Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-28, 19:55
  #181
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
"Kommunen åberopar skollagen och att lärare har en särskild förtroendeställning: ”En personlig uppfattning får inte färga av sig och påverka den objektiva ställning som en lärare i skolan måste ha." Eftersom Twitter är offentligt, kan alla elever och vårdnadshavare ta del av lärarens åsikter, påpekar kommunen.

Konstigt, när jag gick till en skola alla visste vad lärare röstar på, även om de kunde inte säga det - men genom deras åsikter och lite akceptans för mina, var det för alla solklart.
Citera
2016-12-28, 19:57
  #182
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Är det fler än jag som vill hylla denna man som en hjälte, som står upp emot etablissemanget?
Det kan man lugnt säga.
Citera
2016-12-28, 20:17
  #183
Avstängd
clappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Varför ska du ventilera sina åsikter på jobbet? Vem gläds av att få höra om dina islamofobi? Har alla blivit alkisar som helt ohämmat låter både det ena och det andra lämna truten?

Vet du ens om vad en fobi är? Börja använda korrekta benämningar istället för att sjukdomsförklara en stor del av svenska befolkningen.
Citera
2016-12-28, 20:19
  #184
Medlem
detta tror jag inte på. så sjukt kan inte detta landet vara.

vad ni påstår här är att man har bestämt att en hel yrkeskår ca 150 -200 000 personer inte får ha privata åsikter kring religion. Så bildläraren Lennart får alltså inte, när han sitter hemma och skriver på sin privata Facebook/Twitter, kritisera kristendomen eller annan valfri religion, och dess påverkan på samhället idag.

Så här sjukt är inte samhället, spelar ingen roll hur många källor ni kommer med. Så här sjukt är inte samhället.
Citera
2016-12-28, 20:20
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Synd att de finns så många som dig som inte kan göra skillnad på teori och praktik.

Jag gillar hur du bara hoppade till ett nytt argument så snart han krossat din rasistteori. Det visar hur svaga era resonemang faktiskt är. Det kan liksom bara gå utför för er.

puss
Citera
2016-12-28, 20:26
  #186
Medlem
Är detta samma lärarvikarie som det står om i en annan tråd startad tidigare idag?

Skönt att JK tar ställning för individens fri- och rättigheter efter arbetsdagens slut. Sjukt att man inte får kritisera VISSA områden.

Kommer detta att förändras om SD bildar regering tillsammans med M och Kd 2018? Troligtvis inte.

Sjuka, sjuka, sjuka individer som försöker begränsa människors frihet att få ha egna åsikter.
Citera
2016-12-28, 20:26
  #187
Medlem
sommarlovs avatar
Är man lite smart kommer man undan det mesta.
Man kan uttrycka sig ungefär "många anser att Islam är farligt", istället för "Islam är farligt"...
Citera
2016-12-28, 20:29
  #188
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Man kan undra vad som hade hänt om läraren hade skrivit att kristendom är en farlig religion och borde förbjudas, och sedan exempelvis hänvisar till korstågen eller protestanternas härjningar under 30-åriga kriget. Jag tvivlar starkt på att någonting hade hänt.
Citera
2016-12-28, 20:30
  #189
Medlem
Bra beslut.
Men att inte samtliga myndigheter i Sverige helt tveklöst står upp för åsiktsfriheten är ofattbart.
Men så långt har det gått i det här konstiga landet med bekväma konforma invånare.
Det här ska vi vända på.
Citera
2016-12-28, 20:31
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Vilka er? Lider du av sjuklig misstänksamhet, paranoia och förföljelsemani?


Tråkigt att du inte förstår att detta handlar om mer än en enskild "rasistisk" händelse. Om vi, även du, inte har rätt att yttrycka åsikter kommer vi, även du, till slut att leva farligt eller inte leva alls. Lyft blicken och se helheten.
Citera
2016-12-28, 20:32
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Synd att de finns så många som dig som inte kan göra skillnad på teori och praktik.
Men det är ju precis det som är skillnaden mellan religionskritik och rasism. Ditt argument är ju ett klockrent försvar för att islamkritik inte är rasism. Tack för det, jag ska citera dig framöver. De flesta muslimer är i praktiken fredliga och halshugger inte folk. Men religionen de tillber påbjuder det. Så det är en väldig tur att människor är klokare än religion.
Citera
2016-12-28, 20:36
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Man kan undra vad som hade hänt om läraren hade skrivit att kristendom är en farlig religion och borde förbjudas, och sedan exempelvis hänvisar till korstågen eller protestanternas härjningar under 30-åriga kriget. Jag tvivlar starkt på att någonting hade hänt.

Ja, intressant fråga. Är islam fredat mot kritik på grund av risken att muslimerna skulle känna sig förtryckta?

Det känns som att det här landet löper amok. Det är kaos, inte bara i förorterna utan även i rättsväsendet då vissa tror sig kunna agera på detta viset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback