Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 15:24
  #241
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Ja visst är det så, men du får trots allt kröka hemma och på krogen tex. Blir ju jobbigare med tjacket som det är nu.
Du får nig skriva mer i dina inlägg, då det lilla du skriver inte får fram vad du försöker säga.

Saken är att alkohol är lagligt, och har ordningsregler.
Om cannabis blir lagligt, så kommer även detta med stor trolighet få även en plats i ordningslagarna, och vart man inte från konsumera.
Citera
2017-05-22, 15:30
  #242
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Om vi håller oss till Tjeckien som jag skrev om tidigare, där kan du stå och prata med en ordningsvakt eller polis, dem har laglig rätt att muddra dig, har du nån drog på dig kan dom ta den, inget mer händer.
Inga böter, inget förhör på stationen.

Där har vi ett föregångsland när det gäller narkotikapolitik.
Däremot är det olagligt att sälja, där är dom rätt hårda.
Sverige är inte Tjeckien till en början.
Och skulle inte förvåna mig alls om det redan finns ordningsregler i Tjeckien som handhar detta.
Och då sen inte efterföljs, eller bara används vid problemsituationer.

Portgal är föregångslandet idag, men Tjeckien är på väg dit i och med de avkriminaliserat droger.
Och att man ser hur folkhälsan blir bättre, och vandrar samma stig som Portugal gjorde för 15-18år sedan.
Citera
2017-05-22, 21:12
  #243
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2010
Låt oss säga att alla droger skulle vara lagliga helt plötsligt. skulle du använda då?
är så trött på att höra`knarkar du är du inte lycklig`

Jag har ett riktigt bra svenssonliv. bra jobb,snygg fru,underbara barn,mycket vänner och bra ekonomi.
är allmänt lycklig men har aldrig känt sån lycka som när ja använt olika droger som ja gör några gånger per år.

Definiera "alla droger är lagliga", det kan betyda olika. Lagliga som i att "går att köpa receptfritt" eller lagliga som "inte kriminellt att bruka" eller nåt annat?

Droger är i min mening väldigt överdramatiserat i vårt land. Nästan alla vuxna (och en del kids tyvärr) använder sinnesförändrande droger och vuxna borde kunna få bestämma över sig själva även om man provar annat än det som staten beskattar.

I själva verket tar nästan vi alla ansvar över oss själva 24 timmar om dygnet för det finns inget alternativ, fast samhället vill tro något annat.
Citera
2017-05-23, 02:58
  #244
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du ser ju baksidan pga cannabisen är olagligt.
Vi ser i andra länder som avkriminaliserar eller legaliserar cannabis.
Där minskar problem kring droger, detta måste väl vara nått bra?

