2016-09-26, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Wikileaks får skynda på!
Assange till en brittisk journalist på RT:
...But our next leak can bring her down because it is something that FBI can’t overlook!

Rattansi: When will be the date when you will release this leak?

Assange: I will not reveal the exact date but I can promise you this, will Bring Hillary Down Before The Debate Stage On September 26th.

Tick tack..

Känns som att det kan komma närsomhelst.
2016-09-26, 17:42
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Wikileaks får skynda på!
...But our next leak can bring her down because it is something that FBI can’t overlook!

Assange: I will not reveal the exact date but I can promise you this, will Bring Hillary Down Before The Debate Stage On September 26th.

Tick tack..

Som sagt tidigare av användare, att släppa lite dokument för att hålla frågan vid liv innan debatten för att sedan invänta Clintons lögner på scenen och där efter såga av benen på henne efter debatten samt till kommande debatt vore en bra strategi om man kan och vill krossa Clinton .

Nåväl jag är helt taggad till denna debatt haha, hoppas Trump håller sig lugn och balanserad så går det vägen
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
eller så väntar dom och kollar vem som vinner debatten. wikileaks hatar hillary det är säkert :P

Jag tror Trump vinner debatten om han håller sig saklig och talar inte för mycket. Trump har ju dem starkaste korten i sina händer.

Dessutom så är Clinton inte så bra debattör. Nog för Trump inte heller är en stjärna, men han har en bättre röst. Bra debattörer är typ Åkesson och Obama. Dessa är utmärkta talare.
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Wikileaks får skynda på!

Tick tack..
Känns det inte lite för överhypat?

Enligt mig är det rimligare att Assange ser ett ypperligt tillfälle att få lite medial uppmärksamhet, det lär nog behövas efter år av ensamhet i ett litet rum utan sin familj. Skulle Assange sitta på en guldgruva så brukar man inte se en anledning att jämt och ständigt skryta om den. Det räcker med att publicera leaken och låta internet göra resten.
2016-09-26, 17:43
Medlem
Steinarrs avatar
Clinton är ju usel på att debattera. Det har alltid varit hennes största svaghet.

Det sade John King igår också på CNN.
2016-09-26, 17:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Här är ämnena för kvällens debatt:

Moderator Announces Topics for First Presidential Debate

http://www.debates.org/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articl eid=66&cntnt01origid=27&cntnt01detailtemplate=news page&cntnt01returnid=80

Sep 19, 2016

Lester Holt, moderator of the first 2016 presidential debate, has selected the topics for that debate.

Subject to possible changes because of news developments, the topics for the September 26 debate are as follows, not necessarily to be brought up in this order:

America's Direction
Achieving Prosperity
Securing America

The debate will be held on Monday, September 26 at Hofstra University in Hempstead, NY. The format calls for six 15-minute time segments. Two 15-minute segments will focus on each of the topics listed above.

All debates start at 9:00 p.m. ET and run for 90 minutes without commercial interruption.

Observera att de reserverar sig för att ämnena kan ändras pga news developments. Wikileaks?

Jag hoppas de är mer specifika än så. Med dessa stora ämnen kan inte bli sakpolitik utan bara massa ideologiskt trams. Förhoppningsvis bryter de ner ämnena till rena sakfrågor.
2016-09-26, 17:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Kommer Clinton att kollapsa? Kommer Assange att släppa bomben? Kommer Trump att golva Clinton?

Med förväntansfulla ögon verkar många ha dessa scenarier i huvudet och verkligen tro att det kommer bli en debatt utöver det vanliga. Jag är inte lika säker. Tror knappast att Clinton väljer att vara med på denna debatt om det fanns en reell risk att hon inte klarade av det, rent hälsomässigt. Wikileaks kommer säkert att släppa ytterligare skandalösa e-mejl, men tror inte att det kommer att påverka Clintons presidentvalskampanj mer än vad det gör nu. Trump kommer nog heller inte köra över Clinton med hans retoriska skicklighet. Möjligtvis vinner han debatten, men inte mer än så.

Det spelar ingen roll. Clinton fick välja om de ville ha stolar eller inte och datumet var fastslaget långt innan. Hon har inget val. Backar hon nu så förlorar hon valet. Ställer hon upp och tar risken så har hon större chans, eller stor chans att förlora om hon får epilepsianfall.
2016-09-26, 17:50
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det spelar ingen roll. Clinton fick välja om de ville ha stolar eller inte och datumet var fastslaget långt innan. Hon har inget val. Backar hon nu så förlorar hon valet. Ställer hon upp och tar risken så har hon större chans, eller stor chans att förlora om hon får epilepsianfall.
Du har en poäng. Men vi ska nog inte förvänta hos ett nytt epilepsianfall, hon går säkert på ett dussintal mediciner som hon pumpar i sig dagligen för att hålla kroppen i schack.

Hon kanske inte ramlar av scenen som vi hoppas på, men Clintons drogansikte kanske åtminstone gör så att Trump vinner ikväll. Som sagt försöker jag tona ner mina egna förväntningar, men kul kommer det att bli oavsett hur det går inatt.
2016-09-26, 17:53
Bannlyst
Citat:
Jag tror Trump vinner debatten om han håller sig saklig och talar inte för mycket. Trump har ju dem starkaste korten i sina händer.

Dessutom så är Clinton inte så bra debattör. Nog för Trump inte heller är en stjärna, men han har en bättre röst. Bra debattörer är typ Åkesson och Obama. Dessa är utmärkta talare.
Ja som sagt dom kommer köra samma sak som dom gjorde i primärvalen tror jag, försöka baita trump. men dom sista debatterna så lärde han sig att inte ta betet så hoppas det håller i sig inför kvällens!
2016-09-26, 17:53
Bannlyst
Citat:
Du har en poäng. Men vi ska nog inte förvänta hos ett nytt epilepsianfall, hon går säkert på ett dussintal mediciner som hon pumpar i sig dagligen för att hålla kroppen i schack.

Hon kanske inte ramlar av scenen som vi hoppas på, men Clintons drogansikte kanske åtminstone gör så att Trump vinner ikväll. Som sagt försöker jag tona ner mina egna förväntningar, men kul kommer det att bli oavsett hur det går inatt.

Nej jag borde tona ner mina också, men alltså jag bara ber om att hon faller på scen, fattar ni vilken TV det hade blivit, Agenter som springer upp på scen
2016-09-26, 17:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Epilepsimediciner gör en seg och trött. Det är starka saker och hon har säkerligen fått några sprutor innan debatten för att vara säker på att inte få kramper. Oavsett vad som händer så kommer hon inte vara 100% effektiv kan jag lova. Denna tant har varit med om rätt mycket. Hon har dessutom varit utbränd, vilket resulterar att man aldrig kan prestera så bra som man gjorde förr av anledningen att man har lärt sig sina gränser.
2016-09-26, 17:56
Bannlyst
Citat:
Epilepsimediciner gör en seg och trött. Det är starka saker och hon har säkerligen fått några sprutor innan debatten för att vara säker på att inte få kramper. Oavsett vad som händer så kommer hon inte vara 100% effektiv kan jag lova. Denna tant har varit med om rätt mycket. Hon har dessutom varit utbränd, vilket resulterar att man aldrig kan prestera så bra som man gjorde förr av anledningen att man har lärt sig sina gränser.

Kolla intervjun hon höll på planet för inte så länge sen. Såg ut som en zombie, garanterat någon medicin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in