Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-26, 08:44
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Han är en väldigt dålig skådespelare om inte annat

Gillar Hedberg! Tråkigt men förståeligt att han måste sälja sig för att kunna leva på det han gör.

Jag har full förståelse för att han får pröjs för detta.
Men just den där videon kändes så "genomskinlig", han som dessutom har jobbat med pr.
Citera
2016-11-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Killen lägger upp filmer på youtube, en del gillar det andra inte. Exakt var kommer "kritiskt tänkande" in i bilden? Jag tillhör den skaran som gillar det han lägger upp, berätta gärna hur jag saknar kritiskt tänkande.

Till er som klagar på reklam: Hur skulle han annars kunna försörja sig? Ni hade knappast betalat för filmerna och ni tror väl inte att han skulle kunna göra det på heltid gratis? Tänk att folk har så svårt att förstå konceptet med att folk måste försörja sig. Han är dessutom supertydlig med vilka filmer som är sponsrade, så han försöker inte lura folk.

Nu är jag inte intresserad av den här karln alls förvisso men fenomenet du tar upp är intressant och brett så jag tycker det landar topic trots allt.

Jag förstår vad du menar, men måste han göra det på heltid då? Om det innebär att han måste sälja ut sig, göra grejer han inte skulle valt att ha gjort annars, och i allmänhet sänka den genuina känslan i sina videos för att kunna göra profit/tillräckligt mkt profit på det?

Folk har ju hållit på med sina hobbys vid sidan av sina ordinarie jobb i alla tider, fria från att behöva göra vinst på det och bara för att man gillar det man gör. Det är nått modernt påfund att man ska göra ekonomisk vinst och försörja sig på sin hobby på det här sättet i mina ögon, urtypen av kill your darlings och att sakta men säkert sänka de kvaliteer som gör att folk är intresserade av det man håller på med.

Nu är jag upprörd och nyvaken så ha överseende med lite kass struktur.
Citera
2016-11-26, 12:47
Citat:
Killen lägger upp filmer på youtube, en del gillar det andra inte. Exakt var kommer "kritiskt tänkande" in i bilden? Jag tillhör den skaran som gillar det han lägger upp, berätta gärna hur jag saknar kritiskt tänkande.

Till er som klagar på reklam: Hur skulle han annars kunna försörja sig? Ni hade knappast betalat för filmerna och ni tror väl inte att han skulle kunna göra det på heltid gratis? Tänk att folk har så svårt att förstå konceptet med att folk måste försörja sig. Han är dessutom supertydlig med vilka filmer som är sponsrade, så han försöker inte lura folk.
Det är ju knappast en rättighet att kunna arbeta med att lägga upp filmklipp på Youtube. Kan man inte producera material som lockar tittare utan måste hora ut sig med diverse illa producerade och väldigt uppenbara reklaminslag så kanske man skall tänka om gällande sin karriär och kanske göra detta på fritiden eller på deltid?
Citera
2016-11-26, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Det är ju knappast en rättighet att kunna arbeta med att lägga upp filmklipp på Youtube. Kan man inte producera material som lockar tittare utan måste hora ut sig med diverse illa producerade och väldigt uppenbara reklaminslag så kanske man skall tänka om gällande sin karriär och kanske göra detta på fritiden eller på deltid?
Det är knappast heller din rättighet att få videoklipp serverade till dig gratis utan reklam i dem. Han har möjligheten att jobba med det han gillar genom att göra reklam för produkter, varför skulle han inte ta den chansen? För att du inte vill det? Gillar du inte hans filmer så finns det en väldigt enkel lösning: Titta inte på dem.

Det finns så mycket avundsjuka i den här tråden. Det går bra för killen, han kan leva på det han älskar, gläds med honom istället för att sitt och var avundsjuka.
Citera
2016-11-26, 13:31
Citat:
Det är knappast heller din rättighet att få videoklipp serverade till dig gratis utan reklam i dem. Han har möjligheten att jobba med det han gillar genom att göra reklam för produkter, varför skulle han inte ta den chansen? För att du inte vill det? Gillar du inte hans filmer så finns det en väldigt enkel lösning: Titta inte på dem.

Det finns så mycket avundsjuka i den här tråden. Det går bra för killen, han kan leva på det han älskar, gläds med honom istället för att sitt och var avundsjuka.
Nej, det är därför Youtube har reklam före och under klippen. Eller så gör man ett aktivt val som konsument och väljer bort kanaler som levererar dåligt "content" innehållandes massa "smygreklam". Du drar lite förhastade slutsatser om att jag följer personen på Youtube. Senaste klippet jag såg var väl det är med "Världens dyraste chips". Kvalitén på innehållet är tyvärr alldeles för lågt för att jag skall stanna kvar. Det betyder ju inte att jag inte får uttrycka mina åsikter i frågan.

