2016-09-27, 00:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja eller Parkinsons.

Läs denna synnerligt rasistiska (anti-vita) artikel på SVT om Trump som den "vite mannens" sista försvarare. Så Erika Bjerström tycker det är rimligt att USA inte längre ska vara vitt, applicerar hon samma rasistiska tänk på något afrikanskt land om vita skulle "ta över". Nej, då skulle det såklart vara förkastligt och imperialism.

http://www.svt.se/nyheter/vita-mannens-sista-strid

Vidrig. Riktigt vidrigt! Men det hon säger är faktiskt sant. Fler svarta föds mer och mer.
Dock inte att det är vitas sista strid dock.

Hon erkänner helt klart att vita kommer vara i minoritet. Vem ska försörja dem då? Jag kan knappast tro att gettoliknande samhällen kommer bära upp USA.

Om vita blir minoritet i USA - kommer då svarta vara rasister då?

Tänk om USA får en mexikansk president? Det kommer bli kaos då alla folkgrupper har olika intressen. Obama var ju expert på att få svarta röster. Idag är han dock inte så populär efter 8 år av svek.
2016-09-27, 00:17
Medlem
Sperssons avatar
.
Clintons hälsa gör att hon är direkt olämplig som president.
Amerikanska folket kommer att välja Trump.
2016-09-27, 00:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Tonight at Hofstra University, Hempstead, NY United States of America 🇺🇸
Donald J Trump Crooked Hillary
(hehe de känns lite som en boxningsmatch faktiskt)

Jag ser nog Donald Trumps debatt-teknik som ett av hans absolut starkaste kort, och av det jag har sett, dvs de debatter som var mellan Trump och de övriga kandidaterna från Republikanerna så hade Donald Trump lysande argumentationsförmåga, dels genom att han väldigt tydlig i sin argumentation, nästan så det på gränsen blir lite för tydligt.
Men även andra saker, hans förmåga att hitta svagheter hos motståndare och attackera dem på bästa sätt möjligt visade sig Mr. Trump vara enastående på, exempelvis mot Ted Cruz och Bush Den Tredje.

Bättre politiker än Hillary Clinton, som är den enda han behöver anpassa sig för nu och jag kan inte se det som något annat än en total knock-out redan i första ronden ärligt talat.
Trumps viktigaste kort är att han "talar så folk förstår" medan Hillary Clinton snackar sin Globalist-Engelska med visionspolitik och ord som låter bra. "Stronger Together" men framförallt så har Clinton framförallt gått Al-In på dissa Trump, senast idag, direktlänk till Twitter där Crooked Hillary berättar för Donald Trump att det är "Fult att Ljuga"
https://twitter.com/HillaryClinton/status/780495540521955329 omfg!

Men det här jävla valet är så skumt så det skulle inte förvåna mig om Crooked Hillary trots alla odds går in och krossar Trump och ökar 10 procentenheter i opinionsmätningarna.
Jag hade inte bettat några dollar på utgången iallafall.

EDIT: Om Hillary Clinton "kör sin peka-finger och skrika rasist" i debatten så är det rätt intressant att ha hört hennes och hennes lika korrupta mans åsikter om mur vid gränsen till Mexico, invandring och så vidare:
https://www.youtube.com/watch?v=yu9OH_KfPXA

Om du hade hängt med Commander-in-chief debatten så vann trump med 20 %. Commander-in-chief är typ en minidebatt där presidentkandidater intervjuas och får mycket svåra frågor. Clinton fick 39% och Trump fick 61% av folket.

Samma sak blir det ikväll. Båda svarar på frågorna. En vecka senare så kommer det mätningar att trump vann debatten trots att Clinton-fans skrek högst.

Dessutom har Clinton tillbringat 1 månad nu med att kasta skit på Trump och inte pratat så mycket om hennes politik.
Hon har fått kritik av detta från sina väljare. Men hon fortsätter.
2016-09-27, 00:20
Medlem
freeriderXIIs avatar
En vit person som röstar på Hillary Clinton är antingen en nyttig idiot eller masochist.

Samma gäller svarta eftersom de också missgynnas av den illegala invandringen av framförallt hispanics som tränger undan dem från bostadsområden och tävlar om enklare jobb och dessutom inte betalar skatt.

Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-27 kl. 00:28.
2016-09-27, 00:32
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
En vit person som röstar på Hillary Clinton är antingen en nyttig idiot eller masochist.

Samma gäller svarta eftersom de också missgynnas av den illegala invandringen av framförallt hispanics som tränger undan dem från bostadsområden och tävlar om enklare jobb och dessutom inte betalar skatt.
Dessutom så blir många svarta som röstar republikanskt förlöjligade av Demokraterna, det goda hatet, och Demokraterna vill helst att svarta som är "fängslade" i sina ghetton/nergångna kvarter aldrig ska ta sig ur sin situation utan vara beroende av statens allmosor likt röstboskap. Det var inte heller Demokraterna historiskt som ville avsluta slavhandel.