Problemet i Sverige är att vi slår med hela handen, om nått som borde vara individens ensak.
I en demokrati så äger inte någon min kropp och vad jag gör med den, det är faktiskt förtryck.
Detta förtryck gör så vi idag är på den extremt osmickrande andra platsen i EU i antalet dödsfall i EU.
Och skulle inte förvåna mig det allra minsta om vi om 1 vecka har första platsen.
Med tre gånger mer döda än i trafiken, kanske tom fyra?
Och vi gör INGET i detta land för hjälpa folk med detta hälsoproblem, utan man skickar polisen på dom i tron detta ska funka.
Man undrar varför ingen fattar detta, inte ens den mest inbitna knarkkrigaren fattar att man ringer inte polisen när man är i behov av sjukvård.
Så varför har vi ett system där vi avskärmar sjukvården ifrån en hälsofråga?
Det är lite som bara ringa polisen i en trafikolycka, och denna polis kommer fram till bil A är skyldig, ger denna böter och sen åker därifrån och låter de skadade få sköta sig själva.
Det är EXAKT så man sköter detta, är det bra?
Jag ställer mig inte bakom kriget mot narkotikan. Jag besvarade bara frågan i TS.
Citera
2017-05-23, 06:44
  #245
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag ställer mig inte bakom kriget mot narkotikan. Jag besvarade bara frågan i TS.
Det blev ju till ett icke svar, ville du bara visa dig för mig?
Citera
2017-05-23, 15:20
  #246
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det blev ju till ett icke svar, ville du bara visa dig för mig?
Nej det var inte ett icke svar. Ts ställde en fråga som jag besvarade. Du börjar svamla om en massa annat och fick en respons från mig. Jag ställer mig inte bakom war on drugs eftersom det är ineffektivt men jag skulle inte börja knarka oavsett om det är lagligt eller inte eftersom jag ser bieffekterna av det varje dag och jag är inte intresserad av att knarka. Hade jag velat ta heroin eller röka gräs, stoppa i mig piller eller snorta kola så hade jag gjort det men jag har noll intresse eller behov av det.
Citera
2017-05-23, 15:51
  #247
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Nej det var inte ett icke svar. Ts ställde en fråga som jag besvarade. Du börjar svamla om en massa annat och fick en respons från mig. Jag ställer mig inte bakom war on drugs eftersom det är ineffektivt men jag skulle inte börja knarka oavsett om det är lagligt eller inte eftersom jag ser bieffekterna av det varje dag och jag är inte intresserad av att knarka. Hade jag velat ta heroin eller röka gräs, stoppa i mig piller eller snorta kola så hade jag gjort det men jag har noll intresse eller behov av det.
Det var just det jag inte fick dvs respons på det jag skrev.
Citera
2017-05-23, 18:01
  #248
Medlem
Ergolins avatar
Ja alltså om knark blir lagligt är det ju inte knark längre, därav omöjligt att knarka (enklaste vägen till ett samhälle utan knark?)

Men till ämnet så ser jag inte varför jag skulle sluta bruka droger i eventualiteten. Är i dagsläget ingen storkonsument och den enda fysiskt beroendeframkallande drogen jag brukar är alkohol så det blir ju inte direkt något som ändras.

Däremot antar jag att man skulle få mer lättillgängliga källor till rena och säkrade produkter. Vilket i sin tur skapar bättre möjligheter till planering av säkra trippar.
Citera
2017-07-12, 19:45
  #249
Medlem
SnobbenLs avatar
Skulle rökt gräs ibland möjligt
Citera
2017-08-05, 10:10
  #250
Medlem
Centralstimulantias avatar
Jag knarkar bara om det är olagligt. Annars är det ju inte samma spänning i det hela
Citera
2017-08-07, 03:40
  #251
Medlem
Hade forsatt leva mitt liv som jag gör idag, behöver inte något godkännande från staten om vad jag får eller inte får göra med min kropp, ringa narkotikabrott är en skitlag som grundar sig i ett "vi och dom tänk", extremt integritetskränkande lag som även bryter mot dom mänskliga rättigheterna, Det är inte värdigt ett upplyst modernt land som Sverige och när jag pratar narkotikapolitik med andra västlännigar skäms jag att vi inte kommit längre. Ingen vill väl vara sämst?

Jag uppmanar alla som läser detta att använda sig av civil olydnad vid ett ev trakasserande från polisens sida. Know your rights, stand your ground.


http://lawline.se/answers/regler-som...r-vid-urinprov

Under mina dagar har jag träffat på poliser som respekterar rättssamhället och värnar om den personliga friheten, jag har även haft oturen att träffa på poliser som tar sig befogenheter dom inte har laglig rätt till, och då är det viktigt för dig som använder sig av illegala berusningsmedel att kunna sina rättigheter.


Vet du med dig att du är nykter och det inte finns någon grund till detta övertramp, filma, den här myndighetens huvudsakliga uppgift är ju att skydda befolkningen.
Citera
2017-09-20, 19:05
  #252
Medlem
Peyzs avatar
Alkohol är en jävligt tråkig drog imo.
"Drugs is drugs" är något av det mest järndöda argumentet som finns.

Vi har igentligen bara släppt kontrollen för narkotika-marknaden och bara ger bort del till kriminella.

I'm a kind person, I'm kind to everyone, but if you are unkind to me, then kindness is not what you'll remember me for
- Al capone
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback