2021-04-08, 14:40
Medlem
orvarinos avatar
"Han är inte bra på att laga mat"

Näe, tro fan det. Han persona på YT är att representera tittaren och träffa folk som faktiskt kan laga mat samt att laga mat och köpa prylar som känns begripliga för den tittande demografin (grillpappor?), det är hela dramaturgin. Med det sagt, inget jag spiller tid på.
Citera
2021-04-08, 14:42
Bannlyst
Kan ha varit i den här tråden jag läste det men jag tyckte det var väldigt roligt.
Det var en som inte gillade MatGeek för hans tjocka kinder och det ser ut som han sparar mat i dem som en hamster.
Citera
2021-04-08, 15:00
Medlem
Första gången jag såg människan på youtube så blev jag mordisk pga att jag irriterade mig på hur han förde sig. Jag antar att det är ett problem med mig, inte honom.
Citera
2021-04-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Första gången jag såg människan på youtube så blev jag mordisk pga att jag irriterade mig på hur han förde sig. Jag antar att det är ett problem med mig, inte honom.
Njaa, du är långt ifrån den enda.

Han har en mästrande arrogant approach, men det är väl förmodligen för han försöker uppskatta sig själv.
Citera
2021-04-12, 10:56
Medlem
Övergår mitt förstånd hur 300.000 vill prenumerera och glo på en så osympatisk människa.
Citera
2021-04-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
Övergår mitt förstånd hur 300.000 vill prenumerera och glo på en så osympatisk människa.

Osympatisk på vilket sätt då? Nu blev det intressant!
Citera
2021-04-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Osympatisk på vilket sätt då? Nu blev det intressant!
Är du seriös?

Han är ju sjukt arrogant och har behov av att mästra andra.

Jag gjorde följde hans kladdkake guide, min blev lite väl kladdig men det kan jag inte skylla på honom.
Citera
2021-04-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Är du seriös?

Han är ju sjukt arrogant och har behov av att mästra andra.

Jag gjorde följde hans kladdkake guide, min blev lite väl kladdig men det kan jag inte skylla på honom.

Ja jag är seriös. Tror du använder fel ord.

Tror du att det alltid blir likadant som i receptet? Jag har bakat tusentals tårtor, många blir dåliga just pga bakning är så pass RNG.
Citera
2021-05-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Ja jag är seriös. Tror du använder fel ord.

Tror du att det alltid blir likadant som i receptet? Jag har bakat tusentals tårtor, många blir dåliga just pga bakning är så pass RNG.

Varför skulle osympatisk vara fel ord? Han är en genomfalsk lismare som är helt underdånig när han träffar folk som han ser upp till, samtidigt som han försöker mästra folk som han anser sig stå över. Han är totalt oförmögen att ta kritik och beter sig som en fjortisbrud så fort han blir ifrågasatt. Lägg till alla sponsrade "tester" där han höjer mediokra produkter till skyarna (ta till exempel en titt på hans "test" av rätter från Gooh, eller varför inte hans "test" av matutbudet på Arlanda och jämför gärna med andra youtubers betalda samarbeten) så kanske du förstår varför han upplevs som osympatisk.

Är du inte övertygad, ta då en titt på hans "coronadagbok". Handlade det något om att han hoppades att familj och vänner inte blivit smittade? Nej, det handlade bara om hu synd det var om honom (han hade ju tappat smaksinnet, stackarn!) och inte en tanke ägnades åt någon annan.

Och då har jag inte ens nämnt hans usla kunskaper när det gäller matlagning. Han påstår sig driva en "matkanal" men håller inte ens hemmakocknivå.
Citera
2021-05-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Varför skulle osympatisk vara fel ord? Han är en genomfalsk lismare som är helt underdånig när han träffar folk som han ser upp till, samtidigt som han försöker mästra folk som han anser sig stå över. Han är totalt oförmögen att ta kritik och beter sig som en fjortisbrud så fort han blir ifrågasatt. Lägg till alla sponsrade "tester" där han höjer mediokra produkter till skyarna (ta till exempel en titt på hans "test" av rätter från Gooh, eller varför inte hans "test" av matutbudet på Arlanda och jämför gärna med andra youtubers betalda samarbeten) så kanske du förstår varför han upplevs som osympatisk.

Är du inte övertygad, ta då en titt på hans "coronadagbok". Handlade det något om att han hoppades att familj och vänner inte blivit smittade? Nej, det handlade bara om hu synd det var om honom (han hade ju tappat smaksinnet, stackarn!) och inte en tanke ägnades åt någon annan.

Och då har jag inte ens nämnt hans usla kunskaper när det gäller matlagning. Han påstår sig driva en "matkanal" men håller inte ens hemmakocknivå.

Eftersom jag slog upp en massa sysonymer och tycker inte atg det ärr rätt ord. Arrogant och en besserwisser passar mycket bättre. Men där får vi tycka annorlunda.

Att han inte håller en kocknivå vet alla som följer honom om, inget nytt om den saken.
Nu så äter jag knappt svensk/europeisk mat, men jag tycker inte det alls ser speciellt nice ut. Undantag är t ex när någon gäst har gästat och personen har bakat bullar och en gång princesstårta. Men, det var inte han som gjorde bakelsen, skitsamma! Det var en grymt bra video.

Vare sig han är sämst eller bäst är faktumet att det är en matkanal. Sen att han är en jobbig jävel, ja det är inte speciellt viktigt att tala om.
Citera
2021-05-13, 15:08
Medlem
Neonights avatar
"Former PR guy" står det i beskrivningen. Spännande sätt att beskriva sig själv. Antingen är man cyniker eller så besitter man någon typ av kognitiv dissonans. Jag skulle tippa lite av båda.
Citera
2021-06-29, 13:56
Medlem
ETA2824-2s avatar
Nu är dammsugarförsäljaren igång igen, men den här gången är det dammvippor han försöker sälja. https://www.youtube.com/watch?v=GOQmpoE9qfg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in