Och som du är inne på är många svarta i USA en del av arbetarklassen som nu trängs undan inte bara av hispanics utan av att fabriker och industrier lägger ner/flyttar utomlands och gör dem arbetslösa. Och inte har det blivit bättre under Obongos tid för svarta, därav att Trump har mycket att hämta hos den svarta arbetarklassen.

Demokraterna gillar white collar/överklassen/bidragstagare men har inget till övers för medel- och arbetarklassen (oavsett etnicitet) som försöker få livet att gå runt för egen maskin.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2016-09-27 kl. 00:34.
2016-09-27, 00:33
Medlem
Madagascars avatar
Uppsnack just nu på CNN, samma kanal som hostar debatten om två och en halv timme: http://www.hulkusc.com/cnn-news-live-streaming/

Något nytt om Wikileaks släppet som ska "bring down" Hillary? Eller är det bullshit dirigerat/fantiserat av den troligen inte helt mentalt friske Assange!?
Senast redigerad av Madagascar 2016-09-27 kl. 00:48.
2016-09-27, 00:39
Medlem
I mina ögon, om Trump är förberedd så finns det knappt någonting Hillary kan attakera Trump om förutom att han är oerfaren och okvalificerad, vilket är det hon tillsammans med MSM försökt hamrat i valkåren senaste månaderna. När det kommer till henne själv så har hon tyvärr skjutit sig själv i foten så många gånger att hon har svårt att stå upp.

Trots att hon varit med i politiken så kan nästan ingen nämna någon bedrift. Som FLOTUS så misslyckades hon med ObamaCare. Som senator gjorde hon ingenting alls, som SoS så kom Benghazi som mynnade ut i EmailGate som fortsatte i Clinton foundation, där alla visar på hennes inkompetens (minst sagt)

På nästan alla punkter hon kan ta upp så kan Trump vända det till något negativt mot henne. Hans ammunitionslåda är däremot full eftersom att han får en chans att smutsa ner henne med alla skandaler som de insatta redan vet om men inte alla får till Clinton anhängare.
"Jasså, du säger att jag älskar Putin, du gav honom vårat uranium, varför gjorde du det om han var en sån skurk?"
2016-09-27, 00:43
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som jag nämnt förut så lyckas svarta som bäst då de är en minoritet i ett vitt samhälle, då kan de briljera inom områden som sport/idrott och musik (nej jag syftar inte på hip hop och rap utan Chuck Berry, Louis Armstrong, Whitney Houston och Scott Joplin)

Skall de bygga upp hela samhället själv går det sämre, vilket man kan se på Haiti, Detroit och i Afrika.

Alltså bör de rösta på Trump och en mer restriktiv immigrationspolitik.
2016-09-27, 00:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Från Trumps facebook kan man se han vinka från en SUV glatt som ett barn.
2016-09-27, 00:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Uppsnack just nu på CNN, samma kanal som hostar debatten om två och en halv timme: http://www.hulkusc.com/cnn-news-live-streaming/'

Något nytt om Wikileaks släppet som ska "bring down" Hillary? Eller är det bullshit dirigerat/fantiserat av den troligen inte helt mentalt friske Assange!?

Assange ljuger inte. Han släpper nog info direkt innan för att det verkligen ska bli kaos i studion. Fula knep av han dock.

Men skulle jag ha fel så är Assange en kärring.
2016-09-27, 00:55
Medlem
Rickuzs avatar
Frågan är varför Assange skulle vilja släppa något som gynnar Trump?

Jag har alltid fått för mig att han och hela Wikileaks är vänster. Men kanske inte
2016-09-27, 00:55
Medlem
hejiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Uppsnack just nu på CNN, samma kanal som hostar debatten om två och en halv timme: http://www.hulkusc.com/cnn-news-live-streaming/

Lyssnar lite nu, tycker det är så märkligt att kommentatorerna pratar om att Trump delar landet osv när han väldigt tydligt pratar om alla amerikaner ska komma tillsammans under samma måttstock. Hillary och vänstern där precis som här verkar dela upp etniska grupper under olika måttstockar. Detta anser jag är de låga förväntningarnas rasism. Trump är ju för fan en sann anti rasist i den rätta bemärkelsen. Blir inte klok på detta :S

Edit:

Fox stream kanske är bättre:
https://www.youtube.com/watch?v=E7iAMeZDlgI
Senast redigerad av hejior 2016-09-27 kl. 01:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in