Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-07, 11:55
  #301
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Gulligt att du vill skämta om allt, jag tycker dock att det är groteskt och omdömeslöst att en nuvarande riksdagsman finner det otroligt komiskt att slaktade får blir sparkade på av nazister samtidigt som dessa vrålar "dö, jude". En normal individ hade tagit avstånd från sådant beteende, en normal individ hade inte återberättat det för andra under en fest samtidigt som denne gapskrattar.

Finns ingenting som är komiskt med hans berättelse, ingenstans är det kul så vida man inte sympatiserar med individerna i fråga.

Du har fel, varför har jag författat i mitt senaste inlägg i tråden. Utöver det betyder inte "Die Juden" dö jude.
Citera
2016-10-07, 11:55
  #302
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Obestridligt ett osmakligt skämt och ett nytt lågvattenmärke för SD.

Även om skämtet är taget "ur sin kontext", så som SD:s gruppledare Mattias Karlsson uttrycker det, så ger det en fingervisning om hur pass okultiverade dessa SD-politiker egentligen är: i ett annat riksdagsparti hade personen åkt ut med huvudet före. Så till er där ut som försvarar detta beteende har jag bara ett ord: osmakligt.
Vilken tur då att SD inte har dig som målgrupp.

SDs målgrupp är de som prioriterar migrantgruppvåldtäkten på handikappade svenskar högre än att Oscar Sjöstedt år 2011 skrattade åt några tokiga nazister på sitt utlandsjobb.
Citera
2016-10-07, 11:55
  #303
Medlem
Alla drar väl skämt eller berättar historier om saker som inte ska ske men har hänt.
Det är skillnad på att berätta och använda humor som jag kan användas till det mest sorgliga.

Men vem tusan av hans kompisar på samma fest filmar honom och sparar för att sen dela ut??
Nån som hyser agg mot honom? Avundsjuka?
Vad driver någon att filma personer på en fest?

Att vid en specifik händelse ta upp o filma när det hänt nått men så där bara låta kameran rulla i smyg liksom??



Vet Oscar vems telefon och vem som håller i den??
Citera
2016-10-07, 11:55
  #304
Medlem
Sperssons avatar
.
Sluta snacka och se istället till att stoppa invasionen av asylsökande till Gotland.
Innan det sker ännu fler gruppvåldtäkter.
Citera
2016-10-07, 11:56
  #305
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Klart att SD rasisterna vill se det hela som en bagatell. Arnstad sammanfattade det bra
"
SD:s väljare är generellt rasister och har inget emot att deras företrädare skämtar om våld mot judar. De kommer skylla allt på "pk-media".
"

Arnstad vet inte ens vad en rasist är. Han är en fåntratt med en stor foliehatt på huvudet.
Citera
2016-10-07, 11:56
  #306
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Ja, buhu, en riksdagsman som berättar en grotesk berättelse om slaktade får som blir sparkade på av nazister samtidigt som de vrålar "dö jude", detta samtidigt som mannen i fråga gapskrattar utan dess like. Det är högst osmakligt beteende från en riksdagsman och det är bara tack vare det faktum att Sjöstedt är SD:are som detta inte har blivit en större grej, hade det varit en individ från vilket annat parti som helst hade de fått lämna på direkten.

Är det? Det finns ett parti i vår riksdag öppet har stött diktaturer på Kuba, Vietnams och andra terrorstater. Dessutom har samma parti gjort så "Kiruna Svenskarna" fick möta en säker död.

Tycker detta är mer osmakligare än en kränktare fotografering på en fest, där man tar saker och ting ur sitt sammanhang.

