Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-08, 20:07
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Jag läste hela ditt inlägg, reflekterade lite, tänkte lite kring hur mina vänner, bekanta och bekantas bekanta skulle reagera på en sådan sak som berättades. Jag kan inte tänka mig att en endaste individ av dessa skulle skratta kunna skratta åt den groteska berättelsen, alltså att sparka på ett slaktat djur och göra "jude-referenser".

Hela dravlet om att "han skrattar åt nazisterna, inte med" låter bara så banalt, först och främst, det är inte ens en rolig berättelse. I videon hör vi rena gapskratt, sedan när har folks reaktion till vidriga saker varit att gapskratta?

Som jag skrev tidigare. Sen när har man ett ansvar hur andra skrattar när man berättar en historia?
Citera
2016-10-08, 20:13
  #434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Paniken är så gullig hos idiotvänstern och pk-maffian som anser att politiker ska avgå pga de gör narr av idioter haha. DET ÄR ETT SKÄMT OM VAD ANDRA HAR GJORT ERA IDIOTER.

Oj va mycket stora bokstäver, jag antar att du vill vara tydlig.

Hmm, du har inte massuppfittat det lite tror du? Du tror att det är återberättandet av vad 3 idioter gör som är det viktiga i frågan, du tror inte att det är återberättandet av vad 3 nazister gjort OCH ATT SJÖSTEDT OCH HANS POLARE SKRATTAR ÅT DET SOM OM DET VORE VÄRLDENS ROLIGASTE GREJ, FÖR SÅ GÖR VÄL ALLA, ALLA SKRATTAR VÄL LITE PUTSLUSTIGT ÅT VAD NAZISTER GÖR UTAN ATT ENS FÖRDÖMA DET SOM DÅRAR SOM GÖR NÅT SJUKT, du tror inte att det är det sistnämnda som är den jobbiga punkten?

Men vi vet ju var SD har sina rötter, så att man skrattar åt ankedoten som att det är en jätterolig händelse så är det ju inte så förvånande.

Det är så gulligt när det sverigevänliga rasistpacket maniskt ska försvara Sd-puckon som inte är normala, mycket försvarade blir det när den ena efter den andra sätter sig själv i klistret genom korkade uttalanden, eller ska vi säga som det är? Dom visar sina riktiga sidor, på fyllan är det ssvårt för en del att hålla tillbaka sin riktiga personlighet, en del har ju till och med svårt att hålla tillbaka sina innersta tankar när dom är nyktra.

Mer alkohol och fester åt SD, nån i gänget lär ju filma när folk spårar ur och tar fram nassehattar eller sjunger nidvisor, vi andra tar fram pocornen och inväntar nästa klavertramp
Citera
2016-10-08, 20:24
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Som jag skrev tidigare. Sen när har man ett ansvar hur andra skrattar när man berättar en historia?

Man har inget ansvar för vad andra skrattar åt när man berättar en historia, men har du missat att i denna händelse så skrattar ju Sjöstedt själv åt anekdoten som om det vore en skitlustig grej, och hans polare skrattar visserligen också men det är ju Sjöstedt som är i fokus i denna händelsen, Sjöstedt är inte ansvarig för att andra skrattar åt hans anekdot, även om jag tycker att det är lika idiotiskt av dom andra att skratta åt anekdoten, men lika barn leka bäst, så det är kanske därför alla skrattar åt storyn.
Citera
2016-10-08, 20:26
  #436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Oj va mycket stora bokstäver, jag antar att du vill vara tydlig.

Hmm, du har inte massuppfittat det lite tror du? Du tror att det är återberättandet av vad 3 idioter gör som är det viktiga i frågan, du tror inte att det är återberättandet av vad 3 nazister gjort OCH ATT SJÖSTEDT OCH HANS POLARE SKRATTAR ÅT DET SOM OM DET VORE VÄRLDENS ROLIGASTE GREJ, FÖR SÅ GÖR VÄL ALLA, ALLA SKRATTAR VÄL LITE PUTSLUSTIGT ÅT VAD NAZISTER GÖR UTAN ATT ENS FÖRDÖMA DET SOM DÅRAR SOM GÖR NÅT SJUKT, du tror inte att det är det sistnämnda som är den jobbiga punkten?

Men vi vet ju var SD har sina rötter, så att man skrattar åt ankedoten som att det är en jätterolig händelse så är det ju inte så förvånande.

Det är så gulligt när det sverigevänliga rasistpacket maniskt ska försvara Sd-puckon som inte är normala, mycket försvarade blir det när den ena efter den andra sätter sig själv i klistret genom korkade uttalanden, eller ska vi säga som det är? Dom visar sina riktiga sidor, på fyllan är det ssvårt för en del att hålla tillbaka sin riktiga personlighet, en del har ju till och med svårt att hålla tillbaka sina innersta tankar när dom är nyktra.

Mer alkohol och fester åt SD, nån i gänget lär ju filma när folk spårar ur och tar fram nassehattar eller sjunger nidvisor, vi andra tar fram pocornen och inväntar nästa klavertramp


Vad lustigt att MSM inte uppvaktar sossen Omar som använde ordet "judesvin" på sin Facebook. Annan sosse kallade i dagarna en busschaufför för "blatte" och en 3e poserade med "mein kampf". Frågor på det?
Citera
2016-10-08, 22:09
  #437
Medlem
cerealtubemans avatar
https://m.facebook.com/story.php?sto...10114715755977

Nu är den andra delen av filmen IRM satt på ute Sjöstedt måste avgå. Jag som försvarade Sjöstedt.
Citera
2016-10-08, 22:33
  #438
Medlem
Herregud, det är på sandlådenivå... Vem bryr sig ens?!

Ett jävla liv om ett skämt, som dessutom blir en tv nyhet?! Vad i helvete??
Citera
2016-10-09, 02:21
  #439
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Frågan kvarstår fortfarande vem i SD spelar in detta och sprider det sedan.
Citera
2016-10-10, 08:53
  #440
Medlem
bringeroflights avatar
Bekräftade Jimmie att Oscar ska bort under gårdagens debatt?
När han sa att alliansen inte behöver förhandla med Hagwell, Sjöstedt och Ekerot. Hagwell kan man förstå, en vanlig riksdagsledamot behöver inte i gå i några förhandlingar men Sjöstedt är ju deras ekonomisketalesman och som sådan ingår absolut eventuella förhandlingar över partigränserna.
Citera
2016-10-10, 08:56
  #441
Medlem
volvo 240s avatar
Tycker det är rätt uppenbart att det är nazisternas knäpppa beteende man skrattar åt.

Nån som vet vad SD-judarna Ekeroth och Bieler tex tycker om uppståndelsen. Minst en av dom var säkert närvarande vid tillfället.
Citera
2016-10-10, 09:01
  #442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vad lustigt att MSM inte uppvaktar sossen Omar som använde ordet "judesvin" på sin Facebook. Annan sosse kallade i dagarna en busschaufför för "blatte" och en 3e poserade med "mein kampf". Frågor på det?

Jaha, då har ju sossarna och SD mycket gemensamt.
Varför flörtar Åkesson med Moderaterna kan man då undra?
Citera
2016-10-10, 09:10
  #443
Medlem
JanTalibans avatar
Fan, att bli offentliggjord när man ägnar sig åt fylleri är väl lika pinsamt som att bli offentliggjord när man har intimt umgänge!

När ska SD-topparna lära sig att vissa verksamheter måste hållas bakom stängda dörrar?

Sen trodde jag att det var mest omogna ungdomar som håller på med att YouTube-smygfilma varandra. Tydligen förekommer detta även bland vuxna politiker och journalister.

En till sak: Denne Oscar tycks ha exakt samma humor som jag. Jag älskar att skoja och tokfantisera om allehanda extrema attityder bland medmänniskor. Därmed INTE sagt att jag vill se högt folkvalda som håller på så.
Citera
2016-10-10, 09:38
  #444
Medlem
johanjosefssons avatar
Hånar man de med makt, kommer de med makt slå tillbaka. Så enkelt är det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback