jag tycker det landar topic trots allt.
Jag förstår vad du menar, men måste han göra det på heltid då? Om det innebär att han måste sälja ut sig, göra grejer han inte skulle valt att ha gjort annars, och i allmänhet sänka den genuina känslan i sina videos för att kunna göra profit/tillräckligt mkt profit på det?
Folk har ju hållit på med sina hobbys vid sidan av sina ordinarie jobb i alla tider, fria från att behöva göra vinst på det och bara för att man gillar det man gör. Det är nått modernt påfund att man ska göra ekonomisk vinst och försörja sig på sin hobby på det här sättet i mina ögon, urtypen av kill your darlings och att sakta men säkert sänka de kvaliteer som gör att folk är intresserade av det man håller på med.
Nu är jag upprörd och nyvaken så ha överseende med lite kass struktur.