Vi vet att det är "grovt" kriminella bakom Expo och inte rasism, det är dömda pedofiler och våldtäkmans som ligger bakom smutskastningen av SD. Jag förstår det, om SD får makt så kommer Sveriges våldtäktsmän och pedofiler får ett helvete på jorden.
Citera
2016-10-07, 11:58
  #307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Klart att SD rasisterna vill se det hela som en bagatell. Arnstad sammanfattade det bra
"
SD:s väljare är generellt rasister och har inget emot att deras företrädare skämtar om våld mot judar. De kommer skylla allt på "pk-media".
"


Att du citerar och hyllar arnstad är så jävla spot-on hur dum i huvudet du är.
Citera
2016-10-07, 12:00
  #308
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Det är inte en vanlig missuppfattning, vi har självaste Juholt som fick lämna efter ett enormt drev mot honom för bostadsbidraget.

Vi har haft ministrar som har lämnat på grund av tv-licenser, oskattad hemhjälp och liknande.
Detta är betydligt värre, det är en riksdagspolitiker som återberättar en grotesk handling om nazister som sparkar på kadaver samtidigt som de vrålar "dö juden", detta samtidigt som politikern i fråga gapskrattar med sin gelikar. Ingenstans går det att se rimligheten att en riksdagspolitiker beter sig på detta vis.

Hur kan du på allvar påstå att detta lagliga skämt och lagliga skratt är betydligt värre än riktiga brott som politiker har begått?
__________________
Senast redigerad av JustZlatan 2016-10-07 kl. 12:03.
Citera
2016-10-07, 12:00
  #309
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Nu var det väl inte ens han som sa skämtet? (Har inte sett klippet). Jag känner många som har dragit Judeskämt, skämt om norrmän osv utan att på något vis vara nazister eller rasister. Finns en tråd där man skämtade om mordet på Engla här på flashback, gör det oss som skrev skämten om Engla till Pedofildyrkare?

Klart man ska få skämta om saker, dock måste man nog tänka på vad man gör när man är riksdagsledamot. Såg att någon skrev att klippet var från 2011, vet inte om OS var med i riksdagen då men isf skulle det förklara en del om han inte var med just då. Tycker han har vuxit på senare år och skulle bli en ev bra finansminister.
Citera
2016-10-07, 12:02
  #310
Medlem
Paniken är så gullig hos idiotvänstern och pk-maffian som anser att politiker ska avgå pga de gör narr av idioter haha. DET ÄR ETT SKÄMT OM VAD ANDRA HAR GJORT ERA IDIOTER.
Citera
2016-10-07, 12:05
  #311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Är det? Det finns ett parti i vår riksdag öppet har stött diktaturer på Kuba, Vietnams och andra terrorstater. Dessutom har samma parti gjort så "Kiruna Svenskarna" fick möta en säker död.

Tycker detta är mer osmakligare än en kränktare fotografering på en fest, där man tar saker och ting ur sitt sammanhang.

Vi vet att det är "grovt" kriminella bakom Expo och inte rasism, det är dömda pedofiler och våldtäkmans som ligger bakom smutskastningen av SD. Jag förstår det, om SD får makt så kommer Sveriges våldtäktsmän och pedofiler får ett helvete på jorden.

Haha, sen när blev Kuba och Vietnam terrorstater?
Du vet uppenbarligen inte vad ordet terror betyder.

Komiskt att du väljer att sympatisera med USA:s propaganda när det är USA som invaderar, kuppar, destabiliserar och finansierar terrorverksamhet i Mellanöstern. Duktig idiot.

Nej, det är inte taget ur sitt sammanhang, det är en riksdagspolitiker som återberättar en grotesk händelse samtidigt som denne uppenbarligen är väldigt, väldigt road vid specifika groteska händelser i storyn.
Citera
2016-10-07, 12:05
  #312
Medlem
Rick.Jamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerTotenkopf
Vilken tur då att SD inte har dig som målgrupp.

SDs målgrupp är de som prioriterar migrantgruppvåldtäkten på handikappade svenskar högre än att Oscar Sjöstedt år 2011 skrattade åt några tokiga nazister på sitt utlandsjobb.


Jag har två saker att säga dig:
1. Hans agerande tydliggör en kultur som verkar råda inom SD.
2. Jag har förvisso aldrig röstat på SD, men har ibland funderat på att lägga en röst i ett rent missnöjessyfte, nu känns den tanken alltmer avlägsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback