2016-09-26, 23:53
Medlem
freeriderXIIs avatar
Men Internetkrigare14 vilka är de politiska frågor som får dig att stödja demokraterna och Hillary är det bara Trumps personlighet du inte gillar eller är det sakfrågor som ligger till grund?

Som t.ex. skattetryck eller Obamacare?
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-26 kl. 23:56.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Egentligen tycker jag att båda är otroligt självcentrerade.
Jag tror ingen av de får vara nedlåtande eller elitisk för då kan det vara kört.

Trump kan vara sympatisk, det har jag skrivit förut.

Risken finns att Clinton blir trött. Hon får ju mediciner.
Medlem
Rickuzs avatar
Börjar faktiskt tvivla på att Wikileaks har något smaskigt att släppa om Clinton inför debatten.

Det låter för bra för att vara sant. Nästan som på film.

Varför skulle dom inte ha släppt det redan nu?
2016-09-26, 23:57
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Risken finns att Clinton blir trött. Hon får ju mediciner.

Ja, men hon kan kanske vända det till sin fördel? Att visa sig mänsklig osv, vad vet jag.
Det vet vi om några timmar
2016-09-26, 23:57
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Korrupt eller? Hon kommer aldrig införa det hon lovar. Varför skulle hon göra det?

Svensk media försöker lura i svenska folket att Hillary Clinton är den mest älskade av kandidaterna. Det är nog säkrast att ratta in CNN eller FOX-news för att få veta att Trump leder med hästlängder. Trump vinner.
2016-09-26, 23:59
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Börjar faktiskt tvivla på att Wikileaks har något smaskigt att släppa om Clinton inför debatten.

Det låter för bra för att vara sant. Nästan som på film.

Varför skulle dom inte ha släppt det redan nu?

Art imitates life.

Man har väl väntat på rätt tillfälle.

Vissa saker kan till och med få bäst effekt om man väntar till efter debatten med att släppa dem.

Det sagt har jag inte en susning om vad de sitter på.
2016-09-27, 00:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Svensk media försöker lura i svenska folket att Hillary Clinton är den mest älskade av kandidaterna. Det är nog säkrast att ratta in CNN eller FOX-news för att få veta att Trump leder med hästlängder. Trump vinner.

Clinton ser till så att USA kan styra EU och EU skapar större sektor för politiker och journalister i EU. Så brukar kedjan gå.

Allt handlar om sellout.
2016-09-27, 00:01
Medlem
Måste säga jag aldrig sett ett sådant delar flashback i någon fråga !
Alla sidor har såklart goda repliker och fakta på var sin sida.
Jag är otroligt delad. Gillar inte Clinton på något vis, men vi har facit på demokraternas framfart i med åren och Clinton var ju en peak för Amerikas ekonomi. Medans Bush rev den otroligt.

Så klart det känns säkrare!
Trump om man så s0 vill ur mitt tycke gillar jag hans relation med Ryssland. Tänk om vi kunde sluta med denna aggressiva anda som nu krypit sakta men säkert, då vi även sänker Ryssland ekonomiskt.
Världen skulle behöva andrum.

Vem som kan ge detta vet jag inte. Men att få till ett avtal med Ryssland hade varit värt ett fredspris.

Hur som have debatten kommer göra alla besvikna och vi kommer få se en vanlig debatt utan spektakel.

PS för att trycka på Clintons knappar har Trump bjudit in Bills gamla älskare att sitta på första raden.
2016-09-27, 00:05
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Om Trump är en lögnare - Vad är då Clinton? Hon ljuger att hon har lunginflammation när hon egentligen har epilepsi.
Ja eller Parkinsons.

Läs denna synnerligt rasistiska (anti-vita) artikel på SVT om Trump som den "vite mannens" sista försvarare. Så Erika Bjerström tycker det är rimligt att USA inte längre ska vara vitt, applicerar hon samma rasistiska tänk på något afrikanskt land om vita skulle "ta över". Nej, då skulle det såklart vara förkastligt och imperialism.

http://www.svt.se/nyheter/vita-mannens-sista-strid
2016-09-27, 00:07
Medlem
tror att trump kan få allvarliga problem i natt om det blir tydligt (vilket det väl redan är) att han inte besitter någon djupare kunskap om eller förståelse för de ämnen som diskuteras. antar att ribban kommer ligga lite högre nu än under primärvalet.
2016-09-27, 00:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tonight at Hofstra University, Hempstead, NY United States of America 🇺🇸
Donald J Trump Crooked Hillary
(hehe de känns lite som en boxningsmatch faktiskt)
Citat:
Jag tror Trump vinner debatten om han håller sig saklig och talar inte för mycket. Trump har ju dem starkaste korten i sina händer.

Dessutom så är Clinton inte så bra debattör. Nog för Trump inte heller är en stjärna, men han har en bättre röst. Bra debattörer är typ Åkesson och Obama. Dessa är utmärkta talare.

Jag ser nog Donald Trumps debatt-teknik som ett av hans absolut starkaste kort, och av det jag har sett, dvs de debatter som var mellan Trump och de övriga kandidaterna från Republikanerna så hade Donald Trump lysande argumentationsförmåga, dels genom att han väldigt tydlig i sin argumentation, nästan så det på gränsen blir lite för tydligt.
Men även andra saker, hans förmåga att hitta svagheter hos motståndare och attackera dem på bästa sätt möjligt visade sig Mr. Trump vara enastående på, exempelvis mot Ted Cruz och Bush Den Tredje.

Bättre politiker än Hillary Clinton, som är den enda han behöver anpassa sig för nu och jag kan inte se det som något annat än en total knock-out redan i första ronden ärligt talat.
Trumps viktigaste kort är att han "talar så folk förstår" medan Hillary Clinton snackar sin Globalist-Engelska med visionspolitik och ord som låter bra. "Stronger Together" men framförallt så har Clinton framförallt gått Al-In på dissa Trump, senast idag, direktlänk till Twitter där Crooked Hillary berättar för Donald Trump att det är "Fult att Ljuga"
https://twitter.com/HillaryClinton/status/780495540521955329 omfg!

Men det här jävla valet är så skumt så det skulle inte förvåna mig om Crooked Hillary trots alla odds går in och krossar Trump och ökar 10 procentenheter i opinionsmätningarna.
Jag hade inte bettat några dollar på utgången iallafall.

EDIT: Om Hillary Clinton "kör sin peka-finger och skrika rasist" i debatten så är det rätt intressant att ha hört hennes och hennes lika korrupta mans åsikter om mur vid gränsen till Mexico, invandring och så vidare:
https://www.youtube.com/watch?v=yu9OH_KfPXA
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-09-27 kl. 00:13.
2016-09-27, 00:12
Medlem
tjenaretjenares avatar
Vart följer man det bäst om man vill följa det via svenska medier? Tycker TV4 med Marcus Oskarsson brukar vara bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in