Tonight at Hofstra University, Hempstead, NY United States of America 🇺🇸
Donald J Trump
Crooked Hillary
(hehe de känns lite som en boxningsmatch faktiskt)
Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Jag tror Trump vinner debatten om han håller sig saklig och talar inte för mycket. Trump har ju dem starkaste korten i sina händer.
Dessutom så är Clinton inte så bra debattör. Nog för Trump inte heller är en stjärna, men han har en bättre röst. Bra debattörer är typ Åkesson och Obama. Dessa är utmärkta talare.
Jag ser nog Donald Trumps debatt-teknik som ett av hans absolut starkaste kort, och av det jag har sett, dvs de debatter som var mellan Trump och de övriga kandidaterna från Republikanerna så hade Donald Trump lysande argumentationsförmåga, dels genom att han väldigt tydlig i sin argumentation, nästan så det på gränsen blir lite för tydligt.
Men även andra saker, hans förmåga att hitta svagheter hos motståndare och attackera dem på bästa sätt möjligt visade sig Mr. Trump vara enastående på, exempelvis mot Ted Cruz och Bush Den Tredje.
Bättre politiker än Hillary Clinton, som är den enda han behöver anpassa sig för nu och jag kan inte se det som något annat än en total knock-out redan i första ronden ärligt talat.
Trumps viktigaste kort är att han "talar så folk förstår" medan Hillary Clinton snackar sin Globalist-Engelska med visionspolitik och ord som låter bra. "Stronger Together" men framförallt så har Clinton framförallt gått Al-In på dissa Trump, senast idag, direktlänk till Twitter där Crooked Hillary berättar för Donald Trump att det är "Fult att Ljuga"
https://twitter.com/HillaryClinton/status/780495540521955329 
omfg!
Men det här jävla valet är så skumt så det skulle inte förvåna mig om Crooked Hillary trots alla odds går in och krossar Trump och ökar 10 procentenheter i opinionsmätningarna.
Jag hade inte bettat några dollar på utgången iallafall.
EDIT: Om Hillary Clinton "kör sin peka-finger och skrika rasist" i debatten så är det rätt intressant att ha hört hennes och hennes lika korrupta mans åsikter om mur vid gränsen till Mexico, invandring och så vidare:
https://www.youtube.com/watch?v=yu9OH_KfPXA