Folk är för snabba att avfärda kritik med "avundsjuka" (eller "näthat). Folk behöver inte vara avundsjuka för att de riktar kritik mot innehållet. Men det är lättare att slå ifrån sig att någon är avundsjuk istället för att ta till sig av kritiken.
Citera
2016-11-26, 13:52
Medlem
StigAllans avatar
Senaste jag såg av trådämnet var winegumsinlägget.
Har ännu inte beställt och undrar om någon kan verifiera hans utlåtande.
Lördagsgodiset är för tillfället helt borta från gelatinsnask.

Är gumsen OK?
Citera
2016-11-28, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Senaste jag såg av trådämnet var winegumsinlägget.
Har ännu inte beställt och undrar om någon kan verifiera hans utlåtande.
Lördagsgodiset är för tillfället helt borta från gelatinsnask.

Är gumsen OK?

Jag beställde lådan från Webhallen och det var the real deal
Citera
2016-11-28, 05:41
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Jag beställde lådan från Webhallen och det var the real deal
Tackar och ska testa.
Citera
2016-11-28, 20:55
Medlem
5549s avatar
Varför har han så konstiga ögon?
Citera
2016-11-28, 22:11
Medlem
whaks avatar
Om han inte är sponsrad av Urtekram varför envisas han då med att visa burken varje gång han använder någon krydda från dom?

Är han sponsrad kan man acceptera det, annars känns det mest irriterande.
Citera
2016-11-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Nu är jag inte intresserad av den här karln alls förvisso men fenomenet du tar upp är intressant och brett så jag tycker det landar topic trots allt.

Jag förstår vad du menar, men måste han göra det på heltid då? Om det innebär att han måste sälja ut sig, göra grejer han inte skulle valt att ha gjort annars, och i allmänhet sänka den genuina känslan i sina videos för att kunna göra profit/tillräckligt mkt profit på det?

Folk har ju hållit på med sina hobbys vid sidan av sina ordinarie jobb i alla tider, fria från att behöva göra vinst på det och bara för att man gillar det man gör. Det är nått modernt påfund att man ska göra ekonomisk vinst och försörja sig på sin hobby på det här sättet i mina ögon, urtypen av kill your darlings och att sakta men säkert sänka de kvaliteer som gör att folk är intresserade av det man håller på med.

Nu är jag upprörd och nyvaken så ha överseende med lite kass struktur.
Vad spelar det för roll om han eller ens någon gör något som är roligt OCH tjänar pengar på det? Vadå säljer ut sig? De flesta gör saker VARJE dag på sin arbetsplats, på sin hobby, i hemmet, på sin semester som man kanske hade valt bort om det hade velat sig på det viset. Man får ta det goda med det onda i ALLT! Fattar inte hur alla avundsjuka resonerar.
Citera
2016-11-29, 22:28
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenglad
Vad spelar det för roll om han eller ens någon gör något som är roligt OCH tjänar pengar på det? Vadå säljer ut sig? De flesta gör saker VARJE dag på sin arbetsplats, på sin hobby, i hemmet, på sin semester som man kanske hade valt bort om det hade velat sig på det viset. Man får ta det goda med det onda i ALLT! Fattar inte hur alla avundsjuka resonerar.

Kan vi sluta med det här barnsliga argumentet att alla som inte gillar nån "kändis" är avundsjuka?

En hel del gillar helt enkelt inte mängden reklam eller sponsrade videos på Johans kanal. Det betyder inte att vi helt plötsligt hatar honom, det betyder bara att produkten han producerar inte längre är lika värdefull, enligt några av oss. För mig personligen lämnar mängden spons en fadd smak och det är trots att jag tror att Johan verkligen gillar produkterna han hajpar i sina videos.

Å andra sidan så växer hans kanal varje dag och vem är jag att klanka ner på folkets smak? Allt jag kan säga är att jag, personligen, inte längre blir glad om jag ser en ny video eller kollar allt nytt. Men jag är bara en view och om Johan kan få tio nya för min gamla så spelar det ekonomiskt igen roll. Vad som spelar roll i längden är dock att man har ett varumärke som är trovärdigt och det vet Johan också.
Senast redigerad av Aigis 2016-11-29 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in